  • 1. Data: 2003-02-18 15:03:42
    Temat: jak zastrzec nazwe/znak handlowy na Polskę
    Od: "slejo" <s...@g...univ.gda.pl>

    Witam!

    Jak zastrzec nazwe, żeby mi nikt inny jej nie użył do tego typu
    dzialalności.
    Ile to kosztuje i gdzie mam dalej szukać?

    Pozdrawiam,
    Krzysztof Szyszkowski
    e...@w...pl

  • 2. Data: 2003-02-18 16:08:22
    Temat: Re: jak zastrzec nazwe/znak handlowy na Polskę
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    slejo wrote:

    >Jak zastrzec nazwe, żeby mi nikt inny jej nie użył do tego typu
    >dzialalności.

    Jeśli chodzi o ochronę znaku towarowego to wniosek
    o to składa się do Urzędu Patentowego
    http://www.uprp.pl
    http://www.uprp.pl/formularze.htm

    >Ile to kosztuje i gdzie mam dalej szukać?

    tamże, np. opłaty http://www.uprp.pl/tabele.htm

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 3. Data: 2003-02-18 16:30:39
    Temat: Re: jak zastrzec nazwe/znak handlowy na Polsk
    Od: "MCH" <m...@o...pl>

    Witam

    > Jak zastrzec nazwe, żeby mi nikt inny jej nie użył do tego typu
    > dzialalności.
    > Ile to kosztuje i gdzie mam dalej szukać?

    Nalezy zgłosić znak towarowy (usługowy) do Urzędu Patentowego,
    wraz zopisem towaru (usługi).
    Wymagane jest też wniesienie opłaty za 10-letni okres ochronny -
    niestety nie orientuję się jak wysoka jest ta opłata.
    Jezeli znak spełni warunki wymagane do rejestracji UP wydaje decyzję,
    i wpisuje znak do rejestru znaków towarowych. Zgłoszenie jest ponadto
    ogłaszane, aby osoby trzecie mogły wnieść ewentualne zastrzeżenia.

    szczegóły:
    - ustawa prawo własności przemysłowej
    - Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 8 lipca 2002
    w sprawie dokonywania i rozpatrywania zgłoszeń znaków towarowych.
    - oczywiście także w Urzędzie Patentowym

    ----------
    Michał

  • 4. Data: 2004-02-09 20:29:07
    Od: h...@i...pl

    witam.

    Co to jest "znak towarowy" i "wzor przemyslowy"?

    pozdro

    Hozgow

  • 5. Data: 2004-02-09 22:22:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Feb 2004 h...@i...pl wrote:

    >+ witam.
    >+
    >+ Co to jest

    Pozwól że posłuże się łopatologicznym przykładem, zastrzegając
    z góry że zastrzeżone elementy są własnością stosownej firmy
    i użyte zostały wyłącznie w celach informacyjnych :)

    >+ "znak towarowy"

    Stlizowany napis Cola Cola. Do obejrzenia w niektórych
    sklepach ;)

    >+ i "wzor przemyslowy"?

    Stylizowana butelka, tak jakby ją wnerwiony Antoś usiłował
    wykręcić. Na tym wzorze często znajduje się napis jak wyżej
    do obejrzenia w sklepach jak wyżej :)

    Naruszeniem prawa będzie zarówno nalepianie napisu (bez zgody
    właściciela badź celu informacyjnego) jak i używanie rzeczonej
    butelki (niezależnie czy z napisem czy bez).

    Zastrzeżenie: nie jestem prawnikiem !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-02-09 22:53:10
    Od: h...@i...pl

> [...]
    >
    > Stylizowana butelka, tak jakby ją wnerwiony Antoś usiłował
    > wykręcić. Na tym wzorze często znajduje się napis jak wyżej

    Wielkie dzieki ;-) i stalo sie jasne.

    pozdro

    Hozgow