  • 21. Data: 2006-09-21 07:00:10
    Temat: Re: kontrola policji i... LEGALNE oprogramowanie
    Od: Plantator <x...@o...pl>

    Daniel Chlodzinski napisał(a):
    > "Plantator" <x...@o...pl> wrote in message

    > Hmm, a ja tam czytalem chyba rozporzadzenie dotyczace przeprowadzania
    > kontroli
    > sprzetu komputoerowego (informatycznych srodkow technicznych czy jakos tak
    > nie mam pamieci
    > do tych wymyslnych nazw) i tam wyraznie stalo ze wlasciciel nie ma prawa
    > ruszac kontrolowanego
    > sprzetu ani sie do niego zblizac. Wiec nie bardzo wierze ze daja komus
    > samemu wykrecic dysk.
    >
    > Daniel

    Zgadza się, w czasie kontroli zabraniają zbliżania się do komputerów,
    ale jak już coś znajdą to pozwalają wykręcić dysk. Zabierają tylko dyski
    (CD jak znajdą) z nielegalnym softem, reszte sprzętu zostawiają.

  • 22. Data: 2006-09-21 07:02:45
    Od: "gg" <d...@d...d.>

    Użytkownik "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz> napisał w wiadomości
    > do tych wymyslnych nazw) i tam wyraznie stalo ze wlasciciel nie ma prawa
    > ruszac kontrolowanego
    > sprzetu ani sie do niego zblizac. Wiec nie bardzo wierze ze daja komus
    > samemu wykrecic dysk.

    Niegłupie to - przecież po wykręcenieu takiemu właścicielowi mógłby z
    drżących rąk dysk wypaść "nieszczęśliwie" na glebe i dowody poszłyby się
    je...ć

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 23. Data: 2006-09-21 07:12:54
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Osoba przedstawiająca się jako *Jasko Bartnik* stuknęła w klawisze i
    oto co powstało:

    > Ja pracuje na komputerze klasy SPARC ... i na upartego mozna by to
    > porownac do skonfiskowania komus Pegasusa za brak naklejki Windowsa na
    > obudowie. A ja przykladowo mam na nim postawiony serwer (na SPARCu a nie
    > Pegasusie :) ), z ktorego dzienny przychod wynosi 5 tys. zl. I co wtedy?

    Jakiś czas temu znajomemu na serwerze we Wrocławiu ktoś założył
    wareza z dziecięcą pornografią. Policja zajęła cały sprzęt w
    firmie, domu itd. - na jakieś 10 dni. Po zbadaniu oddali.
    Ale większego pecha miał jego admin z Poznania, sprawę pornografii
    wprawdzie szybko wyjaśniono ale... gliny miały problem z licencją
    Debiana. O nalepkę nie pytali.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    || JID:o...@j...org || http://olgierd.wordpress.com ||

  • 24. Data: 2006-09-21 07:42:40
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > A czy takie podejście nie rodzi komplikacji dowodowych związanych z
    > faktem, iż informacje zapisane na dysku twardym zabranego komputera mogły
    > zostać zmienione przez nieupoważnioną osobę?

    Policja ma sprzęt specjalizowany do kopiowania 1:1 bez ingerencji w dane.
    Pewnie ma jakieś certyfikaty na nietykalność danych, a poza tym nawet,
    gdybys podwazył, to byłoby Twoje słowo przeciwko specjaliście z
    laboratorium. Sąd Ci nigdy nie uwierzy.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 25. Data: 2006-09-21 08:08:11
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 21-09-2006 o 09:12:54 Olgierd <n...@n...problem>
    napisał(a):

> [...]
    > Ale większego pecha miał jego admin z Poznania, sprawę pornografii
    > wprawdzie szybko wyjaśniono ale... gliny miały problem z licencją

    No wlasnie chyba to jest najgorsze w takich kontrolach :) Glupota ludzka.

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 26. Data: 2006-09-21 08:15:19
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 21-09-2006 o 09:42:40 Lukasz <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał(a):

    > Policja ma sprz?t specjalizowany do kopiowania 1:1 bez ingerencji w dane.
    > Pewnie ma jakie? certyfikaty na nietykalno?ae danych, a poza tym nawet,
    > gdybys podwazy?, to by?oby Twoje s?owo przeciwko specjali?cie z
    > laboratorium. S?d Ci nigdy nie uwierzy.

    Tresc wyniku ekspertyzy laboratoryjnej:
    "Po dokladnym badaniu obudowy komputera mikroskopem elektronowym nie
    wykazano zadnej obecnosci naklejki licencji Windowsa. Z doglebnej analizy
    obrazu wyswietlanego na ekranie stwierdzono iz bezprawnie zmieniono ta
    kopie windowsa ... a ekran powitalny glosi Gentoo. Maja tez jakiegos
    pingwina i zmieniona tapete na pulpicie. Podejrzany utrudnil tez dojscie
    do dyskow poniewaz usunal z pulpitu ikone 'moj komputer'. Po recznej
    probie sprawdzenia dyskow prosi aby je najpierw zamontowac."

    Ojciec mojego znajomego jakis czas w tym robil i wygladalo to czesto tak,
    ze ten wlasnie znajomy pytal sie mnie: "ojciec pyta czy jest mozliwe aby
    zrobic cos takiego a takiego".

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 27. Data: 2006-09-21 08:16:34
    Od: Tomek <t...@w...pl>

    Lukasz napisał(a):
    > Policja ma sprzęt specjalizowany do kopiowania 1:1 bez ingerencji w dane.
    > Pewnie ma jakieś certyfikaty na nietykalność danych, a poza tym nawet,

    Super. Skoro mają takie urządzenia, to po co zabierają sprzęt? A skoro
    zabierają sprzęt, to wnioskuję że tegoż sprzętu w czasie przeszukania
    nie posiadają. Tak więc późniejsze wykonanie kopii dysku, nawet
    specjalizowanym sprzętem, nie stanowi w żaden sposób o zapewnieniu
    niezmienności danych w stosunku do stanu z momentu kontroli.

    > gdybys podwazył, to byłoby Twoje słowo przeciwko specjaliście z
    > laboratorium. Sąd Ci nigdy nie uwierzy.

    Ale ja w tym momencie kwestionowałbym jakość zabezpieczeń i możliwość
    zmiany. Uważasz że specjalista z laboratorium tak by się podkładał, że
    zapewniłby o niemożliwości zmiany danych na niezabezpieczonym nośniku,
    pomimo że taka możliwość by istniała?

    Pozdrawiam

  • 28. Data: 2006-09-21 08:17:30
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 21-09-2006 o 09:00:10 Plantator <x...@o...pl> napisał(a):

    > Zgadza się, w czasie kontroli zabraniają zbliżania się do komputerów,
    > ale jak już coś znajdą to pozwalają wykręcić dysk. Zabierają tylko dyski
    > (CD jak znajdą) z nielegalnym softem, reszte sprzętu zostawiają.

    Z potencjalnie_ nielegalnym :)

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 29. Data: 2006-09-21 08:18:19
    Od: "Jasko Bartnik" <j...@g...pl>

    Dnia 21-09-2006 o 09:02:45 gg <d...@d...d.> napisał(a):

    > Niegłupie to - przecież po wykręcenieu takiemu właścicielowi mógłby z
    > drżących rąk dysk wypaść "nieszczęśliwie" na glebe i dowody poszłyby się
    > je...ć

    Talerze powinny wytrzymac upadek z 3 metrow na beton. Nie takie rzeczy sie
    robilo w magazynie :D

    --
    Pozdrawiam,
    Jasko Bartnik

  • 30. Data: 2006-09-21 08:58:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail'a j...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Talerze powinny wytrzymac upadek z 3 metrow na beton. Nie takie rzeczy
    > sie robilo w magazynie :D

    no tak, ale mógłby tez przez przypadek wypasc do ubikacji...

    / / 9mm