  • 1. Data: 2005-04-07 16:46:40
    Temat: DSL - dzierżawa - Jak?
    Od: "Wojtek" <w...@p...fm>

    Kolega ma założoną usługę dsl z TPSA ma to założone na firmę ale nie jest
    platnikiem VAT. Chciałbym od niego dzierżawić tego dsl`a do celów
    udostępniania inernetu dla innych osób. Moja firma jest płatnikem VAT. I
    teraz mam problem - co zrobić abym mógł od niego korzystać z łącza TP za
    opłatą (ja płaciłbym koledze za łącze)- on mi je "użyczy" tylko jak spisać
    umowę?. Jak miałbym to ujmować w koszty?

  • 2. Data: 2005-04-08 23:20:29
    Temat: Re: DSL - dzier?awa - Jak?
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Wojtek <w...@p...fm> wrote:
    > Kolega ma za?o?on? us?ug? dsl z TPSA ma to za?o?one na firm? ale nie jest
    > platnikiem VAT. Chcia?bym od niego dzier?awi? tego dsl`a do cel?w
    > udost?pniania inernetu dla innych os?b. Moja firma jest p?atnikem VAT. I
    > teraz mam problem - co zrobi? abym m?g? od niego korzysta? z ??cza TP za
    > op?at? (ja p?aci?bym koledze za ??cze)- on mi je "u?yczy" tylko jak spisa?
    > umow??. Jak mia?bym to ujmowa? w koszty?

    W umowie z TPSA o DSLa 'abonent' i 'platnik' moga byc dwoma roznymi
    podmiotami. Najlepiej zmienic umowe tak by Twoja firma byla platnikiem.
    Wtedy dostajesz normalnie fakture. Zmiana to chyba koszt 49zl (nie
    pamietam dokladnie, ale przechodzilem to rok temu).

    pozdrowienia
    a.