  • 1. Data: 2006-11-10 13:24:13
    Temat: Co zrobić z mamą biorącą za dużo kredytów
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Problem jest następujący:

    Moja mama (59 lat) ostatnio wpadła w jakiś chorobliwy ciąg brania kredytów.
    Ma rencinę (czy emeryturę) 600 zł i w jakiś dziwny sposób udaje jej się brać
    kolejne kredyty w różnych bankach. W Polsce jest tych kredytów już na kilka
    tys. zł. Ma już problem ze spłatą istniejących, a ciągle bierze nastepne.
    Praktycznie nie ma ona możliwości spłacenia tych kredytów. Lecz, zanim banki
    sie zorientują i BIK zostanie poinformowany, to jeszcze trochę ich
    pozaciąga.

    Dodam, ze mama mieszka za granicą i tam robi dokładnie to samo. Co jakiś
    czas Przyjeżdża do Polski na kilka dni, bierze kolejne np. 2000 zł,
    rozpieprza je na nic w te kilka dni i wraca do siebie. Ustawia sobie
    zlecenie stałe, które nie działa, bo nie ma z czego. Wogóle nie zastanawia
    się, czy jest w stanie spłacić te kredyty.

    Do tej pory nie przejmowałem się zbytnio. Będzie miała problem ze spłatą -
    jej problem, jej życie.

    Natomiast dziś dowiedziałem się, że ktoś zyczliwy podsunął jej myśl, że może
    sobie wziąść jeszcze kredyt na hipotekę swojego mieszkania. Ona się nad tym
    zastanawia. I to mnie przeraziło!

    Nie zrozumcie mnie źle. Nie chodzi o spadek. Niech sobie przepuści
    mieszkanie, majątek. Mnie nic do tego. Jednak boję się sytuacji, w której
    mamusia beztrosko straci mieszkanie, a później ja będę zobowiązany przyjąć
    ją u siebie. Taka sytuacja wogóle nie wchodzi w grę i chciałbym temu
    zapobiec.

    Co mogę zrobić? Czy mogę sam zgłosić taki problem do BIK-u? Jaki jest sposób
    na rozwiązanie takiego chorobliwego zaciągania kredytów. Ubezwłasnowolnienie
    również nie wchodzi w grę, choćby dlatego, że jak powiedziałem, mamusia
    mieszka za granicą.

    Dzięki,
    Łukasz

  • 2. Data: 2006-11-10 15:10:43
    Temat: Re: Co zrobić z mamą biorącą za dużo kredytów
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Lukasz wrote:
    > Nie zrozumcie mnie źle. Nie chodzi o spadek. Niech sobie przepuści
    > mieszkanie, majątek. Mnie nic do tego. Jednak boję się sytuacji, w której

    Jeśli nie chodzi o spadek, to co się przejmujesz? Odrzucasz albo
    bierzesz "z dobrodziejstwem inwentarza" i zmartwienie mają banki...

    > mamusia beztrosko straci mieszkanie, a później ja będę zobowiązany przyjąć
    > ją u siebie.

    Niby dlaczego miałbyś być zobowiązany? Sam piszesz, że mieszka za
    granicą. To niech sobie tam mieszka.

  • 3. Data: 2006-11-10 16:15:56
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    > Jeśli nie chodzi o spadek, to co się przejmujesz? Odrzucasz albo
    > bierzesz "z dobrodziejstwem inwentarza" i zmartwienie mają banki.

    O to się wogóle nie martwię.

    > Niby dlaczego miałbyś być zobowiązany? Sam piszesz, że mieszka za
    > granicą. To niech sobie tam mieszka.

    Jak nie będzie miała pieniędzy na opłacenie czynszu, to już nie będzie
    mieszkała. A zdaje się, że jest jakiś ustawowy obowiązek opieki nad
    rodzicami, jesli nie mają środków do życia. I tego własnie się obawiam i
    staram się zapobiec tej tragedii - żeby mi się matka do domu nie zwaliła.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 4. Data: 2006-11-10 18:48:58
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Lukasz wrote:

> [...]
    > staram się zapobiec tej tragedii - żeby mi się matka do domu nie zwaliła.

    A kto ci takich bajek naopowiadał?

    W najgorszym przypadku może wystąpić do sądu o alimenty - ale na to nie
    ma gwarancji i to ona musi wykazać, że się jej należą. A jeśli ma
    emeryturę - cóż... A że pieniądze roztrwoniła, to też nie Twoja wina i
    jest to też argument dla sądu.

  • 5. Data: 2006-11-11 08:45:50
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Fri, 10 Nov 2006 17:15:56 +0100, Lukasz napisał(a):

> [...]
    > staram się zapobiec tej tragedii - żeby mi się matka do domu nie zwaliła.

    Ale w postępowaniu windykacyjnym jest kwota wolna od zajęcia.

  • 6. Data: 2006-11-11 09:06:44
    Od: " jb" <j...@W...gazeta.pl>

    Zawiadom wydział ds. przestępczości gospodarcej w swoim mieście - oni podejmą
    stosowne działania w kierunku udowodnienia jej przestepstw z art. 286 par. 1 kk...
    Bo z tego, co piszesz, jej działanie wyczerpuje znamiona tego przestępstwa.