    From: Schwester <j...@c...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kontrola policji i... LEGALNE oprogramowanie
    Date: Thu, 21 Sep 2006 11:50:33 +0200

    Budzik napisał(a):
    > Osobnik posiadający mail'a j...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > no tak, ale mógłby tez przez przypadek wypasc do ubikacji...

    Widziałem kiedyś na allegro sprzętowe urządzenia szyfrujące kluczem 128
    i 192 bitowym. Klucz był podłączany do usb lub firewire. W przypadku
    usłyszenia "otwierać k...wa! policja!" wystarczy wyjąć taki klucz i mogą
    nam naskoczyć.
    Miałem niedawno kontorlę w firmie i miałem okazję zamienić kilka słów z
    biegłym informatykiem. Z tego co mówił, to oni specjalizują się w 99,9%
    w windowsie (jeśli idzie o szkolenia, również zagraniczne) a pozostałe
    systemy to zazwyczaj dla nich czarna magia.
    Dodatkowo powiedział mi, że nawet w przypadku zaszyfrowania pliku Worda
    jakimś hasełkiem wydaje się opinie, że koszt złamania hasła jest za
    wysoki (no chyba, że chodzi o jakąś grubą sprawę).