  • 1. Data: 2002-06-07 21:30:28
    Temat: legalne oprogramowanie w firmie - windows bez faktury
    Od: "michal" <v...@w...pl>

    Witajcie. Interesuje mnie sprawa zwiazana z legalnoscia oprogramownia w
    firmie. Czy wystarczy posiadac np. oryginalny

    nosnik z windowsem 98 + licencje (ksiazka) tak aby US nie zakwestionowal, ze
    system jest uzywany nielegalnie - bez faktury zakupu??? Do tego chcialbym
    dokupic legalne oprogramowani do fakturowania.

    Prosze o opinie na ten temat.
    Barrdzo dziekuje
    Michal

  • 2. Data: 2002-06-08 00:17:56
    Od: "Daniel/Dan/Sniegon" <d...@p...pl>

    Użytkownik "michal" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > system jest uzywany nielegalnie - bez faktury zakupu??? Do tego chcialbym
    > dokupic legalne oprogramowani do fakturowania.

    Hmmm a moze mnie ktos oswiecic co ma US do kwestionowania legalnosci
    oprogramowania?

    Soft mozesz uzywac legalnie jezeli posiadasz licencje a fvat nie ma tutaj
    nic do rzeczy.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 3. Data: 2002-06-08 06:49:44
    Od: "michal" <v...@w...pl>

    > Soft mozesz uzywac legalnie jezeli posiadasz licencje a fvat nie ma tutaj
    > nic do rzeczy.

    Wiec kto kontroluje?? W kazdym razie podobno wazna jest faktura. Czy moze
    sie ktos wypowiedziec dokladniej na ten temat... Moze ktos mial taka
    kontrole?

    Michal

  • 4. Data: 2002-06-08 07:03:30
    Od: Gerard <g...@a...eu.org>

    michal napisał(a):
    > Wiec kto kontroluje?? W kazdym razie podobno wazna jest faktura. Czy moze
    > sie ktos wypowiedziec dokladniej na ten temat... Moze ktos mial taka
    > kontrole?

    Faktura jest istotna w przypadku oprogramowania OEM. Pozwala bowiem
    stwierdzić, z jakim sprzętem został zakupiony program. Jeżeli ten
    sprzęt np. odsprzedałeś, to program powinien pójść razem z nim.
    Przynajmniej tak było kiedyś :) Ale chyba nic się nie zmieniło.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 5. Data: 2002-06-08 07:54:19
    Od: "michal" <v...@w...pl>

> [...]
    > sprzęt np. odsprzedałeś, to program powinien pójść razem z nim.
    > Przynajmniej tak było kiedyś :) Ale chyba nic się nie zmieniło.

    Czyli wystarczy ze mam oryginalny nosnik oraz ksiazeczke - licencje do niego
    i to wystarczy??

    Michal

  • 6. Data: 2002-06-08 08:18:22
    Od: "michal" <v...@w...pl>

    Jak rozpoznac czy WINDOWS byl sprzedany ze sprzetem czy bez?

    Michal

  • 7. Data: 2002-06-08 08:58:40
    Od: "Daniel/Dan/Sniegon" <d...@p...pl>

> [...]
    > sprzęt np. odsprzedałeś, to program powinien pójść razem z nim.
    > Przynajmniej tak było kiedyś :) Ale chyba nic się nie zmieniło.

    A fakt - przy OEMie przeciez nie ma osobnej kartki z licencja.

    Pozdrawiam
    Dan

  • 8. Data: 2002-06-08 13:16:21
    Od: Gerard <g...@a...eu.org>

    michal napisał(a):
    > Czyli wystarczy ze mam oryginalny nosnik oraz ksiazeczke - licencje do niego
    > i to wystarczy??

    Przeczytaj napis na okładce tej książeczki. Zgaduję, że masz tam
    zdanie w stylu "Do rozprowadzania wyłącznie z nowymi komputerami PC".
    Jeśli tak, to oprogramowanie jest OEM, czyli żeby udowodnić, że
    posiadasz je legalnie, powinieneś posiadać fakturę na zakup sprzętu
    z wyszczególnioną na niej pozycją "system Windows" lub podobną.
    Oczywiście ten zakupiony sprzęt też nadal powinieneś posiadać
    i system powinien być zainstalowany właśnie na tym sprzęcie.
    Od razu zaznaczam, że przez bardzo długi czas (i chyba nadal) wiele
    sklepów nie stosowało wyszczególnienia oprogramowania na fakturze
    (nie było ono też zaznaczone w nazwie zestawu). Niestety nie wiem,
    jak w takim przypadku zapatrywały się na to ewentualne organy kontroli.

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 9. Data: 2002-06-08 17:08:54
    Od: <v...@p...onet.pl>

    windows musi byc kupiony razem z komputerem, czyli byc na jednej fakturze.
    te ktore kupujesz oddzielnie sa drozsze.

    omija sie to w ten sposob, ze kupujesz windowsa razem z czescia komputera, np
    twardym dyskiem i dysk ten sprzedajesz.
    mozna tez popatrzec czego tobie brakuje: np ja potrzebowalem troche pamieci,
    wiec kupilem legalnego windowsa a do niego 128 KB pamieci, no i mozna go teraz
    legalnie zainstalowac na komputerze, poniewaz w swietle prawa jest kupiony
    razem z komputerem.
    a pamiec poszla do innego kompa :)

  • 10. Data: 2002-06-08 19:20:24
    Od: "bulba" <b...@t...onet.pl>

> [...]
    > system jest uzywany nielegalnie - bez faktury zakupu??? Do tego chcialbym
    > dokupic legalne oprogramowani do fakturowania.

    a mnie troche inny temat interesuje:
    mam firme, sztywke i sciagam sobie oprogramowanie via net, place za licencje
    karta - niech bedzie, ze firmowa; przychodza chlopaki z BSA i co im mowie?

    p.