    From: Maddy <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: legalne oprogramowanie w firmie - windows bez faktury
    Date: Thu, 20 Jun 2002 13:01:45 +0200
    <ae9jup$an$1@news.tpi.pl> <j...@4...com>
    <aeclu2$2np$1@news.tpi.pl> <s...@4...com>
    <aepemo$1t3$1@news.tpi.pl>
    <P...@i...stanpol.com.pl>
    <5...@4...com>

    Użytkownik Tristan Alder napisał:

    > Jak widać przechowywanie faktur za rower leży w interesie
    > właściciela...

    A co ma faktura do identyfikacji roweru? Jeżeli to jest model "Hiper
    mountine bike" kolor czerwony, kupiony w makro, to sprzedali takich
    setki.
    Jedynym wyjściem jest oznakowanie roweru w niewidoczny na pierwszy
    rzut oka sposób (w normalnie zakrytych miejscach lub pismem widocznym
    w ultrafiolecie itp.) ewentualnie jakieś znaki charakterystyczne -
    znajomu odzyskał rower, bo wiedział że gdzieś ma charakterystyczne
    wgniecenie i zadrapanie.
    Sama faktura, bez cech identyfikacyjnych, nie na wiele sie zda.

    Swoją drogą kiedyś jechałam sobie z meżem (wtedy jeszcze nie mężem) i
    wieźlismy świeżo zakupiona drukarkę na tylnym siedzeniu. W czasie
    przypadkowego zatrzymania (rozkopy, zamknięta ulica i wjazd "tylko dla
    mieszkańców posesji nr...) niebieski zerknął na tylne siedzenie i pyta
    czy to nasze i czy mamy jakis dowód zakupu. Traf chciał że miesliśmy,
    bo wracaliśmy ze sklepu, ale co by było, gdybyśmy nie mieli? Czy
    muszę, przewożąc własny sprzęt komputerowy mieć ze sobą dowód
    zakupu??? Bo Pan niebieski stwierdził, że gdybyśmy nie mieli faktury,
    to "byłby kłopot", niestety nie wyjasnił jaki a nam się spieszyło.
    Strasznie mnie korciło powiedziec że faktury nie mamy, ale mąz juz ją
    wyciągnął :-))) I ominęło mnie takie piękne doświadczenie ... :-(

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl