  • 11. Data: 2006-11-10 15:16:50
    Temat: Re: kilka fotoradarow pod rzad i mandaty, jak to jest
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Może sprostuję o co dokładnie chodzi:

    W Krakowie na Alejach Trzech Wieszczów jest wydzielony pas dla busów. Jadąc
    alejami jest co jakiś czas skrzyżowanie i za nim znak informujący o tym, że
    prawy pas jest dla busów no i co chwile fotoradar. Niektórzy (aroganccy)
    kierowcy jada prawym pasem cały czas. więc co chwilę ma fotkę. Pan policjant
    w telewizji ostrzegał, że za kazde takie wyroczenie jest kilka punktów
    karnych. Jadąc więc w ten sposób przez całe aleje można zaliczyć tyle
    punktów, że zabiorą prawko!

    Czyli w rezultacie za mało groźne wykroczenie zabierają prawko jak np. za
    jazdę po pijaku. Więc jak to jest ?

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 12. Data: 2006-11-10 15:50:22
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    Po pierwsze są to różne czyny - wykroczenia, bo popełnione w różnym miejscu.
    Ale proszę zapoznać się z treścią art. 9 kodeksu wykroczen:

    Art. 9 par. 1: Jeżeli czyn wyczerpuje znamiona wykroczeń określonych w dwóch
    lub więcej przepisach ustawy, stosuje się przepis przewidujący najsurowszą
    karę, co nie stoi na przeszkodzie orzeczeniu środków karnych na podstawie
    innych naruszonych przepisów.

    § 2. Jeżeli jednocześnie orzeka się o ukaraniu za dwa lub więcej wykroczeń,
    wymierza się łącznie karę w granicach zagrożenia określonych w przepisie
    przewidującym najsurowszą karę, co nie stoi na przeszkodzie orzeczeniu
    środków karnych na podstawie innych naruszonych przepisów.

    W takim przypadku powinno się otrzymać jeden mandat, z wymiarem gotówkowym
    za największe przekroczenie prędkości.
    Skoro punkty karne nie są środkiem karnym w rozumieniu k.w - to również
    powinny być naliczone tylko raz na podstawie najsurowszego wykroczenia.
    ----------------
    Zapraszam na Forum Prawników - www.advokat.com.pl

  • 13. Data: 2006-11-10 16:26:43
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Łukasz N napisał(a):
    > Po pierwsze są to różne czyny - wykroczenia, bo popełnione w różnym miejscu.

    Czyn nie musi być popełniony w jednym miejscu, co więcej - może być
    rozciągnięty w czasie.
    Jeżeli więc przekroczenie prędkości było ciągłe (między kolejnymi
    radarami sprawca nie zaczął jechać zgodnie z przepisami, nie pojawił się
    inny znak, do którego się nie zastosował itp.), to MZ jest to ciągle ten
    sam czyn.

    > Skoro punkty karne nie są środkiem karnym w rozumieniu k.w - to również
    > powinny być naliczone tylko raz na podstawie najsurowszego wykroczenia.

    A to dlaczego? Nie są też karą, jeśli przyjmiemy że są to różne czyny,
    to za każdy należą się punkty.

    KG

  • 14. Data: 2006-11-10 18:03:08
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KrzysiekPP wrote:

    > To są rozne wykroczenia i rózne mandaty.

    OK, to jaka wg. ciebie jest granica różnych wykroczeń? 10 metrów? Pięć? ;)

  • 15. Data: 2006-11-10 18:04:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Lukasz wrote:

    > Czyli w rezultacie za mało groźne wykroczenie zabierają prawko jak np. za
    > jazdę po pijaku. Więc jak to jest ?

    Dużo wykroczeń, wysoka wykrywalność, kasa leci, statystyka rośnie...

  • 16. Data: 2006-11-10 20:06:50
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > OK, to jaka wg. ciebie jest granica różnych wykroczeń? 10 metrów? Pięć? ;)

    Wystarczy ze na zdjeciu z fotoradaru nie bedzie widac poprzedniego
    fotoradaru :))

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 17. Data: 2006-11-10 20:32:42
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" <szerszen@
    > jesli ustawionych jest kilka fotoradarow jeden za drugim, uwieczniaja na
    > zdjeciach kierowce przekraczajacego predkosc, to de facto uwieczniaja caly
    > czas to samo wykroczenie, czy jest zgodne z prawem aby ponosic kare
    > (punkty+mandat) za kazde ze zdjec, przeciez nie mozna karac wiecej niz raz
    > za to samo

    Bedzie kilka mandatow.
    Jest ograniczenie i kierowca nie przestrzega.
    Czy inaczej bedzie, gdy na takim odcinku postawi sie kilka patroli z radarem
    recznym? Bedziesz sie tlumaczyl, ze juz zaplaciles? Placisz za kazdym razem
    i punkty leca na konto.

    --
    --pozdr.czes

  • 18. Data: 2006-11-10 20:38:32
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "mr.all" <j...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:ej2nhq$26k$1@news.onet.pl...

    > Bedzie kilka mandatow.
    > Jest ograniczenie i kierowca nie przestrzega.

    ok a teraz wyobraz sobie jadacy za toba wideoradar, w mysl tego co mowisz,
    wystarczy 30 sekund na grania, ze zlamania jednego przepisu, tracisz prawko,
    a aby zaplacic mandat musisz sprzedac fure

    w jaki sposob?
    ano w taki ze wyciagam z filmu co sekunde 1 klatke i przysylam ci jako 30
    oddzielnych mandatow

  • 19. Data: 2006-11-10 20:40:41
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <j...@N...ceti.pl> napisał w wiadomości

    > Wystarczy ze na zdjeciu z fotoradaru nie bedzie widac poprzedniego
    > fotoradaru :))

    to tak jak napisalem mr.all kilkoma sekundami z videoradaru mozna zalatwic
    kazdego, zabrac mu prawko i mandat na kilkaset, albo kilkatysiecy zeta
    przywalic

  • 20. Data: 2006-11-10 21:53:30
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "szerszen" <
> [...]
    >
    > w jaki sposob?
    > ano w taki ze wyciagam z filmu co sekunde 1 klatke i przysylam ci jako 30

    Chyba inne procedury sa w przypadku fotki niz w przypadku nagrania filmu.
    Watpie, ze mozna tam zrobic taki myk z pojedynczymi klatkami. Na filmie jest
    dokladny czas.
    Fotoradar nie poleci za autem.

    No to sobie wyobraz takie cos:
    Jedzie facet, przekracza predkosc, radar robi mu fotke.
    100 m dalej zjezdza na podworko.
    Wraca i znow radar robi mu fotke.
    Ile mandatow zaplaci?

    U nas, czasem, policja stoi z recznym radarem z 200 za skrzynka na
    fotoradar.... Jesli ktos sie zlapie na fotoradarze, to moze odmowic placenia
    patrolowi, albo odwrotnie?

    Dla mnie jest jasne, ze nalezy tak jezdzic, zeby nie przekraczac
    przepisow... lub nie dac sie zlapac.;-)

    --
    --pozdr.czes