    From: "mr.all" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: kilka fotoradarow pod rzad i mandaty, jak to jest
    Date: Sat, 11 Nov 2006 18:14:44 +0100

    Użytkownik "szerszen" <szerszen@

    > o to sie wlasnie pytam, jakbys nie zauwazyl

    Zauwaz, prosze, iz pytam o procedury stosowania i interpretowania dwoch
    roznych rzeczy: fotoradaru i kamery.
    Np. ile czasu musi trwac nagrywanie kamera? Co sie dzieje z nagraniem? Jak
    jest zabezpieczone? etc.

    > absolutnie nie jest to dobry przyklad, bo pytanie dotyczy fotoradarow
    > ustawionych na tym samym kawalku drogi, o tym samm ograniczeniu, w tym
    samym
    > kierunku, jeden za drugim, czyli fotografujacych to samo wykroczenie tylko
    > odstepach kilkusekundowych

    Kilusekundowych? Co kilkadziesiat metrow fotoradar?
    Czyli mamy tak: jesli przejezdzasz kolo tego samego radaru przekraczajac
    predkosc, to placisz mandat za kazdym razem, tak? Nawet jesli czyn mial
    miejsce w przeciagu kiludziesieciu sekund - w kilka sekund byloby to trudne
    do zrobienia.
    Dla mnie jest to dokladnie ten sam typ problemu, gdy jedziesz i pstryka Cie
    kilka fotoradarow co kilkadziesiat sekund na jednej trasie.

    > zadam troche inne pytanie, zalozmy ze ukradles cos w sklepiej, widzialo
    cie
    > kilka osob, kazda z nich pojdzie osobno na komisariat, jak myslisz,
    > zostaniesz ukarany za jedna kradziez czy za tyle kradziezy ilu swiadkow?

    Widzialo Cie w tym samym czasie i miejscu kilka osob... w tym samym czasie i
    miejscu.
    W przypadku jazdy autem mozna byloby mowic o takim przypadku: jedziesz za
    szybko, policjanci kameruja Cie z wozu i jednoczesnie fotoradar robi fotke.
    Dwa mandaty? Wedlug mnie - jeden.

    > wlasnie tego dotyczy pytanie, co widac caly czas ci umyka

    Ja twierdze, ze dwa, bo sa to dwa wykroczenia tego samego typu popelnione w
    roznych miejscach.
    --
    --pozdr.czes