  • 61. Data: 2008-08-08 10:15:59
    Temat: Re: prawo do domeny ?
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Maciej Bebenek wrote:

    > Z prostego powodu - znak towarowy obejmuje konkretny zakres, i
    > przedmiotowy i terytorialny. Firma "Krzak S.C." może zajmować się
    > budownictwem w Katowicach i okolicach, a firma "Krzak sp. z o.o."
    > handlem marchewką w Warszawie. Obie mają zarejestrowane znaki towarowe.
    > ALe domeny krzak.katowice.pl i krzak.warszawa.pl nie naruszają praw
    > drugiej spółki do takiego znaku.

    Ja dalej nie rozumiem, al emoze po prostu za glupi jestem, dlaczego
    zastrzezenei "Krzak S.C." w Katowicach oznacza, z enaruszneim znaku jest
    krzak.katowice.pl, skoro nie zostalo zastrzezone. Niech zasrzegą sobie
    "Krzak S.C. w Katowicach" oraz "krzak.katowice.pl" - dwa znaki. Wtedy
    bedzie jasnosc.

    Bo co z:

    krzak-katowice.pl

    krzakkatowice.pl

    krzakkatowice.com

    krzaki-katowice.pl

    krzaki.katowice.pl

    krzak.pl

    ??

  • 62. Data: 2008-08-08 13:19:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Aug 2008, Marian wrote:

> [...]
    [...]
    > Owszem, nowa integracja by kosztowala. Ale korzysci bylyby przeogromne.
    > A wszystkow interesie podatnikow, czyli nas.

    Nie podatników, a korzystających z usług NASKu, nie wszystkich,
    bo samemu NASKowi by to zysku nie przyniosło, niekoniecznie klientom,
    bo w zamian "weryfikacji znaku" zawęziła by się ilość chętnych
    do prowadzenia rejestracji (i ponoszenia kosztów).
    Odmiany wersji są takie, że jakby JEDNAK miało przynieść zysk
    NASKowi, to klienci by opłatę za ten zysk klęli w zywy kamień.

    Niestety, nick Radio Erewań jest już zajęty przez innego
    grupowicza (na innej grupie na której bywam), więc nie mogę
    skorzystać.
    Ale sprawdzam to we własnym zakresie, nie mam pretensji do
    TS że wpuszcza na newsy bez sprawdzania nicków ;)

    > Chyba, ze myslisz po staremu, modelem sprzed 20 lat - urzednicy i instytucje
    > nie maja prawa ulatwiac zycia obywatelom.

    Ale Ty STAWIASZ SPRAWĘ NA GŁOWIE - chcesz obłożyć obowiązkami nie
    "instytucję", lecz dostawców internetu, ograniczając dodatkowo
    swobodę zawierania umów - przecież dziś nic nie stoi na przeszkodzie,
    żeby NASKowi zapłacić za "sprawdzenie znaku" - przyznam, że nie wiem
    ile mogą chcieć, pewnie dużo, skoro nie wystawiają na stronie, to
    pewnie trzeba by negocjować cenę ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 63. Data: 2008-08-08 13:58:08
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 08 Aug 2008 12:11:19 +0200, Marian napisał(a):

    > Owszem, nowa integracja by kosztowala. Ale korzysci bylyby przeogromne.
    > A wszystkow interesie podatnikow, czyli nas.

    Ale po co?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 64. Data: 2008-08-08 18:22:04
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > bo w zamian "weryfikacji znaku" zawęziła by się ilość chętnych
    > do prowadzenia rejestracji (i ponoszenia kosztów).

    Czyli uwazasz, ze lepiej, zeby klienci ponosili koszty? I zeby byly
    procesy? No to nie napedza kasy ani NASK ani kupujacycm domeny a jedynie
    klice prawniczej. OK, rozumiem. Trzeba sobie chleb zapewniac...

    > Odmiany wersji są takie, że jakby JEDNAK miało przynieść zysk
    > NASKowi, to klienci by opłatę za ten zysk klęli w zywy kamień.

    Kleliby albo nie. Wystarczy zrobic "weryfikacja nazwy domeny w bazie
    znakow zastrzezonych - +25 pln".

> [...]
    > skorzystać.
    > Ale sprawdzam to we własnym zakresie, nie mam pretensji do
    > TS że wpuszcza na newsy bez sprawdzania nicków ;)

    A kupuje sie te nicki gdzies?

    Nie?

    No to z d..y wyjete porownanie ;)

    > Ale Ty STAWIASZ SPRAWĘ NA GŁOWIE - chcesz obłożyć obowiązkami nie
    > "instytucję", lecz dostawców internetu,

    sprzedajacych... znaczy swiadczacych. Zeby nei mogli swiadczyc uslug,
    ktore sa zabronkione (opatentowane, zastrzezone).

> [...]
    > żeby NASKowi zapłacić za "sprawdzenie znaku" - przyznam, że nie wiem
    > ile mogą chcieć, pewnie dużo, skoro nie wystawiają na stronie, to
    Wiesz, a kiedys tak bylo z domenami. Trzeba bylo faksy pisac, byc
    instytucją. Ale jak widzisz czasy sie zmieniaja...

    ...ale stwardnialy beton trwa... ;)

  • 65. Data: 2008-08-08 18:22:45
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Olgierd wrote:

    > Ale po co?

    By zylo sie lepiej?

  • 66. Data: 2008-08-08 22:53:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 8 Aug 2008, Marian wrote:

    > Czyli uwazasz, ze lepiej, zeby klienci ponosili koszty?

    Inaczej będzie jak kiedyś - może o tym nie wiesz, ale był okres
    z "sobiepaństwem NASK", który ZUPEŁNIE uznaniowo odmawiał rejestracji
    komuś wg własnego widzimisię.
    Koszty ktoś Ci już wskazał - masz kompa, to DODATKOWY koszt jest
    niski. Nie masz kompa - możesz zlecić jak znajdziesz chętnego,
    okaże się ile by to kosztowało.

    > I zeby byly procesy?

    Zawsze będą.
    Jak nie przeciw innemu abonentowi to przeciw rejestratorowi, o to
    że nie zarejestował - albo o to, że zarejestrował "znak podobny".
    Nonsens.

    > No to nie napedza kasy ani NASK ani kupujacycm domeny a jedynie klice
    > prawniczej. OK, rozumiem. Trzeba sobie chleb zapewniac...

    Ubolewam, prawnikiem nie jestem, uważam że zdecydowanie należałoby
    bardziej "uwolnić" część zawodów w tej branży, pozostawiając dla
    przekonanych o potrzebie zapewnienia wysokiej jakości metodami
    korporacyjnymi DOBROWOLNĄ możliwość stowarzyszania się.
    Przecież to Ty chcesz zapewnić "kasę na chleb" - wiesz ile by
    kasował prawnik i takiego dostawcy, jakbyś OBOWIĄZKOWO musiał
    mu zapłacić "za sprawdzenie"? :P
    Weź może i poczytaj opinie o stosowaniu w .pl podpisu cyfrowego
    i wyciągnij wnioski.

    > Kleliby albo nie. Wystarczy zrobic "weryfikacja nazwy domeny w bazie znakow
    > zastrzezonych - +25 pln".

    Że jak, chcesz wprowadzić USTAWOWO cenę za taką usługę?
    No to resztę trzeba będzie "utopić" w innym miejscu.

    > A kupuje sie te nicki gdzies?
    >
    > Nie?

    Nie, podlegają całkiem swobodnemu oflejmowaniu przez dotychczasowych
    użyszkodników :)

    > No to z d..y wyjete porownanie ;)

    Niech Ci będzie :)

    > sprzedajacych... znaczy swiadczacych. Zeby nei mogli swiadczyc uslug, ktore
    > sa zabronkione (opatentowane, zastrzezone).

    Ale posiadanie adresu stanowiącego czyjś znak towarowy NIE JEST
    zabronione!
    Zabronione jest WYŁĄCZNIE posługiwanie się takim znakiem W OKREŚLONYM
    CELU!
    Przykładowo: przy produkcji piwa.
    Ale do świadczenia usług murarskich niekoniecznie będzie miało
    zastosowanie jakieś ograniczenie, mimo użycia takiej samej
    nazwy.

    > Wiesz, a kiedys tak bylo z domenami. Trzeba bylo faksy pisac, byc instytucją.

    Wiem, nie doczytałem do tego miejsca nim zacząłem pisać, moje zdanie
    widzisz wyżej :)
    Mogłeś sobie mieć "prawo", NASK miał inne zdanie, domeny nie dostałeś
    i już.

    > Ale jak widzisz czasy sie zmieniaja...

    Widzę :)

    pzdr, Gotfryd

  • 67. Data: 2008-08-09 07:42:15
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 09 Aug 2008 00:53:18 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > Ale do świadczenia usług murarskich niekoniecznie będzie miało
    > zastosowanie jakieś ograniczenie, mimo użycia takiej samej nazwy.

    Przy rejestracji domen zwykle bywa ostrzej, nad czym momentami można
    ubolewać.

    I jeszcze jedno: nawet nie tyle jest zabronione (nie ma za to żadnej
    kary!), ile nie wolno tego robić bez zgody uprawnionego. Jeśli jest
    zgoda, albo jeśli uprawniony nie ma pretensji -- proszę bardzo, wolno.

  • 68. Data: 2008-08-09 08:09:59
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Że jak, chcesz wprowadzić USTAWOWO cenę za taką usługę?

    Bron boze, ustawowo. Rynkowo! Tak jak ceny domen. W NASK 100 zł netto, u
    niektorych registrarow po 90 groszy :)

> [...]
    > Ale do świadczenia usług murarskich niekoniecznie będzie miało
    > zastosowanie jakieś ograniczenie, mimo użycia takiej samej

    No wiec - nasz przedpisca kupil GKS.KATOWICE.PL w celu nieprowadzenia
    klubu sportowego :)

    Pozdr
    ja

  • 69. Data: 2008-08-09 12:52:11
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 09 Aug 2008 10:09:59 +0200, Marian napisał(a):

    > No wiec - nasz przedpisca kupil GKS.KATOWICE.PL w celu nieprowadzenia
    > klubu sportowego

    Ale zastrzeżony znak towarowy nie ma nic wspólnego z prowadzeniem klubu
    sportowego.
    Nie przygotowałeś się, a zabierasz głos.

  • 70. Data: 2008-08-09 14:10:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Aug 2008, Marian wrote:

    > Bron boze, ustawowo. Rynkowo! Tak jak ceny domen. W NASK 100 zł netto, u
    > niektorych registrarow po 90 groszy :)

    No to co Ci stoi na przeszkodzie - poszukaj kogoś, kto Ci taką usługę
    wykona. Dobrowolnie.

    > No wiec - nasz przedpisca kupil GKS.KATOWICE.PL w celu nieprowadzenia klubu
    > sportowego :)

    ...i?
    Może sobie zarejestrować znak "GKS" celem promowania własnej marchewki,
    dlaczego nie ma móc sobie "kupić" (ściślej - opłacić abonament za)
    taki adres?

    pzdr, Gotfryd