  • 1. Data: 2008-08-05 09:13:17
    Temat: Abonament RTV
    Od: "dddd" <d...@w...pl>

    Witam,
    co sądzicie o abonamencie RTV i tych wspaniałych 17zł / miesiąc, aby Rudi
    Szubert mógł spokojnie prowadzić swój program "Śpiewające fortepiany" i żeby
    raz na miesiąc puścili na TVP1 Rambo, tudzież Rocky III. Jak na razie płacę
    ten abonament, ale jeżeli nie oglądam i nie chcę oglądać programów Telewizji
    Polskiej to dlaczego jestem zmuszany do płacenia 17zł co miesiąc na poczet
    czegoś czego nie popieram. No chyba, że płaci się za coś innego niż
    możliwość oglądania TVP1/TVP2/TVP3/TVP Kultura/itp.

    Z nadajników naziemnych również nie korzystam, lecz z prywatnego dostawcy
    telewizji kablowej. Powinni zrobić tam tylko pakiet bez TVP i w tym momencie
    już całkowicie nie wiem za co miałbym płacić 17zł.

  • 2. Data: 2008-08-05 09:14:01
    Temat: Re: Abonament RTV
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 05 sierpień 2008 11:13
    (autor dddd
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g795lp$ias$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > No chyba, że płaci się za coś innego niż
    > możliwość oglądania TVP1/TVP2/TVP3/TVP Kultura/itp.

    Tak, płaci się podatek od posiadania telewizora.
    Zresztą jest to nie tylko w Polsce.

    --
    Tristan

  • 3. Data: 2008-08-05 09:18:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Tristan pisze:

    > Zresztą jest to nie tylko w Polsce.

    Co oczywiście nie jest żadnym argumentem za tym podatkiem.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2008-08-05 09:19:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    dddd pisze:
> [...]
    > telewizji kablowej. Powinni zrobić tam tylko pakiet bez TVP i w tym momencie
    > już całkowicie nie wiem za co miałbym płacić 17zł.

    Wyrejestruj odbiornik. Co prawda jest to niezgodne z prawem, ale
    bardzo trudne do udowodnienia. I społecznie akceptowalne, z tego co
    pamiętam, to około połowy gospodarstw nie płaci tego podatku.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 5. Data: 2008-08-05 09:26:20
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "dddd" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    >ale jeżeli nie oglądam i nie chcę oglądać programów Telewizji Polskiej to
    >dlaczego jestem zmuszany do płacenia 17zł co miesiąc na poczet czegoś czego nie
    >popieram.

    Jesteś zmuszony

    > No chyba, że płaci się za coś innego niż możliwość oglądania
    > TVP1/TVP2/TVP3/TVP Kultura/itp.

    Płacisz za odbiornik, a nie za tvp.

    > Z nadajników naziemnych również nie korzystam, lecz z prywatnego dostawcy
    > telewizji kablowej. Powinni zrobić tam tylko pakiet bez TVP i w tym momencie
    > już całkowicie nie wiem za co miałbym płacić 17zł.

    Nawet gdyby nie byłoby tvp w sieciach kablowych to musiałbyś płacić.

  • 6. Data: 2008-08-05 09:32:56
    Od: "dddd" <d...@w...pl>

    > Nawet gdyby nie byłoby tvp w sieciach kablowych to musiałbyś płacić.

    Czyli po prostu trzeba sponsorować życie "polskich gwiazdeczek". Nie wiem
    doprawdy co jeszcze ludziom wmówią i jak bardzo będą starali się ich
    ogołocić. Niech wprowadzą opłatę za oddychanie.

  • 7. Data: 2008-08-05 09:36:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    dddd pisze:

    > Czyli po prostu trzeba sponsorować życie "polskich gwiazdeczek". Nie wiem
    > doprawdy co jeszcze ludziom wmówią i jak bardzo będą starali się ich
    > ogołocić. Niech wprowadzą opłatę za oddychanie.

    Jednym z moich "ulubionych" argumentów za abonamentem było
    stwierdzenie, że bez TVP ludzie z małych miasteczek nie będą mieli
    dostępu do ambitnej kultury, na przykład do muzyki klasycznej.

    Przemyśl to i wczuj się w skórę tych ludzi ;)

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 8. Data: 2008-08-05 09:38:53
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    dddd <d...@w...pl> napisal:
    > Czyli po prostu trzeba sponsorować życie "polskich gwiazdeczek". Nie wiem
    > doprawdy co jeszcze ludziom wmówią i jak bardzo będą starali się ich
    > ogołocić. Niech wprowadzą opłatę za oddychanie.

    A idac do kina sponsorujesz dziela polskich 'artystow'.
    Tam tez sobie zalatwili koryto.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 9. Data: 2008-08-05 10:06:35
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    > Czyli po prostu trzeba sponsorować życie "polskich gwiazdeczek". Nie wiem
    > doprawdy co jeszcze ludziom wmówią i jak bardzo będą starali się ich ogołocić.

    Sponsorujesz nawet kupując nagrywarkę i czyste płyty cd (część kwoty idzie do
    ich kieszeni).
    Zresztą wystarczy to przeczytać:
    http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=15&n=9524&Pirac
    ili+wlasny+utwor+w+celu+promocji...

    Pewnie w Polsce jest podobnie.

  • 10. Data: 2008-08-05 10:27:48
    Od: "dddd" <d...@w...pl>

    > A idac do kina sponsorujesz dziela polskich 'artystow'.
    > Tam tez sobie zalatwili koryto.
    > --
    > Pozdrawiam,
    >
    > Jacek

    Jak to? Idę na zagraniczną produkcję i z tego polscy artyści mają jakieś
    pieniądze?