  • 21. Data: 2003-09-26 20:15:12
    Temat: Re: przedawnienie o ustalenie ojcostwa i alimenty
    Od: Dredd<...@...pl>

    > :) nie moze przedawnic sie roszczenie ,ktore nie istnialo wiec nalezy
    > zgodnie art.143 k.r.o a 84 bylo odpowiedzia dot. przedawnienia wiec
    > wskazalam ,ze matka moze wystepowac o takie ustalenie do
    pelnoletnosci
    > dziecka natomiast art.137 bedzie mial zastosowanie gdy juz taki
    obowiazek
    > powstanie

    Prościej powiem tak: wg kodeksu cywilnego przedawniają się tylko
    roszczenia (np. o konkretne raty alimentacyjne) prawo do alimentów
    zaś się nie przedawnia. Chyba dobrze spamiętałem ;)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 22. Data: 2003-09-27 05:31:19
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Rzecz w tym, że w takiej sytuacji uznaje się, że dziecko już ma tatusia.
    > Ktoś w końcu był jego tatusiem przez pół roku. A pamiętaj, że to jest broń
    > obosieczna. Facet ma prawa rodzicielskie.

    ma jak narazie w polsce glownie na papierze, bo przewaznie i tak matka
    otrzymuje opieke

    wez tez pod uwage ze nie kzdy facet bedzie chcial wychowywac i placic na
    cudze dziecko, mimo wszystko to jednak niezly kop w "jaja" dla takiego
    faceta, owiedziec sie ze zonka/dziewczyna nie dosc ze doprawila mu rogi to
    jeszcze wrobila w cudze dziecko

> [...]
    > nauczyłeś go (wpisz co chcesz). Dziecko Cię uwielbia. I nagle żona
    > stwierdza, że od Ciebie odchodzi i zabiera dziecko. I nie będziesz go
    więcej
    > widywał. Bo ona udowodni, że ktoś inny jest jego ojcem. I tracisz wszelkie
    > prawa do dziecka, nie możesz się z nim widywać, nie możesz nic zrobić,
    kiedy
    > żona marnuje mu życie. Nic, nullum. Jesteś nikim. Czy teraz zaczynasz
    > doceniać nasze przepisy, mówiące, że to dziecko ma już tatusia, a to co
    > robiła mamusia wcześniej nie może zniszczyć mu rodziny?

    to zupelnie inna bajka, tu masz prawo wyboru, w tej odwrotnej sytuacji,
    kiedy jednak duma i urazona ambicja wezmie gore nad uczuciami ktore sie
    rozwinely albo rozwijaja, jestes ubezwlansowloniona (a wlasciwie
    ubezwlasnowolniony bo chodzi o facetow :) )

    > Ale wolałbyś, żeby płacił na Ciebie wcześniej alimenty.

    tylko dlaczego mialby to robic obcy facet, ktory byc moze bylby niezlym
    ojcem tylko matka dala komus innemu dupy? ze sie tak brzydko wyraze

    > Bez zasad. Bez terminów. Musisz go tylko przekonać.

    czyli w 99% kasa :)

    > To nie są opłaty, tylko rodzaj dbania o dziecko.
    > W dobie badań DNA generalnie nie wmówią Ci że nie Twoje dziecko jest
    > Twoje. A co dziecka "małżeńskiego", jeśli będziesz miał kiedyś taki
    problem,
    > to się zgłoś, bo chyba wiem, co w takiej sytuacji zrobić.

    mam nadzieje :) graniczaco z pewnoscia (chociaz to nigdy nic nie wiadomo
    :) ) ze nie bede postawiony w takiej sytuacji, w moim wypadku kwestia
    ojcostwa bez badan dna wyjdzie w przeciagu pol roku, ale bede pamietal :)

  • 23. Data: 2003-09-27 13:49:15
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "SzerszeN" <s...@t...pl> wrote in message

    > ma jak narazie w polsce glownie na papierze, bo przewaznie i tak matka
    > otrzymuje opieke
    Nie tylko, prawa rodzicielskie nie polegają tylko na tym, z kim mieszka
    dziecko.
    A że dzieci są zwykle przyznawane są przeważnie matkom, to wynika z naszej
    mentalności. W niektórych regionach facet z wózkiem wzbudza śmiech
    (pantoflarz, wyręcza żonę zamiast siedzieć z kumplami przy piwie). Mało
    który facet korzysta z prawa do części urlopu macieżyńskiego, bojąc się
    reakcji w pracy. W efekcie zostawiając facetowi dziecko na 1 dzień
    należałoby je ubezpieczyć na okoliczność uprawiania sportów ekstremalnych ;)
    A sędziowie nie chcą mieć tych dzieci na sumieniu, więc kierują się
    statystyką, która mówi, że przeciętny facet nie radzi sobie z dzieckiem.

> [...]
    > rozwinely albo rozwijaja, jestes ubezwlansowloniona (a wlasciwie
    > ubezwlasnowolniony bo chodzi o facetow :) )
    Rozumiem, jednak przyznając, że facet może nie być zainteresowany rolą
    należałoby też przyznać, że kobieta może być zainteresowana jego
    wykluczeniem. Ale kierujemy się dobrem dziecka.

    > czyli w 99% kasa :)
    Mam wrażenie, że jeśli oboje rodzice zwróciliby się z tym do prokuratora,
    razem, to szanse znacznie by wzrosły.
    Oprócz tego szanse wzrastają też przy argumentach dotyczących dziecka, a nie
    tylko własnej kieszeni.

    Pozdrawiam,
    MArta