  • 1. Data: 2002-06-07 20:14:23
    Temat: niemiecki paszport.
    Od: "RickvanDyke" <r...@p...onet.pl>

    Witam!
    Mam pare pytan odnosnie wyrobienia niemieckiego paszportu.
    -Jakie dokumentu sa do tego potrzebne?
    -Czy mozna te sprawe zalatwic na terenie Polski?
    -Musz miec specjalny dokument/podanie by ubiegac sie o paszport?
    -Jakie sa oplaty z tym zwiazane?
    -Jesli trzeba udac sie z tym do niemiec to do jakiej instytucji?Urzad stanu
    cywilnego..itp.? Jesli to mozliwe prosil bym adres danego urzedu w
    Berlinie:)

    Wiem,ze to lekko nie ta grupa, ale nie ma bardzie odpowiedniej.

    Dzieki.
    R.

  • 2. Data: 2002-06-08 17:48:25
    Temat: Re: niemiecki paszport.
    Od: "Slawek" <m...@h...com>

    Użytkownik "RickvanDyke" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Berlinie:)
    >
    > Wiem,ze to lekko nie ta grupa, ale nie ma bardzie odpowiedniej.

    Czesc
    Przede wszystkim pare wyjasnien.
    Aby ubiegac sie o paszport niemiecki trzeba miec podstawy do obywatelstwa
    niemieckiego, a wiec w rodzinie, do dziadka wstecz musial byc ktos, kto
    posiadal takie obywatelstwo, lub byl narodowosci niemieckiej.
    Sprawe obywatelstwa mozna zalatwic, w tej chwili tylko na terenie Polski,
    poprzez Ambasade Niemiec w Warszawie, lub Konsulaty.
    Nie zalatwia sie, tak jak to bylo przed laty, spraw obywatelstwa
    niemieckiego zwiazanego z pochodzeniem, na terenie Niemiec.
    Niestety nie wiem ile to kosztuje, ale mysle, ze nie jest wcale takie
    drogie.
    Potrzebne sa dokumenty potwierdzajace podstawe do ubiegania sie o
    obywatelstwo Niemiec, a wiec jak juz napisalem udowodnienie swojego
    pokrewienstwa z przodkeim ktory mial pochodzenie lub obywatelstwo
    niemieckie.
    Zycze powodzenia.
    Slawek

  • 3. Data: 2002-06-08 19:32:32
    Od: "Rajmund J. Ziaja" <n...@p...onet.pl>

    > Witam!
    > Mam pare pytan odnosnie wyrobienia niemieckiego paszportu.
    > -Jakie dokumentu sa do tego potrzebne?

    Obywatelstwo niemieckie.

    > -Czy można te sprawę załatwić na terenie Polski?

    TAK. Ja wyrabiałem w Opolu w konsulacie. Z pewnością w Szczecinie jest takie
    coś.

    > -Musz miec specjalny dokument/podanie by ubiegac sie o paszport?

    Podanie. Dostajesz na miejscu i wypełniasz. + ksero polskiego dowodu
    osobistego + kilka specjalnych zdjęć (inne niż do polskich paszportów) +
    dokument stwierdzający obywatelstwo niemieckie; i to chyba z grubsza
    wszystko, ale radzę zapytać w konsulacie.

    > -Jakie sa oplaty z tym zwiazane?

    Nie pamiętam dokładanie, ale kilka miesięcy temu płaciłem coś około 80 zł,
    czy jakoś tak.

    > -Jesli trzeba udac sie z tym do niemiec to do jakiej instytucji?Urzad
    stanu
    > cywilnego..itp.? Jesli to mozliwe prosil bym adres danego urzedu w
    > Berlinie:)

    Odpada

    Dodatkowo mogę powiedzieć, że na termin złożenia dokumentów czekałem z 4
    miesiące a odbiór nastąpił też po 4 miesiącach.

    > Dzieki.

    Proszę

    Rajmund J. Ziaja