  • 11. Data: 2003-09-25 12:43:21
    Temat: Re: przedawnienie o ustalenie ojcostwa i alimenty
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "SzerszeN" <s...@t...pl> wrote in message
    news:FZPbb.43659$hd6.411626@news.chello.at...
    > pozwu
    > a kobiety moia ze sa dyskryminowane ;)
    Ojcostwo dziewczynek ustalane jest tak samo jak chłopców. A że w imieniu
    dziecka występuje matka? A kto ma występować, jak ojciec się go wypiera? ;)
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 12. Data: 2003-09-25 15:41:18
    Od: "jacobs" <p...@w...pl>

    Jaki ojcec ?
    Z góry założyłaś że jestem ojcem. To oczywiste dla kobiety, ale jeśli ona
    sama nie wiem kto jest ojcem dziecka, a na mnie wypadło bo zapewne będę
    wypłacalny. Kobieta w oczach kobiety zawsze będzie usprawiedliwiona.
    Dlaczego mam płacić na nieswoje dziecko i w dodatku jeszcze poparte będzie
    to prawem.
    Czy dla takich jak ja nie ma już ratunku ?
    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > "SzerszeN" <s...@t...pl> wrote in message
    > Ojcostwo dziewczynek ustalane jest tak samo jak chłopców. A że w imieniu
    > dziecka występuje matka? A kto ma występować, jak ojciec się go wypiera?
    ;)

  • 13. Data: 2003-09-25 16:58:56
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    "jacobs" <p...@w...pl> wrote in message
    > Jaki ojcec ?
    > Z góry założyłaś że jestem ojcem.
    Nie denerwuj się. Wskazywałam Szerszeniowi, że ochrona dzieci, to nie
    ochrona matek. Po co miałabym coś zakładać w Twoim wypadku?
    > Dlaczego mam płacić na nieswoje dziecko i w dodatku jeszcze poparte będzie
    > to prawem.
    > Czy dla takich jak ja nie ma już ratunku ?
    Jest. Badania DNA. Ale o to nie pytałeś.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 14. Data: 2003-09-25 19:08:06
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

> [...]
    > Ojcostwo dziewczynek ustalane jest tak samo jak chłopców. A że w imieniu
    > dziecka występuje matka? A kto ma występować, jak ojciec się go wypiera?

    zle mnie zrozumialas :)
    chodzilo mi o to ze jak kobieta chce udowodnic ojcostwo facetowi to ma czas
    nieograniczony, natomiast jak facet chce zaprzeczyc temu ze przyczynil sie
    do narodzin jakiegos dziecka to ma na to tylko pierwsze pol roku jego zycia
    i w momencie kiedy facet np po roku dowie sie ze to dziecko nie jest jego i
    rozwiedzie z zona to i tak musi bulic alimenty jak na swoje (przynajmniej
    tak slyszalem w telewizorze)

    i gdzie tu sprawiedliwosc i rownouprawnienie?

  • 15. Data: 2003-09-25 20:05:30
    Od: "jacobs" <p...@w...pl>

    Właśnie czytałem że jesteś autorytetem w sprawach prawa rodzinnego.
    Powodem do złożenia pozwu przeciwko mnie w imieniu małoletniego syna ta
    dziewczyna umotywowała złą sytuacją finansową, że straciła pracę i nie ma
    środków do życia. Wynajmuje mieszkanie w mieście i za nie płaci, pisze że
    nie może mieszkać z matką na wsi bo jej syn (i mój w jej domniemaniu często
    "kaszle"). Czy wobec tego (spodziewam sie ze sad i tak mi przypisze
    ojcostwo) moge wystapic poźniej już abym to ja sprawował opiekę nad
    dzieckiem, skoro ona nie ma srodków do życia dla siebie, a szczegolnie dla
    dziecka ?
    Skoro ja będę jego prawnym ojcem to mam prawo do zapewnienia dziecku
    warunków godnych do życia, a ona takich warunków nie jest w stanie
    zapewnić.Zrobiłem mały wywiad i dowiedzialem sie ze dziecko bylo w szpitalu
    z powodu anemii (niedożywienia i nie było zadbane). Matka dziecka zadawała
    sie z elementem jakimś z jakimiś szumowinami itp. Jeśli trzeba to to
    udowodnię. Nie chce aby jak już będzie moim dzieckiem to odczuwało biedę. Bo
    przecież będę łożył na utrzymanie dziecka, a nie na papierosy dla matki.
    Jak to można przeprowadzić i czy ten wątek prawny jest słuszny w świetle
    prawa ? i może przynieść jakiś skutek ?

    pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

  • 16. Data: 2003-09-25 23:16:53
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    > zle mnie zrozumialas :)
    Wręcz przeciwnie. Tylko uparcie mylisz ludzi :)
    1)Te przepisy stworzono dla ochrony dzieci, a nie kobiet. Rzecz w tym, że
    jak Twoja żona rodzi dziecko i jesteście rodziną, to potem nawet jak się
    dowiesz, że dziecko nie jest Twoje, to do żony możesz mieć pretensji, ale co
    jest winne dziecko, które nadal uważa Cię za tatusia?
    Z drugiej strony rodzice się nie przedawniają. Ojca dziecka można więc
    szukać długo. Ojciec, to przecież nie tylko alimenty. To ważna osoba w życiu
    dziecka.
    Pomyśl z drugiej strony - czy chciałbyś się nigdy nie dowiedzieć, kto jest
    Twoim ojcem?
    2)Ojciec i matka mają dokładnie tyle samo czasu na zaprzeczenie ojcostwa
    (matki też to czasem robią, bo niewłaściwy ojciec, to czasem spory problem).
    3) Nawet jeśli i ojciec i matka nie zdążą, to zawsze jeszcze, bezterminowo,
    może o zaprzeczenie ojcostwa wystąpić prokurator.
    > i gdzie tu sprawiedliwosc i rownouprawnienie?
    Prawo rodzinne nie dopuszcza równouprawnienia między rodzicami i dziećmi. To
    dzieci są ważne, bo są bezbronne i nie można im mieszać w życiu tylko
    dlatego, że dorosłym się coś przestaje zgadzać.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 17. Data: 2003-09-26 04:30:16
    Od: "SzerszeN" <s...@t...pl>

    > 1)Te przepisy stworzono dla ochrony dzieci, a nie kobiet.

    to wiem i rozumiem

> [...]
    > dowiesz, że dziecko nie jest Twoje, to do żony możesz mieć pretensji, ale

    zgadzam sie i niech ona odzszuka biologicznego ojca i od niego zasadza
    alimenty, dlaczego ma placic gosc ktory z tym dzieckiem nie ma nic
    wspolnego?

    > jest winne dziecko, które nadal uważa Cię za tatusia?

    to juz inna sprawa i jakby nie majaca z prawem nic wspolnego, bardziej z
    sumieniem takiego ojca i matki

    > Z drugiej strony rodzice się nie przedawniają. Ojca dziecka można więc
    > szukać długo. Ojciec, to przecież nie tylko alimenty. To ważna osoba w
    życiu
    > dziecka.

    no coz w takich wypadkach szuka sie ojca glownie dla alimentow, przypuszczam
    ze jest jakis promil wypadkow gdzie szuka sie go dla wyzszych celow

    > Pomyśl z drugiej strony - czy chciałbyś się nigdy nie dowiedzieć, kto jest
    > Twoim ojcem?

    powiedz mi jak mialbym 18 i wychowywal sie do tej pory bez ojca, to na
    diabla wiedziec mi kto nim byl i czemu nas zostawil, chyba tylko po to aby
    go dorwac i przefasonowac mu facjate

    > 3) Nawet jeśli i ojciec i matka nie zdążą, to zawsze jeszcze,
    bezterminowo,
    > może o zaprzeczenie ojcostwa wystąpić prokurator.

    na jakich zasadach i w jakich wypadkach?

    > Prawo rodzinne nie dopuszcza równouprawnienia między rodzicami i dziećmi.
    > dzieci są ważne, bo są bezbronne i nie można im mieszać w życiu tylko
    > dlatego, że dorosłym się coś przestaje zgadzać.

    no coz, tylko dlaczego zmuszac niewinnego czlowiego do oplat za cos czego
    nie uczynil, jesli on nie jest ojcem to niech matka sie martwi i szuka
    biologicznego ojca, w koncu powinna wiedziec kto to, chyba ze ten "ojciec"
    dobrowolnie przyjmie obowiazki rodzicielskie, no ale tu wracamy do poczatku

  • 18. Data: 2003-09-26 05:39:30
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

> [...]
    >ojcostwo) moge wystapic poźniej już abym to ja sprawował opiekę nad
    >dzieckiem, skoro ona nie ma srodków do życia dla siebie, a szczegolnie dla
    Zatem podejrzewasz, że to twoje dziecko, bo żaden sąd nie ozna cię za
    ojca w przypadku negatywnego wyniku badań.:-)

  • 19. Data: 2003-09-26 19:57:37
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    > zgadzam sie i niech ona odzszuka biologicznego ojca i od niego zasadza
    > alimenty, dlaczego ma placic gosc ktory z tym dzieckiem nie ma nic
    > wspolnego?
    Rzecz w tym, że w takiej sytuacji uznaje się, że dziecko już ma tatusia.
    Ktoś w końcu był jego tatusiem przez pół roku. A pamiętaj, że to jest broń
    obosieczna. Facet ma prawa rodzicielskie.

    > to juz inna sprawa i jakby nie majaca z prawem nic wspolnego, bardziej z
    > sumieniem takiego ojca i matki
    Nie do końca. Właśnie dlatego, że chodzi tu nie o same alimenty, ale głównie
    o prawa rodzicielskie. Wyobraź sobie, że masz żonę i rodzi Wam się dziecko.
    Dziecko rośnie, ma 5, a może 10 lat. Świetnie się z dzieckiem rozumiecie,
    nauczyłeś go (wpisz co chcesz). Dziecko Cię uwielbia. I nagle żona
    stwierdza, że od Ciebie odchodzi i zabiera dziecko. I nie będziesz go więcej
    widywał. Bo ona udowodni, że ktoś inny jest jego ojcem. I tracisz wszelkie
    prawa do dziecka, nie możesz się z nim widywać, nie możesz nic zrobić, kiedy
    żona marnuje mu życie. Nic, nullum. Jesteś nikim. Czy teraz zaczynasz
    doceniać nasze przepisy, mówiące, że to dziecko ma już tatusia, a to co
    robiła mamusia wcześniej nie może zniszczyć mu rodziny?

    > jak mialbym 18 i wychowywal sie do tej pory bez ojca, to na
    > diabla wiedziec mi kto nim byl i czemu nas zostawil, chyba tylko po to aby
    > go dorwac i przefasonowac mu facjate
    Ale wolałbyś, żeby płacił na Ciebie wcześniej alimenty.
    > bezterminowo,
    >
    > na jakich zasadach i w jakich wypadkach?
    Bez zasad. Bez terminów. Musisz go tylko przekonać.

    dziećmi.

    > no coz, tylko dlaczego zmuszac niewinnego czlowiego do oplat za cos czego
    > nie uczynil,
    To nie są opłaty, tylko rodzaj dbania o dziecko.
    W dobie badań DNA generalnie nie wmówią Ci że nie Twoje dziecko jest
    Twoje. A co dziecka "małżeńskiego", jeśli będziesz miał kiedyś taki problem,
    to się zgłoś, bo chyba wiem, co w takiej sytuacji zrobić.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 20. Data: 2003-09-26 20:04:22
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > sie z elementem jakimś z jakimiś szumowinami itp. Jeśli trzeba to to
    > udowodnię. Nie chce aby jak już będzie moim dzieckiem to odczuwało biedę.
    Czyli dobrze, że zostałeś w to wplątany. Nikt by nie chciał, żeby jego
    dziecko było zaniedbane. Oczywiście jeśli masz wątpliwości, czy to Twoje
    dziecko, to poproś o przeprowadzenie testu DNA. Ten test daje pewność, tylko
    że trzeba za niego zapłacić (ale to najwyżej równowartość kilkumiesięcznych
    alimentów, więc i tak się opłaca). Jeśli wyjdzie z niego, że to nie jest
    Twoje dziecko, to sąd Ci go nie przyzna. Ale jeśli test potwierdzi, że to
    jest Twoje dziecko, to będziesz miał powód, żeby walczyć o jego dobro.
    Pozdrawiam,
    MArta