  • 1. Data: 2003-02-18 14:02:00
    Temat: okna - gwarancja
    Od: "zjawa" <z...@w...pl>

    Czy ktoś mógłby udzielić mi porady na co się powołać i co robić dalej z taką
    sprawą:

    Zamówiłam okna z montażem. W listopadzie zamontowali. Wszystko było ok. W
    styczniu pękła w oknie balkonowym szyba (sama). Ewidentnie widać, że nie
    jest wybita, rysy idą od ramy czyli może coś było naprężone itp. W każdym
    razie my nie jesteśmy niczemu winni. Faktury mamy jakby co jest dokument
    zawarcia umowy, kartę gwarancyjną też mamy.
    Zgłosiliśmy reklamacje miesiąc temu chodziliśmy co tydzień przypominać teraz
    mamy odpowiedź, że reklamacji typu samoczynne pęknięcie szyby nie mają.

    Firma montująca nie produkuje tych okien tylko ma z kimś umowę na produkcję
    oni sprzedają i montują. To ta firma od produkcji nie ma takiej reklamacji.

    Co powinnam w takim przypadku robić. Okna są na gwarancji bo to raptem 2
    miesiące minęło. Wygląda na to, że wszyscy chcą umyć ręce.

    Zgłosić się do, nie wiem jak to się dokładnie nazywa, ale coś z prawem
    konsumenta w nazwie?

    Liczę na poradę
    Zjawa

  • 2. Data: 2003-02-18 21:33:11
    Temat: Re: okna - gwarancja
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "zjawa" <z...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > miesiące minęło. Wygląda na to, że wszyscy chcą umyć ręce.
    >
    > Zgłosić się do, nie wiem jak to się dokładnie nazywa, ale coś z prawem

    Zgłaszać oczywiście możesz ale i tak to zapewne nic nie da. Uszkodzenia
    mechaniczne (a pęknięcie szyby takim jest) nie podlegają naprawie
    gwarancyjnej.

    pozdr. Robert

  • 3. Data: 2003-02-19 03:03:43
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b2ujaj$9c6$1@news.onet.pl>, Robert wrote:

> [...]
    >
    > Zgłaszać oczywiście możesz ale i tak to zapewne nic nie da. Uszkodzenia
    > mechaniczne (a pęknięcie szyby takim jest) nie podlegają naprawie

    No a jak zglosi nie z tytuly gwarancji a niezgodnosci towaru z umowa?
    Ciezar dowodu ze stalo sie to z winy klienta spoczywa wtedy na sprzedawcy.
    Myle sie?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2003-02-19 08:26:22
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 18-02-2003 22:33, Użytkownik Robert napisał:
> [...]
    >

    > Zgłaszać oczywiście możesz ale i tak to zapewne nic nie da. Uszkodzenia
    > mechaniczne (a pęknięcie szyby takim jest) nie podlegają naprawie

    Nie widziałes tego okna a juz wiesz na pewno?
    Co to jest uszkodzenie mechanicze? Czy jak pociagne za klamke a ta
    odpadnie bo była źle zamontowana to jest to uszkodzenie mechanicze?

    Przeciez wystarczy że profil został źle złożony.
    Widzialam już okna w których nie wszystkie kąty były proste - wstawia
    sie tam szybę z kątami prostymi i szyba jakis czas wytrzyma bo jest
    elastyczna, ale w końcu pęknie na skutek naprężenia. Wymiana szyby - i
    ta po jakims czasie pęka również.

    To samo dotyczy złego zamontowania - może w trakcie montażu porfil
    został skęcony, wciśnięty. To sie zdaża.
    Na własne oczy widziałam jak montażyści *wciskali* okno do otworu bo nie
    chciało im sie rozkuwac nadproża. Na szczęście nie udało im sie to bo
    szyba pekła. Ale przy mniejszych róznicach mogła peknąc po kilku dniach
    czy tygodniach.
    Jeżeli okno jest łukowe PVC to dochodzi jeszcze mozliwośc skręcenia
    profilu wokół osi podczas gięcia.
    I pewnie jeszcze stos innych możliwych deformacji sie znajdzie.

    Jeżeli deformacje profilu sa niewielkie to szyba troche postoi zanim pęknie.
    A więc "mechanicze" uszkodzenie może być wynikiem wady produktu.

    Jedyna rada to wziąc rzeczoznawcę żeby sprawe wybadał.
    Jeżeli szyba była wymieniana i pęka za kazdym razem w podobny sposób, to
    wada profilu będzie łatwa do udowodnienia.

    Niekoniecznie była to zla wola wykonawcy, on sam mógł usterki nie
    zauważyc bo w trakcie montazu wszystko było ok.

    Źle złozone okna zdażają sie w każdej firmie. W porządnej wiekszośc
    zostanie odsiana zanim trafi do klienta.

    W znajomej firmie okniarskiej moge sobie obejrzec kolekcje okien które
    sie nie udały. Głównie to skręcone łuki. Właściciel zrobił sobie z nich
    całkiem ładną pergole :-))) Nie próbował ich wciskac klientom.

    Ale to juz kwestia dobrych obyczajów i kontroli jakości...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-02-19 21:40:37
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:
    > No a jak zglosi nie z tytuly gwarancji a niezgodnosci towaru z umowa?
    > Ciezar dowodu ze stalo sie to z winy klienta spoczywa wtedy na sprzedawcy.
    > Myle sie?

    zamontował w listopadzie...

    KG

  • 6. Data: 2003-02-20 12:17:41
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <3...@p...onet.pl>, Kamil Golaszewski wrote:
    > zamontował w listopadzie...

    Eeee, no niby tak ale też:
    "Co powinnam w takim przypadku robić. Okna są na gwarancji bo to raptem 2
    miesiące minęło. Wygląda na to, że wszyscy chcą umyć ręce."
    (List z 18tego lutego :)

    --
    Marcin

  • 7. Data: 2003-02-21 08:31:02
    Od: "zjawa" <z...@w...pl>

    > Eeee, no niby tak ale też:
    > "Co powinnam w takim przypadku robić. Okna są na gwarancji bo to raptem 2
    > miesiące minęło. Wygląda na to, że wszyscy chcą umyć ręce."
    > (List z 18tego lutego :)

    Wyjaśniam: Szyba pękła w styczniu już ponad miesiąc nachodzimy sprzedawcę
    okien.
    Zjawa