1. Data: 2006-09-20 17:32:41
Temat:bezpłatna służebność osobista mieszkania - kto ponosi koszty utrzymania mieszkania?
Od:Dominika Widawska <d...@b...man.szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mieszkanie obciążone jest (z wpisem w KW) bezpłatną, dożywotnią
służebnością na rzecz Iksińskiej. Iksińska jest jedynym użytkownikiem
mieszkania.

Zakładając, że nie zostało to w akcie notarialnym sprecyzowane, to kto
ponosi koszty utrzymania tego mieszkania (tzw. czynsz czyli koszty
eksploatacji, media itp.)? Właściciel czy Iksińska?

Czy - gdyby nie było to jednoznaczne - można (aneksując akt notarialny,
składając przed notariuszem stosowne oświadczenia itp.) te zobowiązania
sprecyzować i przypisać (zgodnie ze stanem faktycznym) Iksińskiej?

pzdr.
Dominika

2. Data: 2006-09-20 18:38:20
Od:Mecenas <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dominika Widawska napisał(a):
> [...]
> składając przed notariuszem stosowne oświadczenia itp.) te zobowiązania
> sprecyzować i przypisać (zgodnie ze stanem faktycznym) Iksińskiej?

Wszelkie koszty związane z własnym majątkiem ponosi właściciel i nie ma
tutaj żadnych wątpliwości.
Można tylko zawrzeć porozumienie (umowę), że koszty związane z
mieszkaniem ponosi Iksińska, na co musi ona wyrazić zgodę.
Pozdrawiam
Michał

www.prawo.hg.pl
GG 5024066