  • 21. Data: 2002-06-16 13:38:31
    Temat: Re: legalne oprogramowanie w firmie - windows bez faktury
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 15 Jun 2002 17:18:08 +0000 (UTC)), Goomich
    <g...@S...SPAM.wp.pl> był(a) napisał(a):

    >A licencja nie jest czymś takim?

    Ale jaką licencję masz w przypadku Windows OEM? Owszem, jest hologram,
    ale sam hologram można zdobyć w rózny sposób, nie tylko kupując ze
    sprzętem. Sam znam firmy, które sprzedają OEMy luzem. Samo więc
    posiadanie hologramu jest dla mnie niewystarczającym dowodem
    legalności OEMa... Wersji pudełkowej -- tak! Ale nie OEMa...

    Acha -- mam Delphi 3 kupione w czasach, gdy o BSA nikt nie słyszał i
    nie mam faktury. Borland Polska mówi, że dla nich to jest legalne, ale
    BSA i tak mi się dowali (choć to nie OEM, a zwykła pudelkowa wersja!)

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 22. Data: 2002-06-19 08:12:44
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Nie zgadzam się z tym podejściem. Jak masz cokolwiek (np. rower) i
    > ktoś Cię oskarża, że kradzione, to też Cię spytają o dowód zakupu. Oni
    > Ci mogą udowodnić że to ich -- w końcu ich program. A Ty gdzie masz
    > dowód, że go kupiłeś?

    Nie :-). W taki sposób każdemu możnaby odebrać jego własność. Kto
    przechowuje dowody zakupu roweru ? Właściciel skradzionego roweru musi
    udowodnić, że to jest jego, chociażby powołując świadków. Zauważ
    warunkiem legalności programu jest ZAKUP Z NOWYM KOMPUTEREM, a nie
    posiadanie dowodu zakupu. Obowiązek wystawienia faktury VAT ciąży tylko
    wobec podmiotu prowadzącego działalność gospodarczą. Jeśli Jan Kowalski
    (albo Bartek Labczyński) pójdzie do sklepu i kupi sobie komputer i nie
    zażąda faktury, to co - używa nielegalnego Windowsa??? To byłoby
    poplątanie z pomieszaniem.

    BaLab

  • 23. Data: 2002-06-19 08:17:08
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > nie mam faktury. Borland Polska mówi, że dla nich to jest legalne, ale
    > BSA i tak mi się dowali (choć to nie OEM, a zwykła pudelkowa wersja!)

    Licencja to nie to samo co hologram. Licencja to umowa, która nie musi
    mieć nawet formy pisemnej. Nie wiem, na ile "licencja" wydrukowana na
    pudełku może być traktowana jako postanowienia umowy licencyjnej (to
    ciekawa dyskusja do odrębnego wątku), ale zakładając że może - Twoje
    obowiązki wynikają wyłącznie z niej (i z ustawy rzecz jasna). Jesli jest
    napisane, że musisz przechowywać dowód zakupu - to musisz. Jeśli nie, to
    nie.

    BaLab

  • 24. Data: 2002-06-19 22:24:41
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 19 Jun 2002, BaLab wrote:
    [...]
    >+ Nie :-). W taki sposób każdemu możnaby odebrać jego własność. Kto
    >+ przechowuje dowody zakupu roweru ?

    Dla przykładu: ja !

    >+ Właściciel skradzionego roweru musi
    >+ udowodnić, że to jest jego, chociażby

    ...wyciągając imienną fakturę na rower taki i owaki (szczegóły
    na googlu w innej grupie ;>) z ramą numer...

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (oczywiscie NTG i OT, ale to nie ja zacząłem o rowerze !) -:)

  • 25. Data: 2002-06-20 07:56:46
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 20 Jun 2002 00:24:41 +0200), Gotfryd
    Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    >...wyciągając imienną fakturę na rower taki i owaki (szczegóły
    >na googlu w innej grupie ;>) z ramą numer...

    Zastanawia mnie teraz motyw inny...
    Masz rower. Przychodzi dres, daje Ci w mordę i zabiera rower i
    spokojnie sobie z nim odchodzi. Wołasz policję, policja podchodzi do
    dresa, a dres spokojnie mówi, że to jego rower. I nagle zostałeś
    wielbłądem.

    Jak widać przechowywanie faktur za rower leży w interesie
    właściciela...

  • 26. Data: 2002-06-20 11:01:45
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Użytkownik Tristan Alder napisał:

    > Jak widać przechowywanie faktur za rower leży w interesie
    > właściciela...

    A co ma faktura do identyfikacji roweru? Jeżeli to jest model "Hiper
    mountine bike" kolor czerwony, kupiony w makro, to sprzedali takich
    setki.
    Jedynym wyjściem jest oznakowanie roweru w niewidoczny na pierwszy
    rzut oka sposób (w normalnie zakrytych miejscach lub pismem widocznym
    w ultrafiolecie itp.) ewentualnie jakieś znaki charakterystyczne -
    znajomu odzyskał rower, bo wiedział że gdzieś ma charakterystyczne
    wgniecenie i zadrapanie.
    Sama faktura, bez cech identyfikacyjnych, nie na wiele sie zda.

    Swoją drogą kiedyś jechałam sobie z meżem (wtedy jeszcze nie mężem) i
    wieźlismy świeżo zakupiona drukarkę na tylnym siedzeniu. W czasie
    przypadkowego zatrzymania (rozkopy, zamknięta ulica i wjazd "tylko dla
    mieszkańców posesji nr...) niebieski zerknął na tylne siedzenie i pyta
    czy to nasze i czy mamy jakis dowód zakupu. Traf chciał że miesliśmy,
    bo wracaliśmy ze sklepu, ale co by było, gdybyśmy nie mieli? Czy
    muszę, przewożąc własny sprzęt komputerowy mieć ze sobą dowód
    zakupu??? Bo Pan niebieski stwierdził, że gdybyśmy nie mieli faktury,
    to "byłby kłopot", niestety nie wyjasnił jaki a nam się spieszyło.
    Strasznie mnie korciło powiedziec że faktury nie mamy, ale mąz juz ją
    wyciągnął :-))) I ominęło mnie takie piękne doświadczenie ... :-(

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 27. Data: 2002-06-20 15:34:08
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 20 Jun 2002 13:01:45 +0200), Maddy
    <m...@i...pl> był(a) napisał(a):

    >A co ma faktura do identyfikacji roweru? Jeżeli to jest model "Hiper
    >mountine bike" kolor czerwony, kupiony w makro, to sprzedali takich
    >setki.

    Niby tak, ale jeśli Ty masz fakturę na dokładnie taki rower, masz
    gwarancję na dokładnie taki rower, a wzmiankowany dres nie ma tych
    papierów, to jesteś chyba w lepszej sytuacji niż nie mając nic...

> [...]
    >wgniecenie i zadrapanie.
    >Sama faktura, bez cech identyfikacyjnych, nie na wiele sie zda.

    Zapewne masz rację, ale lepiej jak jest, prawda?

> [...]
    >Strasznie mnie korciło powiedziec że faktury nie mamy, ale mąz juz ją
    >wyciągnął :-))) I ominęło mnie takie piękne doświadczenie ... :-(

    Mnie kiedyś zatrzymał jak wiozłem radio i pyta ,,co pan tyle tego
    sprzetu wiezie?''. Popatrzyłem na niego jak na idiotę i spytałem ,,jak
    tyle, jak jedno radio?''. Odczepił się...

  • 28. Data: 2002-06-21 00:11:13
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 Jun 2002, Maddy wrote:

> [...]
    >+ A co ma faktura do identyfikacji roweru? Jeżeli to jest model "Hiper
    >+ mountine bike" kolor czerwony, kupiony w makro, to sprzedali takich

    WKF: *moja* faktura ma wpisany numer ramy i inne takie.

    >+ Jedynym wyjściem jest oznakowanie roweru w niewidoczny na pierwszy
    >+ rzut oka sposób (w normalnie zakrytych miejscach lub pismem widocznym

    Zeznaję bez bicia że nie skorzystałem z zeszłorocznej oferty
    Straży Miejskiej (bezpłatne znakowanie i ewidencja) z prozaicznego
    powodu: owa faktura była *dobrze* schowana ! (zimą znalazłem :>)

    >+ w ultrafiolecie itp.) ewentualnie jakieś znaki charakterystyczne -
    >+ znajomu odzyskał rower, bo wiedział że gdzieś ma charakterystyczne
    >+ wgniecenie i zadrapanie.

    Potencjalnych "posiadaczy chocby w złej wierze" uprzedzam
    że ww. uwaga jest jak dla mnie oczywista :)

    Pozdrowienia, Gotfryd