  • 1. Data: 2006-09-20 20:00:29
    Temat: kontrola policji i... LEGALNE oprogramowanie
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    wiem ze temat byl walkowany wielokrotnie, ale chyba nie dokladnie w
    temacie o ktory chcialem zapytac. zalozmy sytuacje... wpada policja na
    kontrole (a wiem ze wpadnie) z podejrzeniem posiadania przeze mnie np.
    nielegalnego softu, z tym ze faktycznie posiadam tylko legalny soft.

    co robi policja ?
    - kontroluje na miejscu i stwierdza ze wszystko ok (tylko jak to sie ma
    do nakazu nie/uzasadnionego wejscia do domu i przeszukania, ktory musi
    do 7 dni dostarczyc ?)
    - zabiera peceta do analizy a ja zostaje przez kilka miechow bez
    narzedzia pracy i rozrywki ?
    - uwierzy na slowo ? :)

    drugi aspekt:
    - uzywam peceta udostepnionego przez firme. na pececie jest
    zainstalowany soft molp/maps (uzywam w domu jako narzedzie firmy) a taki
    soft nie zawiera naklejek z licencjami na obudowie jak oem. czy policja
    uwierzy na slowo czy mimo wszystko zabierze peceta ? co zrobic w takim
    przypadku aby nie przepychac sie pozniej miesiacami z odzyskaniem sprzetu ?

    thx za cenne info :)

  • 2. Data: 2006-09-20 20:24:11
    Temat: Re: kontrola policji i... LEGALNE oprogramowanie
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

> [...]
    > dni dostarczyc ?)
    > - zabiera peceta do analizy a ja zostaje przez kilka miechow bez narzedzia

    zabiera, tym sposobem mozna zlozyc donos anonimowy na kazdego i ze zlosci
    pozbawic go kompa.

> [...]
    > slowo czy mimo wszystko zabierze peceta ? co zrobic w takim przypadku aby
    > nie przepychac sie pozniej miesiacami z odzyskaniem sprzetu ?

    zabiera.
    nic sie nieda zrobic, mozna ew. pisac prozby o wydanie kompa , do
    prokuratury chyba, ale ........ na dzien dzisiejszy jest tak ze zawsze sie
    znajdzie jakies "ale".

    --
    emaile z innych domen
    niz pl. - ignorowane.

  • 3. Data: 2006-09-20 20:47:04
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 20-09-2006 o 22:24:11 Jacek23 <j...@p...pl> napisał(a):

    > zabiera, tym sposobem mozna zlozyc donos anonimowy na kazdego i ze zlosci
    > pozbawic go kompa.

    Czy mozna w odwecie, przy braku nielegalnego softu, zadac zadoscuczynienia
    od donosiciela za poniesione straty moralne ... oraz oczywiscie finansowe
    wg. stawki godzinowej? A moze z tym to do policji za nie wydanie
    zastepczego komputera i oprogramowania?

    Ja pracuje na komputerze klasy SPARC ... i na upartego mozna by to
    porownac do skonfiskowania komus Pegasusa za brak naklejki Windowsa na
    obudowie. A ja przykladowo mam na nim postawiony serwer (na SPARCu a nie
    Pegasusie :) ), z ktorego dzienny przychod wynosi 5 tys. zl. I co wtedy?

    A jesli trzymam na tym komputerze baze danych z danymi osobowymi? Policja
    mi go zabierze a pozniej jeszcze beda klopoty bo te dane dostaly sie do
    osob trzecich w postaci policji, prokuratury czy kogos tam jeszcze. Jak to
    jest?

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 4. Data: 2006-09-20 20:47:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "news" <color1@{wytnij.to}interia.pl> napisał w wiadomości

    Policja nie "wpada na kontrole", bo takich uprawnień nie ma. Może albo przyjść i
    zapytać, albo dokonać przeszukania. Aby dokonać przeszukania musi mieć jakieś
    tam racjonalne przesłanki.

  • 5. Data: 2006-09-20 20:47:18
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    Jacek23 napisał(a):
    > zabiera.
    > nic sie nieda zrobic, mozna ew. pisac prozby o wydanie kompa , do
    > prokuratury chyba, ale ........ na dzien dzisiejszy jest tak ze zawsze sie
    > znajdzie jakies "ale".

    no wiec chcac przygotowac sie na taka sytuacje, rozbieram kompa,
    wyciagam dysk i klade na biurku (komp na widoku stoi gdzies w kącie)...

    czy mimo wszystko zabieraja tez kompa ? bo idac tym tokiem rozumowania
    to powinni zabrac jeszcze minitor, drukarke, skaner, glosniki, czyste
    plyty cdr/dvd, kino domowe, plazme, itp, itd...

  • 6. Data: 2006-09-20 21:08:07
    Od: Marian Stopa <s...@p...home.pl>

    Dnia Wed, 20 Sep 2006 22:00:29 +0200, news napisał(a):

> [...]
    > do 7 dni dostarczyc ?)
    > - zabiera peceta do analizy a ja zostaje przez kilka miechow bez
    niestety, to standardowy sposob wykanczania konkurencji, kolega to
    przerabial, po prostu wpada policja i zanim zdazysz powiedziec 'a' to juz
    wynosza komputery, a pozniej czekaja cie tylko telefony od klientow z
    pytaniami gdzie sie podzialy serwery...

    --
    stopczyk

  • 7. Data: 2006-09-20 21:15:34
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 20-09-2006 o 22:47:18 news <color1@{wytnij.to}interia.pl> napisał(a):

> [...]
    > to powinni zabrac jeszcze minitor, drukarke, skaner, glosniki, czyste
    > plyty cdr/dvd, kino domowe, plazme, itp, itd...

    A czy mozna im powiedziec cos takiego:
    to sa dyski SCSI i wyglada to wszystko tak, ze te 200 dyskow jest
    polaczonych ze soba w matryce 2x100, tzn. ze zawartosc pierwszych stu
    dyskow polaczonych w jeden duzy dysk jest powielana sprzetowo przez
    kontroler SCSI na drugie sto polaczonych w calosc i nie ma sensu brac
    dwustu.

    A ja chetnie wydam im te 100 dyskow, zatrzymam drugie 100 aby calosc mogla
    dzialac a policja nie poniosla gigantycznych strat w wyniku padniecia np.
    serwera onetu z powodu donosu sasiadujacej z siedziba onetu mleczarni :P

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 8. Data: 2006-09-20 21:45:35
    Od: Radosław Korzeniewski <r...@g...com>

    Marian Stopa napisał(a):

> [...]
    > przerabial, po prostu wpada policja i zanim zdazysz powiedziec 'a' to juz
    > wynosza komputery, a pozniej czekaja cie tylko telefony od klientow z

    Dlatego dobrze mieć serwery które ważą tak ze 2-3 tony oraz tak samo
    ciężkie macierze :) Jak jeden z drugim będzie musiał to sobie dźwignąć
    to mu się odechce :) Dodatkowo, im bardziej pogibany jest interfejs
    dysków w macierzy tym lepiej, nawet ichni eksperci będą mieli z tym nie
    lada problemy :)

    Na szczęście osobiście nie spotkałem się z taką akcją ale współczuję
    wszystkim poszkodowanym przez policję i "życzliwych".

    pozdr

    Radek

  • 9. Data: 2006-09-20 21:47:04
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marian Stopa wrote:

> [...]
    > przerabial, po prostu wpada policja i zanim zdazysz powiedziec 'a' to juz
    > wynosza komputery, a pozniej czekaja cie tylko telefony od klientow z

    To w takim razie to nie policja tylko przebrani bandyci i ja bym
    strzelał ;->

  • 10. Data: 2006-09-20 21:49:04
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 20-09-2006 o 23:45:35 Radosław Korzeniewski <r...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > Na szczęście osobiście nie spotkałem się z taką akcją ale współczuję
    > wszystkim poszkodowanym przez policję i "życzliwych".

    Ja jestem ciekaw co by bylo gdyby wpadli do naszej organizacji :P Do
    zarekwirowania 200 komputerow klasy PC, z 10 serwerow klasy PC z
    'pogibanymi' macierzami ... i na dokladke kilka serwerow Sun'a co to
    trzeba miec specjalny monitor i klawiature zeby w ogole to ruszyc :P

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik