  • 1. Data: 2006-11-10 13:51:51
    Temat: dlugi w kawalerstwie
    Od: "sternik" <s...@o...pl>

    witam

    moja znajoma ma nstp. problem
    jej malzonek przed przystapieniem do zwiazku malzenskiego poreczyl koledze
    pozyczke,
    kolega nie splacil, a teraz komornik przyszedl do malzonka i mojej znajomej
    i zajal jej alimenty, ktore otrzymywala na dziecko z poprzedniego malzenstwa
    skomplikowane nie?
    czy komornik tak moze zajac alimenty?
    podziekowania

    sternik

  • 2. Data: 2006-11-10 14:52:56
    Temat: Re: dlugi w kawalerstwie
    Od: "Qbek" <q...@w...pl>

    sternik napisał(a):
> [...]
    > pozyczke,
    > kolega nie splacil, a teraz komornik przyszedl do malzonka i mojej znajomej

    Przypuszczam, ze to sa alimenty na dzieci

    , ktore otrzymywala na dziecko z poprzedniego malzenstwa
    > skomplikowane nie?
    > czy komornik tak moze zajac alimenty?

    Nie powinien (choć mogl nie wiedzieć, ze to sa pieniądze nalezace do
    dzieci), Twoja znajoma powinna w iniemiu dzieci wystąpić o wylaczenie
    z pod egzekucji srodkow pienieznych jakie nalezaly do dzieci.

  • 3. Data: 2006-11-10 15:53:51
    Od: "Łukasz N" <l...@s...net>

    Długi kawalerskie są długami osobistymi małżonka i egzekucja może być
    skierowana tylko do majątku osobistego męża.

    Komornik nie ma więc prawa skierować egzekucji do wspólnego konta bankowego,
    ani zająć ruchomości we wspólnym mieszkaniu - jeśli współmałżonek oświadczy,
    że dana rzecz należy do majątku wspólnego.

    Przypominam też o powództwach przeciegzekucyjnych jakie przysługują
    małżonkowi.
    -----------------
    Zapraszam na Forum Prawników - www.advokat.com.pl

  • 4. Data: 2006-11-10 21:25:34
    Od: k...@g...com

    sternik napisał(a):

    > komornik przyszedl do malzonka i mojej znajomej
    > i zajal jej alimenty

    a w jaki sposób sposób zajął te alimenty??????

    Pzdr.

  • 5. Data: 2006-11-11 13:19:41
    Od: "x" <y...@o...pl>

    > Komornik nie ma więc prawa skierować egzekucji do wspólnego konta
    > bankowego, ani zająć ruchomości we wspólnym mieszkaniu - jeśli
    > współmałżonek oświadczy, że dana rzecz należy do majątku wspólnego.

    oświadczy???? ;) chyba przedstawi odpowiednie dokumenty.

    pozdrawiam,