  • 21. Data: 2005-04-10 04:24:20
    Temat: Re: legitymowanie przez policje
    Od: guru <k...@h...com>

    KrzysiekPP wrote:

    > Przyjmij ze ma prawo.
    >
    > A jak nie beda mogli ustalic twojej tozsamosci to posiedzisz na
    > komendzie do czasu az to sie uda.
    >
    > Wiec chyba nie oplaca sie stawiac ... nie ?

    Moment... co znaczy "posiedzisz na komendzie"? Wolnosc jest
    gwarantowana Konstytucja i Europejska Konwencja. Zeby pozbawic wolnosci
    zabierajac na komende trzeba miec mocne i UDOKUMENTOWANE PODSTAWY. Brak
    mowliwosci ustalenia tozsamosci nie jest podstawa pozbawienia wolnosci
    (przewieznienie na komende). NIe mowiac o fakcie ze obywatel nie ma
    obowiazku identyfikowania sie kazdemu z brzegu przyglupowi w mundurku.

  • 22. Data: 2005-04-10 04:27:33
    Od: guru <k...@h...com>

    KrzysiekPP wrote:

    > Wydaje ci sie ... moga cie puscic, ale jesli beda mieli podejrzenia co
    > do twojej tozsamosci to wyladujesz na komisariacie.

    Co to znaczy "podejrzenia"? Spacerujesz, a przyglup w mundurku zada
    dowodu bez powodu, a ty nie masz i nie wyjasniasz kim jestes. Z jakiej
    racji uwazasz ze przyglup w mundurku ma prawo pogwalcic wolnosc
    gwarantowana konstytucyjnie?

  • 23. Data: 2005-04-10 04:29:13
    Od: guru <k...@h...com>

    Robert Tomasik wrote:
    > Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w

    > Nie da się jednoznacznie przewidzieć skutków, bo nie wiemy z jakiego
    > powodu chcą go wylegitymować. To, że jemu samemu nic nie wiadomo o
    > przyczynach, to wcale nie znaczy, że ich obiektywnie nie ma.

    Tylko do tego trzeba miec podstway PRZED legitymowaniem, a nie PO
    legitymowaniu.

  • 24. Data: 2005-04-10 05:11:26
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    guru wrote:

    > Zacznijmy od pytania: w jakich przypadkach ty masz obowiazek posiadania
    > legitymacji?

    Odpowiedź brzmi w żadnym

  • 25. Data: 2005-04-10 05:13:13
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    guru wrote:

> [...]
    > (przewieznienie na komende). NIe mowiac o fakcie ze obywatel nie ma
    > obowiazku identyfikowania sie kazdemu z brzegu przyglupowi w mundurku.

    Odłoż konstytucję na bok, a zacznij czytać jakies ustawy.
    Siedzi się na komendzie nie za brak dokumentów, tylo za udokumentowane
    podstawy. I te podstawy są wystarczające, żeby tam siedzieć.
    A podstawy policjant sobie zawsze wymyśli.
    Musiłaby być ostatnim durniem, żeby niczego nie wymyślił dlaczego chciał
    cie wylegitymować.

  • 26. Data: 2005-04-10 05:18:36
    Od: guru <k...@h...com>

    witek wrote:

    > Odłoż konstytucję na bok, a zacznij czytać jakies ustawy.

    Czyz Konstytucja nie jest ustawa ZASADNICZA?

    > Siedzi się na komendzie nie za brak dokumentów, tylo za udokumentowane
    > podstawy. I te podstawy są wystarczające, żeby tam siedzieć.

    Zgadza sie. Tylko ze tego wymogu nie spelnia sytuacja legitymowania na
    widzimisie.

    > A podstawy policjant sobie zawsze wymyśli.
    > Musiłaby być ostatnim durniem, żeby niczego nie wymyślił dlaczego chciał
    > cie wylegitymować.

    Te wymyslenie PO zdarzeniu jest nieleglane jako podstawa wylegitymowania
    PRZED zdarzeniem. Zgubiles cos po drodze...

  • 27. Data: 2005-04-10 06:41:58
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    guru wrote:

    > Czyz Konstytucja nie jest ustawa ZASADNICZA?

    Zejdź na ziemie to pogadamy.

    > Zgadza sie. Tylko ze tego wymogu nie spelnia sytuacja legitymowania na
    > widzimisie.

    Skoro cię legitymuje, to znaczy, że jakies konkretne widzimisię ma.
    Naprawdę policjanci mają kupę innej roboty niż legitymowanie gości wg np
    koloru kurtki.

    Przestań dorabiać teorię tam gdzie jej nie ma.

  • 28. Data: 2005-04-10 09:20:54
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

> [...]
    > dowodu bez powodu, a ty nie masz i nie wyjasniasz kim jestes. Z jakiej
    > racji uwazasz ze przyglup w mundurku ma prawo pogwalcic wolnosc

    Przyglupie ... policjant np. został powiadomiony ze zamordowano
    człowieka, sprawca ucieka w takim i takim kierunku i jest ubrany
    przypadkowo identycznie jak ty. No i teraz policjant widzi czlowieka,
    ktory jest ubrany identycznie jak sprawca, nie ma dokumentow i na
    dodatek wydaje mu sie, ze ma prawo tak po prostu sobie pojsc ;) Jak
    myslisz ... co sie z toba wowczas stanie ? Chyba jednak rozumiesz, ze
    jesli bedziesz sie stawial to powachasz chodnik a wzorek policyjnego
    buta bedziesz mial miedzy łopatkami.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 29. Data: 2005-04-10 12:28:34
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ktory jest ubrany identycznie jak sprawca, nie ma dokumentow i na
    > dodatek wydaje mu sie, ze ma prawo tak po prostu sobie pojsc ;)

    wtedy mozna powiedziec ze jest uzasadnione podejrzenia.
    P.

  • 30. Data: 2005-04-10 18:40:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "guru" <k...@h...com> napisał w wiadomości

    > Tylko do tego trzeba miec podstway PRZED legitymowaniem, a nie PO
    > legitymowaniu.

    A czy ja napisałem, że nie trzeba? Czemu wkładasz pośrednio w me usta
    jakieś dziwne wnioski, które faktycznie nie są prawdziwe.