  • 1. Data: 2005-04-07 22:31:55
    Temat: legitymowanie przez policje
    Od: "schauman" <k...@t...com>

    W jakich przypadkach policja ma prawo mnie legitymować?
    załóżmy że wracam nocą do domu, jestem trzeźwy i zachowuje się
    spokojnie, podchodzi policjant i prosi o wylegitymowanie się. Czy ma
    prawo tak sobie legitymować? Co jeżeli nie noszę przy sobie dowodu-chyba
    nie ma takiego obowiązku?

  • 2. Data: 2005-04-07 22:35:51
    Temat: Re: legitymowanie przez policje
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "schauman" <k...@t...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > podchodzi policjant i prosi o wylegitymowanie się. Czy ma prawo tak sobie
    > legitymować? Co jeżeli nie noszę przy sobie dowodu-chyba nie ma takiego

    www.policja.pl -> ustawa o policji

    P.

    --
    http://www.love-office.com/forum/
    ... miłość, seks, kłopoty małżeńskie, pamiętnik ...

  • 3. Data: 2005-04-07 22:49:56
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "schauman" <k...@t...com> napisał w wiadomości

    Dla potrzeb szarego obywatel najbezpieczniej jest przyjąć, ze policja ma
    zawsze prawo Cię wylegitymować. Zakres uprawnień w tym zakresie jest tak
    szeroki, że w razie Twojej skargi policjant musiał by być ostatnim
    idiotą, by nie potrafić odpowiednio napisać notatki wyjaśniającej.

  • 4. Data: 2005-04-07 22:52:16
    Od: greg <o...@C...pl>

    policjant musiał by być ostatnim
    > idiotą, by nie potrafić odpowiednio napisać notatki wyjaśniającej.

    eee.... zdazaja sie chyba tacy ;) pamietam jak kiedys ogladalem
    "komende" na TV4 i tam policjant powiedzial: "informuje cie tak
    informacyjnie" . Ale to na pewno sa wyjatki

  • 5. Data: 2005-04-07 23:40:31
    Od: PiotrekS <c...@c...pl>

    On Fri, 8 Apr 2005 00:31:55 +0200, "schauman" <k...@t...com>
    wrote:

    [cut]

    Info jeżeli nie mają się za co do ciebie przy "czepić" proponowałbym
    abyś to zignorował ale jeżęli zakłucasz "wszystko" hmmm. normalnie nie
    wiem co zrobić :D

    --
    ...:::PoZdRaWiAm:::...a Tu JeSt ZaGaDkA http://www.kwamac.prv.pl/
    Stokrotce gratulujemy kierownika: mietła, piepsz, żecz

  • 6. Data: 2005-04-07 23:43:05
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "greg" <o...@C...pl> napisał w wiadomości

    > eee.... zdazaja sie chyba tacy ;) pamietam jak kiedys ogladalem
    > "komende" na TV4 i tam policjant powiedzial: "informuje cie tak
    > informacyjnie" . Ale to na pewno sa wyjatki

    "Podaję Ci informacyjnie" - ulubione powiedzonko jednej znanej mi osoby
    :-)

  • 7. Data: 2005-04-08 06:04:15
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

> [...]
    > spokojnie, podchodzi policjant i prosi o wylegitymowanie się. Czy ma
    > prawo tak sobie legitymować? Co jeżeli nie noszę przy sobie dowodu-chyba

    Proponuję nie robić cyrku, bo to tylko przedłuza sprawę tylko dać się
    wylegitymować.
    Proces ten nie powinien trwać dłużej niż 5 minut raczej.
    Jesli się gdzieś śpieszysz... to te 5 minut łatwo nadrobisz.
    Jeśli już jesteś spóźniony... no to pretensje tylko do siebie... Ludzie
    którzy żyją na ostatnią chwilę, więcej w zyciu tracą.
    Osobiście znam takich, którzy do pracy jeżdżą ostatnim mozliwym autobusem
    (miejskim) którym zdążają - a gdy jest korek... spóźniają się
    Takich, którzy jadąc gdzieś pociągiem... na dworzec przybywają minutę przed
    odjazdem pociągu...
    itd itd itd

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    kw1618[małpa]interia.pl
    nie pisz e-maili !! pisz e-listy; podawaj adres e-poczty !! zamiast e-maila.
    http://grupy.3mam.net

  • 8. Data: 2005-04-08 06:23:52
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > spokojnie, podchodzi policjant i prosi o wylegitymowanie się. Czy ma
    > prawo tak sobie legitymować? Co jeżeli nie noszę przy sobie dowodu-chyba

    Przyjmij ze ma prawo.

    A jak nie beda mogli ustalic twojej tozsamosci to posiedzisz na
    komendzie do czasu az to sie uda.

    Wiec chyba nie oplaca sie stawiac ... nie ?
    --
    Krzysiek, Krakow

  • 9. Data: 2005-04-08 08:00:27
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > A jak nie beda mogli ustalic twojej tozsamosci to posiedzisz na
    > komendzie do czasu az to sie uda.

    zakladam ze chodzi Ci o sytuacje w ktorej pytany zadnych informacji nie
    podaje

    P.

  • 10. Data: 2005-04-08 08:34:24
    Od: "Adrian" <z...@o...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > A jak nie beda mogli ustalic twojej tozsamosci to posiedzisz na
    > komendzie do czasu az to sie uda.
    >
    > Wiec chyba nie oplaca sie stawiac ... nie ?

    ja nigdy nie nosze dowodu, więc mogę pokazać tylko legitymację studencką,
    ewentualnie ISIC
    chyba nie musze mieć dowodu, wystarczy dokument potwierdzający tożsamość

    Pozdrawiam :)