  • 1. Data: 2003-02-18 16:09:18
    Temat: pornografia a wiek
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    Zastanawiam sie nad pewna sytuacja. Zalozmy, ze ktos chce rozprowadzac
    pornografie za posrednictwem internetu. Material ma byc dostarczany na
    plytach CD przesylka pocztowa po dokonaniu przez klijenta platnosci (badz
    platnosc przy odbiorze na poczcie) w kazdym razie techniczny mechanizm
    wyglada tak, ze ktos zamawia okreslona plyte na stronie www a nastepnie
    czeka na paczke. No i teraz nasuwa mi sie pytanie w jaki sposob moge
    zweryfikowac wiek osoby kupujacej abym nie zostal posodzony o to iz
    rozprowadzam pornografie wsrod nieletnich? Czy moze nie musze weryfikowac
    wieku i wystarczy, ze podam iz material jest dla osob powyzej 18 ? Moje
    nastepne pytanie jest takie, czy w Polsce sa jakies normy dotyczace tego o
    jakim charakterze wysylam zdjecia. Czy istnieja jakies przepisy, ktore
    zabranialy by mi rozpowszechniania zdjec o okreslonej tresci?

    Osobiscie jestem dosyc liberalny, jednak to ze pisze w pierwszej osobie nie
    oznacz iz faktycznie mam zamiar zajac sie taka dzialalnoscia. Jest to tylko
    problem teoratyczny nad ktorym od pewnego czasu wraz z kolega
    dyskutowalismy, chcialbym sie dowiedziec jakie jest wasze zdanie na ten
    temat ?

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 2. Data: 2003-02-18 17:03:07
    Temat: Re: pornografia a wiek
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik huski napisał:
    > Zastanawiam sie nad pewna sytuacja. Zalozmy, ze ktos chce rozprowadzac
    > pornografie za posrednictwem internetu.[ciah]

    zapoznaj się z:
    art. 200 par. 2 KK
    art. 202 par. 1 KK
    art. 202 par. 2 KK
    art. 202 par. 3 KK

    Dodatkowo musisz mieć licencje na rozprowadzanie tych zdjęć/filmów.
    Kupując zdjecia/filmy zwykle dostaje sie skan tej licencji.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2003-02-18 17:14:51
    Od: s...@s...pl (Sebastian D-D)

    > Dodatkowo musisz mieć licencje na rozprowadzanie tych zdjęć/filmów.
    > Kupując zdjecia/filmy zwykle dostaje sie skan tej licencji.

    No chyba że będą to dzieła własne. Rozprowadzanie własnoręcznie wykonanych
    zdjęć własnego siusiaka nie podlega chyba pod przepisy karne z ustawy o
    prawie autorkim ? :)))

  • 4. Data: 2003-02-18 17:15:33
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    scream <s...@...pl> pisze w news:b2tp40$787$2@news.onet.pl:

> [...]
    >
    > Dodatkowo musisz mieć licencje na rozprowadzanie tych zdjęć/filmów.
    > Kupując zdjecia/filmy zwykle dostaje sie skan tej licencji.

    dziekuje za szybka odpowiedz

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 5. Data: 2003-02-18 17:24:12
    Od: "Kidprotect" <f...@k...pl>

    generalnie interesuje nas obowiazujace obecnie prawo, ale warto sledzic tez
    projekty zmian, bo moga one wplywac na plany, jakie sobie robimy. I tak jest
    tez w Twoim przypadku. Projekty nowelizacji kodeksu karnego, nad ktorymi
    pracuje obecnie sejm, zakladaja zmiane przepisow dotyczacych udostepniania
    pornografii maloletnim.

    Obecny zapis zakladal de facto, ze trzeba bylo znalezc konkretnego
    doroslego, ktory konkretnemu dzieciakowi pokazal pornografie, no i to
    jeszcze udowodnic, co IMO bylo malo realne. Proponowane zapisy, ktore wedle
    wszelkich znakow na niebie i ziemi najprawdopodobniej przejda (IMHO
    slusznie) brzmia: "Kto udostepnia w sposob umozliwiajacy maloletniemu
    ponizej lat 15 zapoznanie sie...". W przypadku internetu oznacza to spore
    klopoty, bo nie ma jeszcze standardow zabezpieczenia dostepu witryn porno
    przed dziecmi. Nie dorobilismy sie jeszcze w Polsce np. AVS (Age
    Verification System), a sprawdzanie po kartach kredytowych sie raczej nie
    przyjmie.

    W kazdym razie warto wziac te projekty pod uwage, zeby potem nie zostac z
    reka w nocniku.

    Pozdrowienia,
    Kuba

    --

    Fundacja KIDPROTECT - swiat przyjazny dzieciom
    www.kidprotect.pl f...@k...pl

  • 6. Data: 2003-02-18 17:35:52
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Kidprotect" <f...@k...pl> pisze w

> [...]
    > dostepu witryn porno przed dziecmi. Nie dorobilismy sie jeszcze w
    > Polsce np. AVS (Age Verification System), a sprawdzanie po kartach

    Dokladnie, czyli nie moge odpowiadac za to ze plyta trafila w rece
    nieletniego, tak ? Przeciez istnieja strony pornograficzne i nikt za to nie
    siedzi (chyba), posiadaja odpowiednie "ostrzezenia" itp. Wlasciwie to
    rodzice w przypadku nieletniego odpowiadaja, ze na komputerze nie ma
    odpowienich programow ktore blokowaly by dostep (NetNanny np.) tak se
    mysle. No i druga sprawa, jezeli bede rozpowszchnial zdjecia ktore zostaly
    zrobione za granica, to raz kto mi udowodni ze "modelka" na zdjeciu jest
    ponizej 15? Czy poza ograniczeniami wiekowymi osob przedstawianych na
    zdjeciach/filmach istnieja jeszcze jakies ograniczenia co do tresci zdjec ?

    --
    huski
    h...@i...pl

  • 7. Data: 2003-02-18 17:48:13
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Sebastian D-D napisał:
    > No chyba że będą to dzieła własne. Rozprowadzanie własnoręcznie wykonanych
    > zdjęć własnego siusiaka nie podlega chyba pod przepisy karne z ustawy o
    > prawie autorkim ? :)))

    podlega, ale nie jeśli te zdjecia będzie rozprowadzał sam autor ;))

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 8. Data: 2003-02-18 17:52:14
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik huski napisał:
    > No i druga sprawa, jezeli bede rozpowszchnial zdjecia ktore zostaly
    > zrobione za granica, to raz kto mi udowodni ze "modelka" na zdjeciu jest
    > ponizej 15?

    jest coś takiego jak skala Tannera

    wrzuciłem tutaj - http://scream.civ.pl/skala_tannera.htm

    ale nie wiem, czy organy ścigania korzystają z tej skali

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 9. Data: 2003-02-18 18:43:52
    Od: "Kidprotect" <f...@k...pl>

    > Użytkownik huski napisał:
    > jest coś takiego jak skala Tannera
    > wrzuciłem tutaj - http://scream.civ.pl/skala_tannera.htm
    > ale nie wiem, czy organy ścigania korzystają z tej skali

    organy scigania (policja, prokuratura) to jedno, a sad to drugie. w sadzie
    powoluje sie bieglych i do nich nalezy ocena.

    Co do postu wyzej
> [...]
    > ponizej 15? Czy poza ograniczeniami wiekowymi osob przedstawianych na
    > zdjeciach/filmach istnieja jeszcze jakies ograniczenia co do tresci zdjec
    ?

    co do ograniczen to sa jasno okreslone:
    1. tresci pornograficzne z udzialem maloletniego ponizej lat 15
    2. tresci pornograficzne z elementami przemocy
    3. tresci pornograficzne z wykorzystaniem zwierzat.

    na razie mamy taki kodeks karny jaki mamy. ja napisalem Ci o projekcie, bo
    to warto IMHO wiedziec.
    co do odpowiedzialnosci to jestes w bledzie - jesli przejdzie taki zapis,
    jaki jest proponowany, to to wlasciciel strony porno bedzie odpowiadal za
    to, zeby ja skutecznie zabezpieczyc przed dzieckiem, a nie - rodzic. zreszta
    akurat NetNanny jako zabezpieczenia bym nie polecal.

    Pozdrowienia,
    Kuba

    --

    Użytkownik "scream" <s...@...pl> napisał w wiadomości

  • 10. Data: 2003-02-18 20:25:20
    Od: huski <h...@p...onet.pl>

    "Kidprotect" <f...@k...pl> pisze w

> [...]
    bardzo interesujaca ta skala, nie wiedzialem ze jest cos takiego. Nie chce
    byc upierdliwy i wkolko wszytskich meczyc z tym tematem. Ale spojrzalem na
    problem z troche innej strony. Zalozmy, ze po mojej stronie pozostaje cala
    kwestai techniczna, wykonam oprawe graficzna strony, zrobie skrypty,
    umieszcze zdjecia itp. Ale numer konta, adres nadawcy nie naleza do mnie do
    do kogos postronnego. I teraz moje pytanie czy odpowiedzialnosc ponosze ja
    czyli wykonawca serwisu czy osoba, ktora czerpie korzysci materialne.
    Zawsze chyba moge sie zaslonic, ze robilem serwis bo ktos mi kazal a nie
    ponosze odpowiedzialnosci za to, jak jest wykorzystywany. Przeciez jak
    rozwale komus glowe mlotkiem do sadu nie trafi producent mlotka tylko ja.

    --
    huski
    h...@i...pl