  • 31. Data: 2008-08-06 17:25:57
    Temat: Re: prawo do domeny ?
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Olgierd wrote:

    > Czego nie rozumiesz? Tego, że w sprawie się w ogóle nie rozchodzi o to
    > czy ktoś sobie kupił/nie kupił taką domenę? Że uprawniony ze znaku
    > towarowego nie musi blokować wszelkich domen związanych z jego znakiem,
    > aby skutecznie dochodzić swoich praw ochronnych?

    Chodzi mi o to, ze neich w takim razie GKS Katowice (Gieksa) dochodzi
    swoich praw od REGISTRARA, który BEZPRAWNIE sprzedał ich domene,
    zastrzeona znakiem towarowym.

    Nasuwa mi sie porownanie, AAA ma Leksusa, ktorego ktos kradnie
    (wyspecjalizowana szajka, ktora ma wlasne salony sprzedazy, komisy).
    Przychodzi klient, patrzy - Leksus w cenie uzywanego Leksusa. Nie jakies
    1000% taniej, tylko cena rynkowa. Kupuje wiec tego leksusa, tym
    bardziej, ze komis wystawia rachunki i wszystkie papiery...

    I co? Wina kupujacego jest?

    Tak wiem, jakie jest orzeczn ictwo wzgledem domen i tego kto kogo sadzi.
    I to jest pojebane.

  • 32. Data: 2008-08-06 22:24:49
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > towarowego nie musi blokować wszelkich domen związanych z jego
    > znakiem, aby skutecznie dochodzić swoich praw ochronnych?

    na jakiej podstawie prawnej chcesz zakazać rejestratorom sprzedaży domen?

  • 33. Data: 2008-08-07 06:28:43
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Wed, 06 Aug 2008 19:23:12 +0200, Marian napisał(a):

    > No i to tez jest bez sensu. Jesli AAA ma prawa do znaku to domena NIE
    > POWINNA byc w sprzedazy. A jest. I to legalnie. Abonent wzial, wypelnmil
    > formularz i... kupil. Zadnych przekretow.

    Usługodawca (NASK czy jakiś Home) nie ponosi odpowiedzialności za to, co
    rejestruje usługobiorca, nie ma obowiązku tego sprawdzać, nie ma
    obowiązku wklepywać na jakąś czarną listę wszystkich istniejących znaków
    towarowych w celu wyeliminowania możliwości zarejestrowania podobnej
    domeny.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 34. Data: 2008-08-07 06:33:26
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 07 Aug 2008 00:24:49 +0200, Marek Dyjor napisał(a):

    > na jakiej podstawie prawnej chcesz zakazać rejestratorom sprzedaży
    > domen?

    No więc właśnie nic z tych rzeczy, nie chcę tego robić. To usługobiorca
    powinien się zastanowić jakiego rodzaju usługę zamawia.

  • 35. Data: 2008-08-07 08:04:46
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > obowiązku wklepywać na jakąś czarną listę wszystkich istniejących znaków
    > towarowych w celu wyeliminowania możliwości zarejestrowania podobnej

    No i wlasnie - dlaczego nie ma takiego obowiazku? W chwili obecnej
    wyglada to tak, ze NASK handluje znakami towarowymi ZASTRZEZONYMI tez.
    To tak jakby handlowal moimi meblami, choc ja ich nie sprzedaje.

  • 36. Data: 2008-08-07 08:05:57
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Olgierd wrote:

    > No więc właśnie nic z tych rzeczy, nie chcę tego robić. To usługobiorca
    > powinien się zastanowić jakiego rodzaju usługę zamawia.

    Uslugobiorca legalnie kupuje domene.
    Uslugobiorca informowany jest o warunkach: roczny abonament, 100
    zlotych, trzeba podac takie a takie dane.
    Nikt nie informuje go, ze ta domena jest znakiem towarowym.

  • 37. Data: 2008-08-07 09:01:36
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 07 Aug 2008 10:04:46 +0200, Marian napisał(a):

    > No i wlasnie - dlaczego nie ma takiego obowiazku? W chwili obecnej
    > wyglada to tak, ze NASK handluje znakami towarowymi ZASTRZEZONYMI tez.
    > To tak jakby handlowal moimi meblami, choc ja ich nie sprzedaje.

    Nie, NASK jest usługodawcą świadczącym usługę elektroniczną. Nie handluje
    znakami towarowymi, nie musi mieć nawet pojęcia co to za znak. To klient
    sobie wybiera co chce sobie zastrzec.

    I znów: uważam, że w takim przypadku art. 14 ust. 1 ustawy o świadczeniu
    usług drogą elektroniczną przesądza, że w przypadku wiarygodnego
    zgłoszenia uprawnionego do znaku towarowego registrar może usunąć w.w.
    domenę.

    Z innej beczki, ochrona dóbr osobistych: uważasz, że musisz się
    porejestrować we wszystkich serwisach społecznościowych i ustalić tam
    treść 'o mnie', aby skutecznie wytrącić 'squatterom' możliwość założenia
    Twego profilu poza Twoją zgodą i wiedzą?

  • 38. Data: 2008-08-07 09:04:59
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 07 Aug 2008 10:05:57 +0200, Marian napisał(a):

    > Uslugobiorca legalnie kupuje domene.
    > Uslugobiorca informowany jest o warunkach: roczny abonament, 100
    > zlotych, trzeba podac takie a takie dane. Nikt nie informuje go, ze ta
    > domena jest znakiem towarowym.

    Bo nie musi informować. Tworząc jakieś coś masz obowiązek -- we własnym
    interesie -- czy to Twoje coś nie narusza praw innych osób do znaków itd.

  • 39. Data: 2008-08-07 09:31:20
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Marian <m...@a...pl> napisal:
    > Nikt nie informuje go, ze ta domena jest znakiem towarowym.

    Domena NIE JEST znakiem towarowym.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 40. Data: 2008-08-07 09:38:17
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Olgierd wrote:

    > Bo nie musi informować.

    Ale powinien.

    Tak uwazam.

    Uprosciloby to zycie wielu ludziom.

    Tak samo jak informacja w autrobusie, ze nie wolno palic w autobusie.

    Bo po co te naklejki? Przeciez w twoim interesie jest znac regulamin.