  • 31. Data: 2006-09-21 09:10:15
    Temat: Re: kontrola policji i... LEGALNE oprogramowanie
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 21-09-2006 o 10:16:34 Tomek <t...@w...pl> napisał(a):

    > Ale ja w tym momencie kwestionowałbym jakość zabezpieczeń i możliwość
    > zmiany. Uważasz że specjalista z laboratorium tak by się podkładał, że
    > zapewniłby o niemożliwości zmiany danych na niezabezpieczonym nośniku,
    > pomimo że taka możliwość by istniała?

    W drodze do laboratoriu ktos moglby swinie jakas podlozyc. A tak zgraja
    dane na miejscu i juz.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 32. Data: 2006-09-21 09:13:16
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Jacek23 napisał(a):

    > zabiera, tym sposobem mozna zlozyc donos anonimowy na kazdego i ze zlosci
    > pozbawic go kompa.

    problem tylko w tym ze policja ma obowiazek dokonac takiego przeszukania
    ze specjalista (zgodnie z instrukcja dochodzeniowo sledcza), wiec mysle
    ze fakt pozbawienia sprzetu BEZ POSDANIA JAKIEGOKOLWIEK DOWODU PRZED
    jest w pewnym stopniu uzaleznione od widxzy i pieniactwa (plinowania
    swoich praw) osoby u ktorerj te przeszukanei jest dokonywane.

    P.

  • 33. Data: 2006-09-21 09:24:07
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    Jasko Bartnik napisał(a):
    > W drodze do laboratoriu ktos moglby swinie jakas podlozyc. A tak zgraja
    > dane na miejscu i juz.

    OK, jeśli zgrywają dane na miejscu, plik wynikowy jest podpisywany
    kluczem który otrzymuję również ja, to wszystko w porządku. Tylko jaki
    byłby wtedy sens zabierać cokolwiek - czy to komputer czy to nawet sam
    dysk?

    Piszesz - w drodze do laboratorium... no właśnie, cóż za problem dograć
    na dysku coś właśnie w tej drodze, jeśli nie zabezpieczono danych z
    nośnika na miejscu?

    Pozdrawiam

  • 34. Data: 2006-09-21 09:35:31
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 21-09-2006 o 11:24:07 Tomek <t...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Piszesz - w drodze do laboratorium... no właśnie, cóż za problem dograć
    > na dysku coś właśnie w tej drodze, jeśli nie zabezpieczono danych z

    Dobrze by bylo gdyby obie strony byly poinformowane o jakiejs sumie
    kontrolnej czy czyms ... zastanawia mnie jak sa wykonywane te kopie 1:1
    ... jak to dziala na dane usuniete ale mozliwe do odzyskania. Czy takie
    dane da sie odzyskac z obu dyskow czy tylko z orginalu.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 35. Data: 2006-09-21 09:50:33
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Budzik napisał(a):
    > Osobnik posiadający mail'a j...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > no tak, ale mógłby tez przez przypadek wypasc do ubikacji...

    Widziałem kiedyś na allegro sprzętowe urządzenia szyfrujące kluczem 128
    i 192 bitowym. Klucz był podłączany do usb lub firewire. W przypadku
    usłyszenia "otwierać k...wa! policja!" wystarczy wyjąć taki klucz i mogą
    nam naskoczyć.
    Miałem niedawno kontorlę w firmie i miałem okazję zamienić kilka słów z
    biegłym informatykiem. Z tego co mówił, to oni specjalizują się w 99,9%
    w windowsie (jeśli idzie o szkolenia, również zagraniczne) a pozostałe
    systemy to zazwyczaj dla nich czarna magia.
    Dodatkowo powiedział mi, że nawet w przypadku zaszyfrowania pliku Worda
    jakimś hasełkiem wydaje się opinie, że koszt złamania hasła jest za
    wysoki (no chyba, że chodzi o jakąś grubą sprawę).

  • 36. Data: 2006-09-21 10:02:57
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    "Schwester" <j...@c...com> wrote in message

> [...]
    > windowsie (jeśli idzie o szkolenia, również zagraniczne) a pozostałe
    > systemy to zazwyczaj dla nich czarna magia.
    Bo ten ekspert to pewnie nalezy do organizacji ktorej MS placi za sciganie
    nielegalnych uzytkownikow
    windowsa.
    Swoja droga czy sady nie widza tu pewnej dwuznacznosci ze ekspertyze
    wykonuje czlowiek
    ktoremu oplaca sie stwierdzic ze dany soft jest nielegalny ? Przeciez to
    budzi uzasadnione podejrzenia
    ze ow ekspert bedzie co najmniej nieobiektywny.

    Daniel

  • 37. Data: 2006-09-21 10:17:11
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Daniel Chlodzinski napisał(a):
> [...]
    > budzi uzasadnione podejrzenia
    > ze ow ekspert bedzie co najmniej nieobiektywny.

    Nie wiem czy to coś zmienia, ale ten biegły to był policjant

  • 38. Data: 2006-09-21 10:27:40
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    > Nie wiem czy to coś zmienia, ale ten biegły to był policjant

    Serio ? Myslalem ze policja przychodzi na kontrole z bieglym/ekspertem ktory
    jest z BSA czy innego
    ramienia zbrojnego MS.

    Daniel

  • 39. Data: 2006-09-21 11:42:00
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Plantator napisał(a):

    > Nic nie zabierają. Miałem już taką kontrolę i wygląda to tak, że z
    > policjantami przychodzi jakiś informatyk i sprawdza na miejscu jakie
    > programy są zainstalowane. Jeśli coś znajdą to musisz im udowodnić że
    > soft jest legalny, jak nie udowodnisz to każą wykręcić dysk i zabierają
    > sam dysk, chyba że odmówisz odłączenia dysku to wtedy zabierają całego
    > kompa sami nic nie rozkręcają.

    Nawet nie do konca tak. U mnie dali 7 dni na dostarczenie dowodow
    legalnosci (jako ze tam gdzie byla kontrola to byla tylko filia i
    zadnych papierow nie mielismy przy sobie) i na tym sie skonczylo.
    Nadmienie, ze interesowalo ich tylko oprogramowanie M$, Adobe i Corela.
    O fontach i innych nawet sie nie zapytali, choc w tym przypadku ich
    wartosc byla nieporownywalnie wieksza niz sprawdzanego oprogramowania.

    Wychodzi na to, ze wszystko zalezy na kogo sie trafi przy takowej kontroli.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 40. Data: 2006-09-21 12:36:41
    Od: Przemysław Płaskowicki <p...@p...name>

    W dniu 9/21/2006 1:19 AM, Robert Tomasik wrote :
    > Użytkownik "news" <color1@{wytnij.to}interia.pl> napisał w wiadomości

    > No to pouczą świadka o treści art. 183 kpk i po kłopocie.

    > Nie mam zielonego pojęcia. osobiście uważam, ze w tego typu sprawach
    > dowodem jest nie komputer, a zapisane w nim informacje. Konkluzją
    > takiego poglądu jest to, że powinno się zabezpieczać na trwałych
    > nośnikach zawartość dysku, a nie zabierać całe urządzenie. Ale znane mi
    > są odmienne poglądy w tym zakresie. no i nie bez znaczenia jest fakt, że
    > zabezpieczenie samych informacji niesie za sobą kłopoty o charakterze
    > technicznym.

    W znanych mi przypadkach postanowienie prokuratora dotyczyło wyłącznie
    dysku twardego i zawierało klauzulę "przybrać w charakterze specjalisty
    funkcjonariusza z LK KWP".

    --
    Przemysław Płaskowicki
    I'm smarter than the average bear! (Yogi Bear)