  • 41. Data: 2008-08-07 09:47:44
    Temat: Re: prawo do domeny ?
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 07 Aug 2008 11:38:17 +0200, Marian napisał(a):

    > Ale powinien.
    > Tak uwazam.
    > Uprosciloby to zycie wielu ludziom.

    Czyli chciałbyś wysiłek badania baz znaków towarowych przerzucić na
    przedsiębiorcę, który kompletnie nie ma z tym nic wspólnego? A zatem i
    ryzyko -- i odpowiedzialność?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 42. Data: 2008-08-07 09:55:16
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 07.08.2008 Marian <m...@a...pl> napisał/a:

    > Uslugobiorca legalnie kupuje domene.
    > Uslugobiorca informowany jest o warunkach: roczny abonament, 100
    > zlotych, trzeba podac takie a takie dane.
    > Nikt nie informuje go, ze ta domena jest znakiem towarowym.

    Usługobiorca przychodzi do usługodawcy z pewnym zlepkiem słownym (przyszłą
    nazwą domeny) tak jak może przyjść do innego usługodawcy np. ze zdjęciem.
    On nie kupuje nazwy domeny on kupuje usługę rejestracji domeny pod
    zaproponowaną przez siebie (usługodawcę) jej nazwą. Per analogia, czy
    usługodawca świadczący usługę wystawiania zdjęć na www powinien Cię
    poinformować, że przyniosłeś nie swoje zdjęcie i nie masz prawa do jego
    publikacji?

    --
    Marcin

  • 43. Data: 2008-08-07 10:56:07
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 7 Sie, 11:55, Marcin Debowski <a...@I...ml1.net> wrote:

> [...]
    > usługodawca świadczący usługę wystawiania zdjęć na www powinien Cię
    > poinformować, że przyniosłeś nie swoje zdjęcie i nie masz prawa do jego

    W takim razie to w interesie GKS Katowice powinno byc wyslanie pisma
    do NASK ze nikt poza nimi nazwy tej nie moze kupic.
    Jak nie zastrzega to znaczy ze ktos moze sobie ja kupic i prowadzic
    tam serwis Gastronomia w Kuchnii i Salonie.

    Przeciez chyba latwiej wyslac pismo z dokumentacja praw do znaku do
    NASK niz ciagac sie z kims po sadach?

    Choc moze ja jestem leniwy.

  • 44. Data: 2008-08-07 11:18:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

> [...]

    nazwą domeny) tak jak może przyjść do innego usługodawcy np. ze zdjęciem.
    On nie kupuje nazwy domeny on kupuje usługę rejestracji domeny pod
    zaproponowaną przez siebie (usługobiorcę) jej nazwą. Per analogia, czy

  • 45. Data: 2008-08-07 11:19:55
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 07 Aug 2008 03:56:07 -0700, SzalonyKapelusznik napisał(a):

    > W takim razie to w interesie GKS Katowice powinno byc wyslanie pisma do
    > NASK ze nikt poza nimi nazwy tej nie moze kupic.

    Aha, czyli każdy uprawniony do znaku -- co do którego informacja o
    rejestracji jest publicznie dostępna -- ma informować każdą firmę typu
    Home, AZ, Nazwa.pl itd. o swoim znaku?
    Czyli każdy z registrarów miałby katalog na 2 pokoje do przejrzenia?

    > Jak nie zastrzega to
    > znaczy ze ktos moze sobie ja kupic i prowadzic tam serwis Gastronomia w
    > Kuchnii i Salonie.

    Nikt się nie czepia Gastronomii w Kuchni i Salonie. Znak GKS Katowice
    jest zastrzeżony. Znak Gastronomia w Kuchni i Salonie (chyba) nie.

    > Przeciez chyba latwiej wyslac pismo z dokumentacja praw do znaku do NASK
    > niz ciagac sie z kims po sadach?

    Łatwiej, i dlatego jest art. 14 ust. 1 UOŚDE, co do którego wczoraj
    Zbyszek Kruk pił względem jego zdjęć na Naszej Klasie.

  • 46. Data: 2008-08-07 11:44:12
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > Home, AZ, Nazwa.pl itd. o swoim znaku?
    > Czyli każdy z registrarów miałby katalog na 2 pokoje do przejrzenia?

    A każdy kto ma zarejestrowany znak, musiałby wysłać pisma do wszystkich
    producentów szyldów, pieczątek, bannerów, hostingodawców ....

    p. m.

  • 47. Data: 2008-08-07 11:44:51
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisal:
    > Nikt się nie czepia Gastronomii w Kuchni i Salonie. Znak GKS Katowice
    > jest zastrzeżony. Znak Gastronomia w Kuchni i Salonie (chyba) nie.

    W kwestii formalnej: rejestrowana domena jest gks w domenie
    nadrzednej katowice, ktora z kolei jest w domenie nadrzednej pl.
    gks.katowice.pl jest zestawiony z trzech znakow, ktorych
    dysponentami sa TRZY ROZNE firmy. GKS Katowice niespecjalnie
    wygra, gdyz wtedy ja zerejstruja sobie znak
    GKS Katowice Polska Ziemia i bede sie analogicznie rzucal
    o to, ze GKS Katowice podbiera mi kawalek nazwy.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 48. Data: 2008-08-07 12:08:11
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Thu, 07 Aug 2008 11:44:51 +0000, Jacek_P napisał(a):

    > W kwestii formalnej: rejestrowana domena jest gks w domenie nadrzednej
    > katowice, ktora z kolei jest w domenie nadrzednej pl.

    Nie mówimy o cybersquattingu, lecz o ewentualnym naruszeniu praw do znaku
    towarowego. Czy to sobie wpiszesz w jakąś domenę, czy napiszesz na
    koszulce czy na czapeczce -- jest w zasadzie obojętne.

    Istnieje zarejestrowany znak SŁOWNY (to istotne: nie SŁOWNO-GRAFICZNY)
    GKS KATOWICE, zatem już zbitka tych słów powoduje ryzyko.

    > gks.katowice.pl
    > jest zestawiony z trzech znakow, ktorych dysponentami sa TRZY ROZNE
    > firmy.

    Ja znaków widzę nawet więcej: dwa przestankowe i kilkanaście literowych.

    > GKS Katowice niespecjalnie wygra, gdyz wtedy ja zerejstruja sobie
    > znak GKS Katowice Polska Ziemia i bede sie analogicznie rzucal o to, ze
    > GKS Katowice podbiera mi kawalek nazwy.

    Ależ proszę bardzo, złóż do UPRP wniosek, zobaczymy czy go uwzględnią,
    czy nie będzie sprzeciwu.
    Później pojawi się kolejny flejm nt. uprzedniości rejestracji (nawet
    jeśli Ci zarejestrują, Twoje protesty na nic się nie zdadzą -- GKS
    KATOWICE było wcześniej).

  • 49. Data: 2008-08-07 15:42:52
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Jacek_P wrote:

    > Domena NIE JEST znakiem towarowym.

    Jesli nie jest, to problem gks.kratowice.pl jest wydumany i powinien byc
    koniec piesni.

  • 50. Data: 2008-08-07 15:44:08
    Od: Marian <m...@a...pl>

    Olgierd wrote:

    > Czyli chciałbyś wysiłek badania baz znaków towarowych przerzucić na
    > przedsiębiorcę, który kompletnie nie ma z tym nic wspólnego?

    1) wysilemk sprowadzalby sie do integracji bazy danych NASK z urzedem
    patentowym.

    2) jak nie ma, jak sprzedaje... skoro ktos sprzedal gks.katowice.pl
    znaczy cos wspolnego ma...