  • 1. Data: 2002-06-08 07:28:28
    Temat: umowa ze spoldzielnia (dlugie)
    Od: r...@k...gov.pl

    mam zamiar kupic mieszkanko w spoldzielni "PAX" w W-wie
    dostalem od nich umowe i chcialbym wam ja pokazac.
    moze widzicie w niej jakies kruczki.
    czy mozna ze spoldzielnia negocjowac warunki umowy
    czy wedlug umowy lub prawa spoldzielczego spoldzielnia od razu, w momencie
    zakupu przekaze mi notarialnie spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu?
    w KW jest wpis ze budynek jest obcoazeny zastawem kredytowym, ktory ma byc
    splacony do 2006r.
    a i jeszcze jedno: spoldzielna chce abym podpisal umowe ze wsteczna data tj.
    20 kwietnia 2001 (podobno ma to zwiazek ze starymi przepisami, ale nie wiem
    dokladnie o co chodzi)
    o oto umowa:

    UMOWA PRZYRZECZENIA PRZYDZIAŁU WŁASNOŚCIOWEGO PRAWA DO LOKALU

    W dniu 20 kwietnia 2001 roku w Warszawie pomiędzy:
    Spółdzielnią Mieszkaniową XXXX w Warszawie ul. XXXX w imieniu której
    działają:
    1. XXXX - Prezes Zarządu
    2. XXXX - Zastępca Prezesa Zarządu zwaną w dalszej części umowy
    "Spółdzielnią" a
    Panem XXXX
    zamieszkałym XXXX legitymującym się dowodem osobistym XXXX
    zwanym w dalszej części umowy "Członkiem" zawarto umowę o następującej
    treści:
    § 1
    Spółdzielnia oświadcza, że posiada prawo użytkowania wieczystego do 2089
    roku działki o obszarze 19.237 m2 położonej przy ul. XXXX, dla której to
    nieruchomości Sąd Rejonowy dla Warszawy Mokotowa VI Wydział Ksiąg
    Wieczystych prowadzi księgę Wieczystą XXXX.
    Na wyżej opisanej nieruchomości Spółdzielnia prowadzi realizację budynku
    mieszkalnego, którego źródłem finansowania są środki własne członków i
    kredyt bankowy zaciągnięty przez Spółdzielnię.
    §2
    1. Spółdzielnia zobowiązuje się przydzielić Członkowi lokal spółdzielczy o
    wstępnym numerze XXXX w klatce X na parterze o powierzchni wstępnie
    ustalonej na 46,15 m2 w budynku określonym w § 1, a Członek zobowiązuje się
    spełnić warunki poprzedzające przydział, a wynikające z niniejszej umowy.
    2. W skazanie lokalu ma charakter warunkowy i nie daje Członkowi uprawnień
    do uzyskania przydziału tego lokalu aż do chwili wykonania przez Członka
    warunków określonych w niniejszej umowie oraz Prawie Spółdzielczym.
    3. Powierzchnia określona jest w oparciu o projekt budowlany.
    4. Spółdzielnia zobowiązuje się do wybudowania lokalu określonego w ust. 1 w
    terminie do dnia 31 lipca 2002 roku i przydzielenia go Członkowi
    niezwłocznie po zakończeniu robót przez wykonawcę i komisyjnym odbiorze wraz
    z przejęciem go do użytkowania.
    §3
    Członek zobowiązuje się pokryć ze środków własnych całkowity wkład budowlany
    przypadający na jego lokal według zasad określonych w § 4 i w terminach
    wynikających z § 5 niniejszej umowy.
    §4
    1. Wstępny koszt budowy w podstawowym standardzie, określonym w "zasadach
    realizacji inwestycji" stanowiącym załącznik do umowy w oparciu o planowany
    koszt w przeliczeniu na 1 m2 powierzchni użytkowej mieszkania wynosi XXXX zł
    (słownie: XXXX złotych).
    Cena zawiera podatek VAT od robót budowlano-montażowych w wysokości 7 %.
    W przypadku zmiany stawki podatku VAT, bądź podwyższenia stawki podatku od
    sprzedaży mieszkań w trakcie realizacji niniejszej umowy, ulegnie zmianie
    cena l m2 powierzchni mieszkania.
    2. Wstępny wkład budowlany, przy zastosowaniu ceny z ust. 1 wynosi XXXX zł
    (słownie: XXXX złotych). Członek zobowiązuje się do dnia podpisania umowy do
    wpłaty na konto Spółdzielni kwoty XXXX zł (słownie: dwadzieścia tysięcy
    złotych) tj. XXXX % wstępnego wkładu budowlanego.
    3. Pozostała należność tj. XXXX % wstępnego wkładu wpłacona będzie w
    nieprzekraczalnym terminie do dnia 31 sierpnia 2002 r.
    §5
    1. Podany w § 4 ust 3 termin ma charakter obowiązujący bez dodatkowych
    wezwań ze strony Spółdzielni i zwłoka w zapłacie powoduje naliczenie
    ustawowych odsetek, o które zmniejszone zostaną wpłaty na poczet wkładu
    budowlanego.
    Za dzień zapłaty uważa się dzień uznania rachunku Spółdzielni dokonaną przez
    Członka wpłatą.
    2. Wpłaty kolejnych rat Członek zobowiązany jest dokonywać na konto
    Spółdzielni w XXXX nr rachunku XXXX.
    3. W przypadku powstania trzymiesięcznej zwłoki w zapłacie Spółdzielnia ma
    prawo odstąpić od umowy zwracając Członkowi wpłacone faktycznie kwoty w
    wartości nominalnej.
    Z przypadających do zwrotu kwot potrącone zostaną należne odsetki za zwłokę
    liczone od następnego dnia po upływie terminu zapłaty do dnia złożenia
    oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
    Zwrot wpłaconych kwot nastąpi w ciągu 7 dni od wpłaty wkładu budowlanego na
    przedmiotowy lokal przez nowego nabywcę.
    Ze zwracanej kwoty potrąceniu ulega kwota 3.000 zł na koszty manipulacyjne
    związane z umową i odstąpieniem od niej.
    4. Ostateczny koszt budowy lokalu zostanie ustalony w terminie 3 miesięcy po
    zakończeniu i rozliczeniu zadania inwestycyjnego wraz z infrastrukturą
    podziemną i nadziemną.
    5. Jeżeli w wyniku ostatecznego rozliczenia kosztów budowy powstanie różnica
    pomiędzy wysokością wstępnie ustalonych kosztów budowy, a ostateczną ich
    wysokością wówczas:
    a. Członek obowiązany jest do wpłaty kwoty uzupełniającej w terminie 30 dni
    od daty zawiadomienia go przez Spółdzielnię o ostatecznym rozliczeniu
    kosztów budowy;
    b. Spółdzielnia zobowiązana jest do zwrotu nadpłaconego wkładu budowlanego w
    terminie 30 dni od daty ostatecznego rozliczenia kosztów budowy; na wniosek
    Członka nadpłata może być zaliczona na poczet opłat eksploatacyjnych.
    6. W razie niedotrzymania przez Członka lub Spółdzielnię terminów
    określonych w punkcie poprzedzającym, strona pozostająca w zwłoce obowiązana
    jest do zapłaty odsetek w wysokości ustawowej za czas opóźnienia.
    §6
    1. Członek Spółdzielni może rozwiązać umowę ze skutkiem natychmiastowym gdy
    termin postawienia lokalu do dyspozycji Członka Spółdzielni zostanie
    przekroczony o 6 miesięcy chyba, że opóźnienie było wynikiem działania siły
    wyższej.
    2. W przypadku wymienionym w ust. 1 zwrot nakładów w wysokości nominalnej
    nastąpi w terminie trzech miesięcy od dnia rozwiązania umowy.
    §7
    1. Cesja praw i obowiązków wynikających z niniejszej umowy, za zgodą
    Spółdzielni, jest możliwa w każdej sytuacji i w stosunku do wszystkich osób
    spełniających wymogi statutu. Cedowany wkład budowlany ulega zmniejszeniu o
    koszty manipulacyjne w wysokości 3.000 zł i ewentualne odsetki zwłoki.
    2. Wskazani następcy w myśl ust. 1 następuje na piśmie w oparciu o
    wcześniejszą umowę cywilną (sprzedaży prawa majątkowego, zamiany, darowizny
    itp.).
    3. Oświadczenie Spółdzielni co do zgody, o której mowa w ust. 1, powinno być
    złożone w terminie 14 dni od wskazania następcy w myśl postanowień
    poprzedzających.
    §8
    Członek ma prawo żądać zaniechania wykonania określonych prac przewidzianych
    w dokumentacji projektowo-technicznej, bądź wykonania robót dodatkowych w
    zakresie uzgodnionym ze Spółdzielnią, po uzyskaniu pisemnej zgody
    Spółdzielni w terminie wcześniej uzgodnionym z kierownikiem budowy i Działem
    Inwestycji S.M. " XXXX " . Rozliczenie z tytułu robót dodatkowych,
    zamiennych bądź zaniechanych nastąpi do dnia 31.08.2002 roku.
    §9
    Członek obowiązany jest odebrać przydział lokalu mieszkalnego niezwłocznie
    po wykonaniu go w całości i odebraniu od wykonawcy - nie wcześniej jednak
    niż po zapłaceniu całego wstępnego wkładu budowlanego określonego w § 4 ust.
    2 i 3 Umowy. Obowiązek pokrywania przez Członka kosztów bieżącej gospodarki
    zasobami mieszkaniowymi (tzw. czynszu) powstaje z dniem wskazanym na odbiór
    przydziału, również w przypadku nie zgłoszenia się po przydział.
    § 10
    Umowa może być zmieniona wyłącznie w formie aneksu.
    § 11
    W sprawach nieuregulowanych umową mają zastosowanie przepisy kodeksu
    cywilnego i prawa spółdzielczego.
    § 12
    Wszelkie spory mogące wyniknąć przy wykonaniu niniejszej umowy rozstrzygane
    będą przez właściwe sądy powszechne.
    § 13
    Umowę sporządzono w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, jeden dla Członka
    i dwa dla Spółdzielni.
    SPÓŁDZIELNIA: CZŁONEK:

    z gory dzieki
    Robert

  • 2. Data: 2002-06-08 12:22:24
    Temat: Re: umowa ze spoldzielnia (dlugie)
    Od: "vpw" <v...@s...org>

    <r...@k...gov.pl> wrote in message news:3d01b258_1@news.vogel.pl...
> [...]
    tj.
    > 20 kwietnia 2001 (podobno ma to zwiazek ze starymi przepisami, ale nie

    Nie wiem o co chodzi, ale kazdy dokument, ktory dotyczy domow lub mieszkan
    ma forme aktu notarialnego lub jest swiadczone przez notariusza. Przekaz
    prosze nazwisko notariusza, ktory zgodzi sie na podpisanie dokumentu z data
    wsteczna. Wiele razy bylo mi cos takiego potrzebne i odbilem sie jak od
    muru. Bylem nawet z tego dumny, bo nigdy nie wierzylem, ze notariusze moga
    byc az tak nieczuli na "prosby". Ale i tak uwazam, ze taki notariusz nie
    dlugo by popracowal. Przy pierwszych niesnaskach ze spoldzielnia wyszloby to
    na wierzch i wtedy by skonczyl swoja dzialalnosc.

    vpw

  • 3. Data: 2002-06-09 17:49:18
    Od: r...@k...gov.pl

> [...]
    > dlugo by popracowal. Przy pierwszych niesnaskach ze spoldzielnia wyszloby
    > na wierzch i wtedy by skonczyl swoja dzialalnosc.

    ale ta umowe nie podpisuje notariusz tylko ja i prezes spoldzielni
    moze jak zplace to wtedy przekazanie odbedzie sie notarialnie z rzeczywista
    data

    Robert

  • 4. Data: 2002-06-10 07:31:00
    Od: "Chopek" <c...@m...org>

    <r...@k...gov.pl> pyta:
    > ale ta umowe nie podpisuje notariusz tylko ja i prezes spoldzielni
    > moze jak zplace to wtedy przekazanie odbedzie sie notarialnie z
    rzeczywista
    > data

    Jak kupujesz mieszkanie od spółdzielni to notariusz nie jest potrzebny.
    Jak kupujesz mieszkanie od developera to teoretycznie noteriusz też nie jest
    potrzebny. Taką sytuację miał mój kolega. Uparł się i dopiął swego.
    Zaoszczędził tym sposobem na opłacie notarialnej. Notariusz jest potrzebny
    przy kupnie na rynku wtórnym.

    Po krótce opiszę moją sytuację (dotyczy hipoteki)
    Kupowałem mieszkanie od developera. Okazało się, że bank złożył wniosek o
    założenie hipoteki na cały budynek. Dowiedziałem się o tym przypadkiem.
    Wpłaciłem kasę za mieszkanie dopiero po tym, jak bank napisał pismo do Sądu
    o wydzielenie mojego mieszkania z hipoteki. Nie daj się oszukać! Dlaczego
    masz kupić mieszkanie z hipoteką jeśli za nie płacisz! Zapłacisz raz,
    spółdzielnia padnie/zdefrauduje kasę a wierzyciele przyjdą do Ciebie!
    Zapłacisz za mieszkanie drugi raz (albo na bruk).
    W umowie jest punkt, że jeśli koszt budowy będzie wiekszy to musisz różnicę
    wpłacić w ciągu 30 dni. A jeśli będzie większy o 50% to co wtedy?
    Wyciągniesz grzecznie kasę? Aby przyciągnąć klientów spółdzielnia sprzedaje
    mieszkania za powiedzmy 2 tys. Ludziska się napalają, a potem cyk, niestety
    końcowy koszt to 3 tys. I wpłacaj bo się w umowie zadeklarowałeś. No i ta
    wsteczna data. Kupujesz dzisiaj i data też ma być dzisiejsza. Niech Ci
    wyjaśnią dlaczego niby ma być wsteczna. Może ma to senes.
    Nigdy bym nie kupił mieszkania w budynku jeszcze nie skończonym! Nasłuchałem
    się dosyć o perypetiach ludzi kupujących takie lokale.

    Może przesadzam, może nie przejmuj się tym co napisałem, ale takie jest moje
    zdanie. Mieszkanie to nie kilo ziemniaków, które jeśli okażą się zgnite
    można do kosza wrzucić.

    Pozdrawiam, Marcin.

  • 5. Data: 2002-06-10 17:45:46
    Od: "vpw" <v...@s...org>

    <r...@k...gov.pl> wrote in message news:3d0393f7_1@news.vogel.pl...

    > ale ta umowe nie podpisuje notariusz tylko ja i prezes spoldzielni
    > moze jak zplace to wtedy przekazanie odbedzie sie notarialnie z
    rzeczywista
    > data

    No coz z tego co ja wiem to wszystko co tyczy sie nieruchomosci (umowy
    przedwstepne i ostateczne) musza byc podpisywane w formie aktu notarialnego
    pod rygorem niewaznosci. I z tego co pamietam to SM tez juz sa do tego
    zobowiazanie.

    Ja tam bym na swistek nie dal nawet zlotowki. No zle moze szafki bym kupil
    ale mieszkanie, ktorego pewnie jeszcze nie ma, to wolalbym miec to
    potwierdzone u notariusza. Zreszta jesli powodem zmiany daty jest ominiecie
    jakichs przepisow to nie sadze aby jakikolwiek US oparl sie na papierku
    podpisanym przez dwie strony bez potwierdzenia notarialnego (oczywiscie
    jesli chodzi o nieruchomosc)

    vpw