  • 11. Data: 2002-06-09 12:11:45
    Temat: Re: legalne oprogramowanie w firmie - windows bez faktury
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 8 Jun 2002 08:49:44 +0200), "michal"
    <v...@w...pl> był(a) napisał(a):

    >Wiec kto kontroluje??

    BSA

    >W kazdym razie podobno wazna jest faktura.

    Jeśli to OEM to tak. Windows OEM (czy też Office OEM) ważne są tylko w
    konkretnym układzie (Windows z dowolnym składnikiem komputera, nie
    będącym urz. peryferyjnym, a Office tylko z całym komputrem) wobec
    czego licencja wymaga posiadania FV z zapisem w jakim układzie został
    kupiony.

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 12. Data: 2002-06-09 12:12:23
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kiedyś była.

  • 13. Data: 2002-06-09 17:31:12
    Od: <v...@p...onet.pl>

    > (Windows z dowolnym składnikiem komputera, nie
    > będącym urz. peryferyjnym, a Office tylko z całym komputrem)

    co jest uwazane za urzadzenie peryferyjne - np modem zewnetrzny? a wszystko co
    jest w srodku jest ok?

    poza tym mnie w roznych sklepach informowali ze do offica wystarczy jakakolwiek
    czesc komputera (np pamiec czy twardy dysk)

  • 14. Data: 2002-06-13 08:04:14
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Gerard" <g...@a...eu.org> napisał w wiadomości
    l...

    > Przeczytaj napis na okładce tej książeczki. Zgaduję, że masz tam
    > zdanie w stylu "Do rozprowadzania wyłącznie z nowymi komputerami PC".
    > Jeśli tak, to oprogramowanie jest OEM, czyli żeby udowodnić, że
    > posiadasz je legalnie, powinieneś posiadać fakturę na zakup sprzętu
    > z wyszczególnioną na niej pozycją "system Windows" lub podobną.

    Hmm.., czy naprawde ja mam udawadniać, że posidama to legalnie, czy
    raczej mi nalezy udowodnić coś przeciwnego??? Ponadto: fakturę - zgodnie
    z prawem - muszę przechowywac 5 lat.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 15. Data: 2002-06-13 21:39:02
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 13 Jun 2002 10:04:14 +0200), "BaLab"
    <b...@p...com> był(a) napisał(a):

    >Hmm.., czy naprawde ja mam udawadniać, że posidama to legalnie, czy
    >raczej mi nalezy udowodnić coś przeciwnego??? Ponadto: fakturę - zgodnie
    >z prawem - muszę przechowywac 5 lat.

    Dla celów podatkowych. Natomiast skoro licencja wymaga posiadania
    tejże, to tak jest i już. Ty masz odowadniać? Ano tak jest. Jak
    jedziesz autem i zatrzymuje Cię policja, to też musisz okazać Dowód
    Rejestracyjny.

  • 16. Data: 2002-06-14 11:56:25
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    > tejże, to tak jest i już. Ty masz odowadniać? Ano tak jest. Jak
    > jedziesz autem i zatrzymuje Cię policja, to też musisz okazać Dowód

    Ale w licencji chyba nic nie ma na temat FAKTURY. Jest, że licencja musi
    być nabyta razem z nowym komputerem. No i jest tak nabyta, tyle, że nie
    mam faktury. To na stronie probujacej udowodnic mi "wine" ciąży
    obowiązek dowodzenia, że złamałem warunki licencji, a nie na mnie, że
    ich nie złamałem.

    BaLab

  • 17. Data: 2002-06-14 20:17:20
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 14 Jun 2002 13:56:25 +0200), "BaLab"
    <b...@p...com> był(a) napisał(a):

> [...]
    >mam faktury. To na stronie probujacej udowodnic mi "wine" ciąży
    >obowiązek dowodzenia, że złamałem warunki licencji, a nie na mnie, że

    Nie zgadzam się z tym podejściem. Jak masz cokolwiek (np. rower) i
    ktoś Cię oskarża, że kradzione, to też Cię spytają o dowód zakupu. Oni
    Ci mogą udowodnić że to ich -- w końcu ich program. A Ty gdzie masz
    dowód, że go kupiłeś?

  • 18. Data: 2002-06-14 22:28:23
    Od: Goomich <g...@S...SPAM.wp.pl>

    PT Tristan Alder <s...@p...onet.pl> naskrobał(a) w

> [...]
    > ktoś Cię oskarża, że kradzione, to też Cię spytają o dowód zakupu. Oni
    > Ci mogą udowodnić że to ich -- w końcu ich program. A Ty gdzie masz

    Ale jest chyba jeszcze coś takiego jak ochrona posiadania, czy domniemanie
    własności?
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@S...SPAM.wp.pl UIN: 6750153
    Pesymista twierdzi, ze wszystkie kobiety to nierzadnice. Optymista nie jest tego
    zdania, ale ma nadzieje

  • 19. Data: 2002-06-15 16:18:14
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 14 Jun 2002 22:28:23 +0000 (UTC)), Goomich
    <g...@S...SPAM.wp.pl> był(a) napisał(a):

    >Ale jest chyba jeszcze coś takiego jak ochrona posiadania, czy domniemanie
    >własności?

    Kurde, ale w takim wypadku nie byłoby możliwości sprawdzenia
    legalności. Miałbyś pirata i twierdził, że nie mają prawa rządać
    dowodu legalności...

  • 20. Data: 2002-06-15 17:18:08
    Od: Goomich <g...@S...SPAM.wp.pl>

    > Kurde, ale w takim wypadku nie byłoby możliwości sprawdzenia
    > legalności. Miałbyś pirata i twierdził, że nie mają prawa rządać
    > dowodu legalności...

    A licencja nie jest czymś takim?
    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@S...SPAM.wp.pl UIN: 6750153