  • 41. Data: 2006-09-21 16:47:50
    Temat: Re: kontrola policji i... LEGALNE oprogramowanie
    Od: r...@w...pl

    > wiem ze temat byl walkowany wielokrotnie, ale chyba nie dokladnie w
    > temacie o ktory chcialem zapytac. zalozmy sytuacje... wpada policja na
    > kontrole (a wiem ze wpadnie) z podejrzeniem posiadania przeze mnie np.
    > nielegalnego softu, z tym ze faktycznie posiadam tylko legalny soft.
    >
    > co robi policja ?
    > - kontroluje na miejscu i stwierdza ze wszystko ok (tylko jak to sie ma
    > do nakazu nie/uzasadnionego wejscia do domu i przeszukania, ktory musi
    > do 7 dni dostarczyc ?)
    > - zabiera peceta do analizy a ja zostaje przez kilka miechow bez
> [...]

    No a jak zabiorą do analizy i tam w labolatorium dograją pornografie dziecięcą
    + pirackie oprogramowanie, to jak udowodnisz ze to nie ty, komu sąd uwierzy?

  • 42. Data: 2006-09-21 17:12:16
    Od: "news\\\\" <n...@g...pl>

    znajomemu wpadli do domu - instalował windowsy naprawial komputery -
    uczciwie zarabiał na zycie zabrano 3 komputery i oddano po 7 miesiacach

  • 43. Data: 2006-09-21 17:36:24
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A czy takie podejście nie rodzi komplikacji dowodowych związanych z faktem, iż
    > informacje zapisane na dysku twardym zabranego komputera mogły zostać
    > zmienione przez nieupoważnioną osobę? W tym wypadku właściwie nie istnieje
    > żadna możliwość udowodnienia integralności danych. No chyba że w momencie
    > zabierania całego komputera robiona byłaby kopia zawartości dysku bądź chociaż
    > obliczana suma kontrolna. Ale domyślam się, że nie jest to robione, bo inaczej
    > nie byłoby potrzeby zabierania całego komputera.

    Jak domyślam się, chodzi Ci o zabranie całego komputera? Plombuje się go - a
    przynajmniej powinno - w taki sposób, by nie było możliwości dostępu do
    komputera. I w takim stanie wysyła do biegłego.

  • 44. Data: 2006-09-21 17:38:25
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemysław Płaskowicki" <p...@p...name> napisał w
    wiadomości news:45128711$1@news.home.net.pl...

    > W znanych mi przypadkach postanowienie prokuratora dotyczyło wyłącznie dysku
    > twardego i zawierało klauzulę "przybrać w charakterze specjalisty
    > funkcjonariusza z LK KWP".

    A co prokuratora obchodzi, skąd będzie specjalista? Dziwne, i raczej jakieś
    miejscowe unormowanie problemu. Wymontowywanie twardego dysku też nie do końca
    jest rozwiązaniem, bo jak ktoś ma tam ważne dane, to mu je zabierasz. A tu
    chodzi o to, by mógł pracować nadal.

  • 45. Data: 2006-09-21 18:29:07
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Jacek23 napisał:

    > zabiera, tym sposobem mozna zlozyc donos anonimowy na kazdego i ze zlosci
    > pozbawic go kompa.

    to ja jutro dzwonie i uprzejmie donosze, ze w pekao sa wszyscy maja
    nielegalny soft. tez im zabiora?

    pozd

  • 46. Data: 2006-09-21 18:35:12
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Plantator napisał:

    > Nic nie zabierają. Miałem już taką kontrolę i wygląda to tak, że z
    > policjantami przychodzi jakiś informatyk i sprawdza na miejscu jakie
    > programy są zainstalowane. Jeśli coś znajdą to musisz im udowodnić że
    > soft jest legalny,

    sory, ale od kiedy to ja mam udowadniac swoja niewinnosc?

    pozdr

  • 47. Data: 2006-09-21 18:44:57
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Thu, 21 Sep 2006 08:44:30 +0200, Daniel Chlodzinski napisał/napisała:
    > sprzetu ani sie do niego zblizac. Wiec nie bardzo wierze ze daja komus
    > samemu wykrecic dysk.

    LOL :) 1,5 roku temujakos osobiscie wykrecilem 7 dyskow ze swojego serwera i
    workstacji i oddalem je panom z PG :)))))))))
    Wiec rozporzadzenie sobie a rzeczywistosc sobie...

    Ps. Jeszcze nie zbadali zawartosci :>>>>

    --
    * Szukam zony: http://fotki.pomorski.net/albums/Papik/Normalne/imag
    e00001.jpg *

  • 48. Data: 2006-09-21 18:49:11
    Od: Papik <p...@a...net>

    Dnia Thu, 21 Sep 2006 12:27:40 +0200, Daniel Chlodzinski napisał/napisała:
    > Serio ? Myslalem ze policja przychodzi na kontrole z bieglym/ekspertem ktory
    > jest z BSA czy innego
    > ramienia zbrojnego MS.

    do mnie przyszlo 2 z PG z nakazem i zabrali sprzet :) Grzecznie pytajac co
    jest moja a co nie :)
    Niestety.. Ekspert jest jakby "na uslugach" policji i czesto kontroluje nie
    jedna sprawe a tryliondziesiec i to tak dlugo trwa.
    Moj ekspert (hihi mam jego dane i google go zna) zaslynal swoja wiedza
    podczas lapanki "hakera' ktory skasowal mu partycje windows 95/98. Ten go
    wykryl, dopadl i olosil sie w mediach. Awans w policji (czyt. wspolpracy)
    przyszedl blyskawicznie :)
    Nie podam miasta bo go latwo zidentyfikujecie :)

  • 49. Data: 2006-09-21 19:22:15
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > nie do końca jest rozwiązaniem, bo jak ktoś ma tam ważne dane, to mu je
    > zabierasz. A tu chodzi o to, by mógł pracować nadal.

    Jak ma się ważne dane, to ma się też aktualny backup.

    Pozdrawiam

  • 50. Data: 2006-09-21 19:30:37
    Od: "Troll Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
> [...]
    > - a przynajmniej powinno - w taki sposób, by nie było możliwości dostępu
    > do komputera. I w takim stanie wysyła do biegłego.

    a jest jakis problem w odplombowaniu i zaplombowaniu na nowo ?

    P.