  • 21. Data: 2006-11-10 22:25:27
    Temat: Re: kilka fotoradarow pod rzad i mandaty, jak to jest
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KrzysiekPP wrote:

    > Wystarczy ze na zdjeciu z fotoradaru nie bedzie widac poprzedniego
    > fotoradaru :))

    Czyli jakieś 3 metry? ;->

  • 22. Data: 2006-11-11 10:02:33
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mr.all" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ej2s9a$fis$1@news.onet.pl...

    > Chyba inne procedury sa w przypadku fotki niz w przypadku nagrania filmu.
    > Watpie, ze mozna tam zrobic taki myk z pojedynczymi klatkami. Na filmie
    > jest
    > dokladny czas.

    na fotce tez masz dokladny czas co do dziesiatych jesli nie setnych czesci
    sekundy

    > Fotoradar nie poleci za autem.

    ajakie to ma w tym momencie znaczenie

    > No to sobie wyobraz takie cos:
    > Jedzie facet, przekracza predkosc, radar robi mu fotke.
    > 100 m dalej zjezdza na podworko.
    > Wraca i znow radar robi mu fotke.

    widzisz rozniece pomiedzy jedzie i wraca oraz tym ze to ten sam radar,
    a poruszanym tematem?
    jesli nie to wspolczuje

    > U nas, czasem, policja stoi z recznym radarem z 200 za skrzynka na
    > fotoradar.... Jesli ktos sie zlapie na fotoradarze, to moze odmowic
    > placenia
    > patrolowi, albo odwrotnie?

    tego wlasnie jestem ciekaw, w koncu bedzie karany podwojnie za to samo
    wykroczenie co jest niedozwolone

  • 23. Data: 2006-11-11 10:46:53
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" <szerszen@

    > na fotce tez masz dokladny czas co do dziesiatych jesli nie setnych czesci
    > sekundy

    To dobrze, ale co powiesz o procedurach?

    > ajakie to ma w tym momencie znaczenie

    Ano takie, ze fotoradar jest przeznaczony do robienia zdjec, a kamera do
    robienia filmu.
    W pierwszym przypadku dowodem jest fotka. W drugim - film.
    Wszystko.
    Zastanawianie sie, czy ktos potnie film na klatki i bedzie wystawial mandaty
    jest bez sensu.

    Mozna sie zastanawiac, jak ma byc nagrywany, odtwarzany film, zeby byl
    dowodem. Na to, zapewne, sa odpowiednie procedury.

    > widzisz rozniece pomiedzy jedzie i wraca oraz tym ze to ten sam radar,
    > a poruszanym tematem?

    Jest to dobry przyklad na to, o czym sie tu pisze.
    Wg Ciebie ile mandatow mu wlepia i czemu dwa?

    > jesli nie to wspolczuje

    Sobie wspolczuj... jesli nie rozumiesz, to nic nie poradze.

    Jako zadanie domowe masz taki przyklad:
    Jedzie facet za szybko. Fotoradar robi mu fotke. Zwalnia. Przyspiesza i
    kolejny fotoradar robi druga fotke. Oba fotoradary stoja na jednym odcinku
    ograniczenia predkosci.
    Wg Ciebie ile mandatow mu wlepia i czemu dwa?

    Wezmy inny przyklad.
    Jedzie baba za szybko. Przekracza predkosc o 17,3 km/h. Lapie ja fotoradar.
    Jedzie dalej i kolejny fotoradar ja lapie. Przekracza predkosc o 17,7km/h.
    Oba fotoradary stoja na jednym odcinku ograniczenia predkosci.
    Wg Ciebie ile mandatow jej wlepia i czemu dwa?

    Napisz do Policji, albo do RPO.
    --
    --pozdr.czes

  • 24. Data: 2006-11-11 12:55:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mr.all" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ej49qb$pj0$1@news.onet.pl...

    > To dobrze, ale co powiesz o procedurach?

    o to sie wlasnie pytam, jakbys nie zauwazyl

    > Jest to dobry przyklad na to, o czym sie tu pisze.
    > Wg Ciebie ile mandatow mu wlepia i czemu dwa?

    absolutnie nie jest to dobry przyklad, bo pytanie dotyczy fotoradarow
    ustawionych na tym samym kawalku drogi, o tym samm ograniczeniu, w tym samym
    kierunku, jeden za drugim, czyli fotografujacych to samo wykroczenie tylko w
    odstepach kilkusekundowych

    zadam troche inne pytanie, zalozmy ze ukradles cos w sklepiej, widzialo cie
    kilka osob, kazda z nich pojdzie osobno na komisariat, jak myslisz,
    zostaniesz ukarany za jedna kradziez czy za tyle kradziezy ilu swiadkow?

    > Wg Ciebie ile mandatow jej wlepia i czemu dwa?

    wlasnie tego dotyczy pytanie, co widac caly czas ci umyka

  • 25. Data: 2006-11-11 13:42:08
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    mr.all napisał(a):
    > Jest to dobry przyklad na to, o czym sie tu pisze.
    > Wg Ciebie ile mandatow mu wlepia i czemu dwa?

    czyny są dwa, bo dwa razy przekroczył dopuszczalną prędkość, a między
    tymi dwoma zdarzeniami był moment, w którym jechał zgodnie z przepisami
    (czy też stał), który przerwał ciągłość czynu
    a ile będzie mandatów - to zależy, bo jest cytowany już art.9§2 kw

> [...]
    > ograniczenia predkosci.
    > Wg Ciebie ile mandatow mu wlepia i czemu dwa?

    jw

> [...]
    > Jedzie dalej i kolejny fotoradar ja lapie. Przekracza predkosc o 17,7km/h.
    > Oba fotoradary stoja na jednym odcinku ograniczenia predkosci.

    tym razem czyn był tylko jeden - raz przekroczył dopuszczalną prędkość
    tylko zostało to dwa razy zarejestrowane
    czyn polegający na przekroczeniu prędkości nie zostaje dokonany w
    momencie gdy zostanie zarejestrowany (np. przez fotoradar), a ciągnie
    się od momentu gdy przekroczyłeś prędkość do chwili gdy zwolnisz na tyle
    że jedziesz zgodnie z przepisami
    oczywiście jeśli będzie to przekroczenie prędkości związane z
    niezastosowaniem się do znaku, to każdy znak i jego zignorowanie będzie
    rozpoczynać kolejny czyn

    KG

  • 26. Data: 2006-11-11 15:45:50
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    No dobra. Z przekroczeniem prędkości, to rozumiem, ale jak się to ma do
    (ciągłej) jazdy niedozwolonym pasem w Krakowie i dlaczego traktują to jako
    osobne wykroczenia?

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 27. Data: 2006-11-11 15:55:19
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Lukasz napisał(a):
    > No dobra. Z przekroczeniem prędkości, to rozumiem, ale jak się to ma do
    > (ciągłej) jazdy niedozwolonym pasem w Krakowie i dlaczego traktują to jako
    > osobne wykroczenia?

    bo za każdym razem jest to kolejne niezastosowanie się do znaku?
    (nie wiem jak są tam znaki)

    KG

  • 28. Data: 2006-11-11 17:14:44
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" <szerszen@

    > o to sie wlasnie pytam, jakbys nie zauwazyl

    Zauwaz, prosze, iz pytam o procedury stosowania i interpretowania dwoch
    roznych rzeczy: fotoradaru i kamery.
    Np. ile czasu musi trwac nagrywanie kamera? Co sie dzieje z nagraniem? Jak
    jest zabezpieczone? etc.

> [...]
    samym
    > kierunku, jeden za drugim, czyli fotografujacych to samo wykroczenie tylko

    Kilusekundowych? Co kilkadziesiat metrow fotoradar?
    Czyli mamy tak: jesli przejezdzasz kolo tego samego radaru przekraczajac
    predkosc, to placisz mandat za kazdym razem, tak? Nawet jesli czyn mial
    miejsce w przeciagu kiludziesieciu sekund - w kilka sekund byloby to trudne
    do zrobienia.
    Dla mnie jest to dokladnie ten sam typ problemu, gdy jedziesz i pstryka Cie
    kilka fotoradarow co kilkadziesiat sekund na jednej trasie.

> [...]
    > kilka osob, kazda z nich pojdzie osobno na komisariat, jak myslisz,
    > zostaniesz ukarany za jedna kradziez czy za tyle kradziezy ilu swiadkow?

    Widzialo Cie w tym samym czasie i miejscu kilka osob... w tym samym czasie i
    miejscu.
    W przypadku jazdy autem mozna byloby mowic o takim przypadku: jedziesz za
    szybko, policjanci kameruja Cie z wozu i jednoczesnie fotoradar robi fotke.
    Dwa mandaty? Wedlug mnie - jeden.

    > wlasnie tego dotyczy pytanie, co widac caly czas ci umyka

    Ja twierdze, ze dwa, bo sa to dwa wykroczenia tego samego typu popelnione w
    roznych miejscach.
    --
    --pozdr.czes

  • 29. Data: 2006-11-11 17:26:04
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kam" <x#kamq43@
    > czyny są dwa, bo dwa razy przekroczył dopuszczalną prędkość, a między
    > tymi dwoma zdarzeniami był moment, w którym jechał zgodnie z przepisami
    > (czy też stał), który przerwał ciągłość czynu

    Ale to wie kierowca - nie fotoradar, czy policjant.

    > a ile będzie mandatów - to zależy, bo jest cytowany już art.9§2 kw

    Zalezy od interpretacji zdarzenia, prawdaz?

    > jw

    Ale to wie kierowca - nie fotoradar, czy policjant.

    > tym razem czyn był tylko jeden - raz przekroczył dopuszczalną prędkość
    > tylko zostało to dwa razy zarejestrowane

    Fotoradar nie wie jak jechal kierowca miedzy oboma fotkami.
    A tu rejestrowane sa rozne wielkosci przekroczenia...
    Zrobmy bardziej drastyczny przyklad.
    Za drugim razem przekracza predkosc o 44,6 km/h.
    Za ktora fotke dostanie mandat?

> [...]
    > momencie gdy zostanie zarejestrowany (np. przez fotoradar), a ciągnie
    > się od momentu gdy przekroczyłeś prędkość do chwili gdy zwolnisz na tyle

    Skad fotoradar ma to wiedziec?

    > oczywiście jeśli będzie to przekroczenie prędkości związane z
    > niezastosowaniem się do znaku, to każdy znak i jego zignorowanie będzie
    > rozpoczynać kolejny czyn

    No to taki przyklad:
    Ograniczenie. Krzyzowka. Powtorzenie ograniczenia.
    Do krzyzowki jeden mandat. Po krzyzowce drugi, tak?

    --
    --pozdr.czes

  • 30. Data: 2006-11-11 18:47:53
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    mr.all napisał(a):
    > Użytkownik "kam" <x#kamq43@
    >
    > Ale to wie kierowca - nie fotoradar, czy policjant.

    ale to policjant ma udowodnić że są to odrębne czyny, a nie kierowca
    porównanie zdjęć z dwóch ustawionych tak fotoradarów (jeśli już z jakiś
    względów je tak postawiono) nie jest wielkim problemem

    > Zalezy od interpretacji zdarzenia, prawdaz?

    nie, raczej od tego jak będzie nakładana kara

    > Skad fotoradar ma to wiedziec?

    fotoradar nie wie, osoba decydująca o ukaraniu - powinna
    ostatecznie kierowca powinien się na to powołać gdy ktoś będzie próbował
    nałożyć na niego drugą karę, a wtedy to jemu trzeba będzie udowodnić że
    były dwa czyny

    > No to taki przyklad:
    > Ograniczenie. Krzyzowka. Powtorzenie ograniczenia.
    > Do krzyzowki jeden mandat. Po krzyzowce drugi, tak?

    tak
    chyba że art.9§2 kw
    ale czyny są dwa

    KG