    From: "BaLab" <b...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: legalne oprogramowanie w firmie - windows bez faktury
    Date: Wed, 19 Jun 2002 10:17:08 +0200
    <ae9jup$an$1@news.tpi.pl> <j...@4...com>
    <aeclu2$2np$1@news.tpi.pl> <s...@4...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <0...@4...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <u...@4...com>

    news:u15pgu47ip1cv8d0n546pua8cg2oakcgj6@4ax.com...

    > Ale jaką licencję masz w przypadku Windows OEM? Owszem, jest hologram,
    > ale sam hologram można zdobyć w rózny sposób, nie tylko kupując ze
    > sprzętem. Sam znam firmy, które sprzedają OEMy luzem. Samo więc
    > posiadanie hologramu jest dla mnie niewystarczającym dowodem
    > legalności OEMa... Wersji pudełkowej -- tak! Ale nie OEMa...
    >
    > Acha -- mam Delphi 3 kupione w czasach, gdy o BSA nikt nie słyszał i
    > nie mam faktury. Borland Polska mówi, że dla nich to jest legalne, ale
    > BSA i tak mi się dowali (choć to nie OEM, a zwykła pudelkowa wersja!)

    Licencja to nie to samo co hologram. Licencja to umowa, która nie musi
    mieć nawet formy pisemnej. Nie wiem, na ile "licencja" wydrukowana na
    pudełku może być traktowana jako postanowienia umowy licencyjnej (to
    ciekawa dyskusja do odrębnego wątku), ale zakładając że może - Twoje
    obowiązki wynikają wyłącznie z niej (i z ustawy rzecz jasna). Jesli jest
    napisane, że musisz przechowywać dowód zakupu - to musisz. Jeśli nie, to
    nie.

    BaLab