  • 1. Data: 2006-09-20 16:18:25
    Temat: swiadczenie rehabilitacyjne po 182 dniach choroby
    Od: s...@o...pl

    witam.

    w tej chwili choruje 120 dni. z kadr dostalem informacje, ze mam
    przedlozyc odpowiednie dokumenty do lekarza prowadzacego o przyznanie
    swiadczenia rehabilitacyjnego.

    mam dwa pytania:

    1. poniewaz po 120 dniach i kilku pobytach w szpitalach nie jestem
    nawet do konca zdiagnozowany to moja choroba moze trwac dluzej niz te
    182 dni. lekarz prowadzacy moze przyznac rente, ale co w takim
    wypadku. czy bede mial mozliwosc powrotu do pracy w przypadku kiedy
    lekarz przyzna mi rente?

    2. jesli przyzna mi swiadczenie rehabilitacyjne (dodatkowe 3 miesiace)
    a okaze sie, ze moj stan zdrowia jest na tyle powazny, ze nie bede mogl
    po tych 3 miesiacach pracowac (bede dalej niezdolny) - co wtedy? bede
    musial wrocic do pracy chory czy nie chory, czy wtedy bede mogl sie
    starac o rente?

    dziekuje bardzo za odpowiedz.

  • 2. Data: 2006-09-20 16:51:46
    Od: "..." <d...@d...dot>

> [...]
    > po tych 3 miesiacach pracowac (bede dalej niezdolny) - co wtedy? bede
    > musial wrocic do pracy chory czy nie chory, czy wtedy bede mogl sie

    najpierw jest 120 dni chorobowego , pózniej mozesz dostac przez 3 miesiace
    swiadczenie rehabilitacyjne w wysokosci chorobowego, zalezy od orzecznika,
    mi przedluzyl chorobowe o 3 miesiace , kasa ta sama a nazywalo sie
    swiadczeniem rehab., a pózniej maks 9 miesiecy swiadczenia rehabilitacyjnego
    w wysokosci 75% placy netto ( w sumie swiadczenie rehabilitacyjne jest
    placone przez rok maks, a pózniej jak nadal bedziesz niezdolny to jest chyba
    do 2 lat jakas renta ale o to sa juz raczej grosze.)

    polecam nagrywac orzeczników na dyktafon , nigdy nie wiadomo co ci powie ,
    mozesz trafic na pseudo lekarza , który stwierdzi ze jestes zdrowy mimo ze
    wszystkie znaki na ziemi mówia innaczej

    pozdrawiam i zdrówka zycze

  • 3. Data: 2006-09-20 17:07:42
    Od: s...@o...pl

> [...]
    > swiadczenie rehabilitacyjne w wysokosci chorobowego, zalezy od orzecznika,
    > mi przedluzyl chorobowe o 3 miesiace , kasa ta sama a nazywalo sie

    czyli jesli mam w tej chwili 112 dni chorobowego to musze ten wniosek
    zalatwic jak najszybciej? myslalem, ze chorobowe jest 182 dni bez
    potrzeby wypisywania zadnych wnioskow - do momentu kiedy nie naliczy
    sie te 182 dni.

> [...]
    > placone przez rok maks, a pózniej jak nadal bedziesz niezdolny to jest chyba
    > do 2 lat jakas renta ale o to sa juz raczej grosze.)

    czyli jakie jest najlepsze wyjscie w mojej sytuacji wg was?
    czy od razu isc na rente? - bo niewiadomo co mi tam wykryja (mam
    powiekszone wezly chlonne srodpiersia i tak naprawde to moze byc to
    wszystko (wlacznie z rakiem) - sprawa ciagnie sie 4 miesiace i zero
    diagnozy - bo tak podchodza do tego lekarze). czuje sie zle, slabo,
    boli mnie praktycznie wszystko.
    czy zlozyc wniosek na swiadczenie w dlugosci 3 miesiecy i jezdzic po
    szpitalach jeszcze przez kilka miesiecy.

    tylko czy jesli zloze ten wniosek na to swiadczenie rehabilitacyjne to
    czy nie zamkne sobie drogi do otrzymania renty inwalidzkiej?

    i jeszcze jedno: czy jesli dostane rente to bede mial mozliwosc powrotu
    do pracy?

    PS. a jesli nie bede mial mozliwosci powrotu do pracy (jezli dostane
    rente) to co po tych dwoch latach kiedy renta sie skonczy - zęby w
    sciane z dwojka malych dzieci i niepracujaca zoną? kurwa mać!

  • 4. Data: 2006-09-21 12:45:54
    Od: s...@o...pl

    > PS. a jesli nie bede mial mozliwosci powrotu do pracy (jezli dostane
    > rente) to co po tych dwoch latach kiedy renta sie skonczy - zęby w
    > sciane z dwojka malych dzieci i niepracujaca zoną? kurwa mać!

    to prosze przynajmniej o odpowiedz co jesli dostane rente?
    czy w takim przypadku jestem po prostu zwalniany z pracy?

  • 5. Data: 2006-09-21 17:36:15
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > to prosze przynajmniej o odpowiedz co jesli dostane rente?
    > czy w takim przypadku jestem po prostu zwalniany z pracy?

    1). ZUS niezbyt chętnie przyznaje rentę, zwłaszcza młodym osobom,
    dlatego Twoje obawy po wykorzystaniu dopiero 120 dni zwolnienia
    chorobowego są może trochę przedwczesne. Raczej po 182 dniach
    zwolnienia lekarskiego możesz otrzymać jeszcze świadczenie
    rehabilitacyjne na 3 miesiące (max. do 12 mies.). Jeżeli po tych 3
    mies. św. rehab. otrzymasz zaświadczenie o zdolności do pracy, to
    wracasz do pracy i pracujesz i pracodawca nie może Cię zwolnić z
    powodu tak długiej choroby i związanej z nią nieobecności.
    Jeżeli jednak nie otrzymałbyś zaświadczenia o zdolności do pracy (po
    182 dniach zw. lek. + 3 mies. św. rehab.), to pracodawca może
    rozwiązać z Tobą umowę o pracę bez wypowiedzenia, a ZUS może Ci
    wypłacać św. rehab. dalej (max. do 12 mies.) lub przyznać rentę.
    2). Samo przyznanie renty nie może być przyczyną rozwiązania umowy o
    pracę przez pracodawcę. Przyczyną może być brak zaśw. o zdolności do
    pracy po wyczerpaniu 182 dni wynagr. i zas. chorobowego + 3 mies. św.
    rehab. Jednak to jest błędne koło: jeżeli otrzymasz zaśw. o zdolności
    do pracy, to nie otrzymasz renty.
    Jeżeli rozwiązanie umowy o pracę następuje w związku z przejściem na
    rentę, to pracodawca ma obowiązek wypłacić odprawę rentową, dlatego
    zwykle sam pracownik jest zainteresowany rozwiązaniem umowy o pracę i
    sam występuje z takim wnioskiem. Przy dobrych relacjach z pracodawcą,
    rencista może być ponownie zatrudniony np. na innym stanowisku, w
    niepełnym wymiarze czasu pracy, na umowę zlecenie itp.
    3). Przyznanie św. rehab. czy renty, czy wydanie zaśw. o zdolności do
    pracy może zależeć w pewnym stopniu od opinii lekarza prowadzącego,
    ale decyduje o tym lekarz orzecznik ZUS. Od decyzji lekarza orzecznika
    ZUS można odwołać się do komisji lekarskiej ZUS (chyba do 14 dni,
    termin odwołania jest w pouczeniu). Od Decyzji komisji lekarskiej
    można się odwołać do sądu pracy i ubezpieczeń społecznych.
    4). Więcej informacji może udzielić pracodawca lub informacja w ZUS.
    Pracodawca działa zgodnie z przepisami, skoro po 120 dniach zw. lek.
    doręczył Ci wniosek o św. rehabilitacyjne.

    Może trochę więcej informacji na forum:
    http://www.gazetakadrowego.infor.pl/forum.html?p=0

    wa

  • 6. Data: 2006-09-22 12:25:45
    Od: s...@o...pl

    > wektor napisał(a):

    naprawde bardzo Ci dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz. gdybym mial
    jeszcze jakies pytania napewno nie omieszkam napisac do Ciebie mejla.
    :)
    dziekuje jeszcze raz.