  • 1. Data: 2003-02-18 15:57:13
    Temat: Jeszcze raz spam
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    W ofrecie reklamowej dostałem coś takiego:
    "
    Wysyłany e-mail ma charakter promocyjno-informacyjny. Państwa adres pochodzi
    z publicznie udostępnionej w Internecie bazy adresów e-mail zgodnie z Art.
    25 ust. 2 pkt 2 ustawy o Ochronie Danych Osobowych. Przepraszamy jeżeli
    treść zawarta w naszej wiadomości nie interesuje Państwa. Jeśli nie życzą
    sobie Państwo otrzymywania podobnych wiadomości prosimy kliknąć tutaj.
    "

    Czy mogę żądać od nich ujawnienia administratora / zarządcę tą publicznie
    dostępną bazą adresów?
    Bo mam wrażenie, że adres jest ściągnięty z newsów. Na upartego też baza ;)

    pozdrawiam
    Alek

  • 2. Data: 2003-02-18 16:16:05
    Temat: Re: Jeszcze raz spam
    Od: Dawid Szymański <d...@a...net>

    In article <b2tllg$si0$1@news.onet.pl>, Alek wrote:
> [...]
    > treść zawarta w naszej wiadomości nie interesuje Państwa. Jeśli nie życzą
    > sobie Państwo otrzymywania podobnych wiadomości prosimy kliknąć tutaj.

    Spamerzy chyba nigdy nie czytali Ustawy o Ochronie Danych Osobowych:

    [ ... ]
    Art. 25. 1. W przypadku zbierania danych osobowych nie od osoby, której one
    dotyczą, administrator danych jest obowiązany poinformować tę osobę,
    bezpośrednio po utrwaleniu zebranych danych, o:
    [ ... ]
    2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się, jeżeli:
    1) przepis innej ustawy przewiduje lub dopuszcza zbieranie danych osobowych
    bez wiedzy osoby, której dane dotyczą,
    2) dane przewidziane do zebrania są ogólnie dostępne,
    [ ... ]

    A co ma piernik do wiatraka? Art 25 nie mówi nic a nic, o możliwości
    wykorzystywania tych danych do przesyłania niechcianych informacji, a co
    za tym idzie jest wogóle nie na miejscu!

    To taka dygresja...

    --
    Dawid Szymański aka SQ6EMM
    Only two things are infinite, the universe and human stupidity,