  • 1. Data: 2005-01-24 18:43:36
    Temat: [dlugie] Chca mnie mnie podać do Krajowego Rejestru Długów
    Od: "Sławomir Górski" <g...@g...pl>

    Witam,

    Sprawa wygląda tak:
    W 2002 roku wykupilem (jako osoba prywatna) w pewnej firmie konto www (na
    stronkę niekomercyjną, jeśli to ważne). W 2003 roku stwierdziłem, że jest mi
    już niepotrzebne, poza tym coraz częściej zdarzały się problemy z kontem (ale
    to nie było decydujące). I nie zapłaciłem za kolejny rok, nie korzystałem też
    z konta. 20 stycznia zeszłego roku (rok temu) dostałem pierwszy mail z
    informacją, że nie zapłaco faktury (bo ta wystawiona jest automatycznie na
    nastepy rok). Następnie zablokowano konto (poza mailem - dostawałem od tego
    czasu od nich informacje). Czyli wydawało mi się, że jest OK - nie zapłaciłem
    za kolejny rok i mi zablokowali konto. Później jednak co jakiś czas dostawałem
    maile z informacją, że za 24h usuną fizcznie konto jesli nie zapłacę. W sumie
    było takich maili w roku kilka ( w każdym ta sama informacja, poza wezwaniem
    do zapłaty, że na następny dzień konto zostanie usunietę).

    Jednak teraz okazało się, że ponownie wystawili fakturę na kolejny rok. I
    napisali m.in., cytuję:
    NALEZNOSC ZOSTANIE TAKZE ZGLOSZONA DO KRAJOWEGO REJESTRU DLUGOW, poza tym o
    oczywiście stała spiewka, że konto zostanie usuniete w przeciągu 24godz.

    I teraz moje pytania:
    Sprawdzałem np. w home.pl - tam jak się w ciągu bodajże 14 dni nie zapłaci za
    kolejny okres to kasują konto i zrywają umowę.W przypadku mojej firmy pomimo,
    ze nie zapłaciłem ani rok temu, ani teraz znowu wystawili fakturę. Czy takie
    działanie jest prawidłowe z punktu widzenia prawa? Na dzień dzisiejszy w ich
    regulaminie (nie wiem czy były jak ja zakładałem konto) są m.in. punkt:

    Tryb rozwiązania Umowy

    28. Każda ze stron ma prawo do wypowiedzenia Umowy ze skutkiem na koniec
    bieżącego okresu rozliczeniowego a jeśli tego nie uczyni w tym terminie, Umowa
    ulega automatycznemu przedłużeniu na kolejny okres rozliczeniowy.
    Wypowiedzenie niezwiązane ze złamaniem zasad niniejszego Regulaminu może
    zostać dokonane wyłącznie w formie pisemnego zawiadomienia o wypowiedzeniu
    dostarczonego do drugiej strony listem e-mail wysłanym nie później niż na 30
    dni kalendarzowych przed zakończeniem bieżącego okresu rozliczeniowego.
    Rezygnację z usług można zgłosić na koniec każdego miesiąca kalendarzowego, z
    30-dniowym terminem wypowiedzenia, bez podawania powodów. Rezygnacja z usług
    świadczonych przez @VirtualCorporation przed upływem ważności abonamentu nie
    uprawnia do zwrotu proporcjonalnej kwoty niewykorzystanego abonamentu.
    Rezygnacja musi być przesłana w formie pisemnej, listem e-mail i musi zawierać
    Numer Aktywacji Usługi. Do rozwiązania Umowy ze strony Abonenta wystarczy
    także zwłoka w zapłacie abonamentu powyżej 30 dni kalendarzowych.

    29. Abonent zobowiązany jest pokryć wszelkie zaległe opłaty przed zgłoszeniem
    rezygnacji z eksploatacji usług pod rygorem jej nieprzyjęcia. Należności te
    nie ulegają anulowaniu w razie rezygnacji. W dniu rozwiązania Umowy
    świadczenia usług Abonent zostaje odłączony od sieci a dane elektroniczne
    Abonenta znajdujące się na serwerze sieci @VirtualCorporation zostaną skasowane.

    Czyli zgodnie z nimi muszę uiścić stare faktury... Tylko czy te punkty są
    zgodne z prawem? I jaką mam pewność, ze nie zaostały zmienioe - są tylko na
    stronie, nie podpisywałem żądengo regulaminu na papierze.

    I zasadniczo jeżeli wszystko jest OK to stwierdziłem, ze dla swiętego spokoju
    zapłacę i koniec, ale - straszą mnie (w ostatnim mailu) wpisaniem do KRD.

    Ale tutaj pojawiaja się wątpliwości, bo zgodnie z regulaminem na krd.pl:
    - osoba prywatna musi mieć powyżej 200 PLN zadłużenia, a ja mam 2x97,8 PLN
    czyli nieco mneij.
    - trzeba przysłać informacje o chęci wpisania do rejestru listem poleconym.

    I teraz - czy rzeczywiście mogą mnie wpisać, cy tylko straszą?
    Podkreslam, ze nie chodzi mi tutaj o uchylanie się od płatności itp.
    Myślałem, ze nie płacąc za kolejny rok zrywam umowę i tyle. Jeżlei mam
    zapłacic za moje niedoczytanie się regulaminu to nie ma sprawy: moje
    niedopatrzenie, moja wina - trzeba zapłacic.

    Pozdrawiam,
    S.G.

  • 2. Data: 2005-01-24 19:32:06
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > czasu od nich informacje). Czyli wydawało mi się, że jest OK

    A co jest w regulamienie uslugi z jakiej korzystales?

    > Sprawdzałem np. w home.pl - tam jak się w ciągu bodajże 14 dni nie zapłaci za
    > kolejny okres to kasują konto i zrywają umowę.

    Jesli mowisz o okresie testowym to masz racje.

    > działanie jest prawidłowe z punktu widzenia prawa?

    A czy jest prawidlowe z punktu widzenia regulaminu?

> [...]
    > [...]

    > Czyli zgodnie z nimi muszę uiścić stare faktury... Tylko czy te punkty są

    Co to znaczy zgodne z prawem? Rownie dobrze mogliby tam napisac ze masz
    im przyniesc kilogram wafelkow kakaowych polanych czekolada.

    > I jaką mam pewność, ze nie zaostały zmienioe - są tylko na
    > stronie, nie podpisywałem żądengo regulaminu na papierze.

    A nie podpisales umowy na swiadczenie uslugi,
    w ktorej stoi, ze akceptujesz regulamin? Byc moze zaakceptowales
    regulamin w sposob nieswiadomy :)

    > Ale tutaj pojawiaja się wątpliwości, bo zgodnie z regulaminem na krd.pl:
    > - osoba prywatna musi mieć powyżej 200 PLN zadłużenia, a ja mam 2x97,8 PLN
    > czyli nieco mneij.

    Netto czy brutto? Odsetki karne policzyles?

    > I teraz - czy rzeczywiście mogą mnie wpisać, cy tylko straszą?

    Dogaduj sie.

    Najlepiej zaproponuj splate w 3-4 ratach rownych i koniec.
    Tylko nie zapomnij o oswiadczeniu z ich strony, jak juz bedzie
    po wszystkim, ze nie roszcza sobie zadan do zobowiazan
    z tytulu zaleglych oplat.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2005-01-24 19:52:28
    Od: "Sławomir Górski" <g...@g...pl>

    rezist.com <s...@p...com> napisał(a):

    > Netto czy brutto? Odsetki karne policzyles?

    W mailu mam takie coś:

    Brutto Kwota.................: 97.60 PLN
    Naliczanie Odsetek....: 356 dni
    AKTUALNIE DO ZAPLATY..: 97.60 PLN

    Czyli wychodzi, że żadnych odsetek nie ma.
    Ponadto w regulaminie nigdzie nie ma podanych wartości karnych odsetek, a
    chyba musiałyby być gdzieś podane.

    Pozdrawiam,
    S.G.

  • 4. Data: 2005-01-24 19:55:34
    Od: "Wirtualna" <W...@w...pl.com>

    Użytkownik "Sławomir Górski" <g...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ct3fko$6ch$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    (ale
    > to nie było decydujące). I nie zapłaciłem za kolejny rok, nie korzystałem
    nie wypowiedziałeś umowy - to grzech - umowa dalej wiązałą, więc dostawca
    usług był zobowiązany do świadczenia usług, ty miałeś obowiązek zapłacić

> [...]
    tego
    > czasu od nich informacje). Czyli wydawało mi się, że jest OK - nie
    Co nie znaczy, że umowa przestała wiązac. Ponieważ nie zapłaciłeś, dostawca
    usług powstrzymał się ze spełnieniem świadczenia wzajemnego stosownie do
    art.

> [...]
    Umowa
    > ulega automatycznemu przedłużeniu na kolejny okres rozliczeniowy.
    niedozwolona klauzula umowna - art. 385(3) ust.15 kc - tyle że to nie ma
    znaczenia w sprawie

> [...]

    nie
    > uprawnia do zwrotu proporcjonalnej kwoty niewykorzystanego abonamentu.
    niedozwolona klauzula umowna - art.385(3) ust.13 - znow bez znaczenia dla
    sprawy

> [...]

    > Do rozwiązania Umowy ze strony Abonenta wystarczy
    > także zwłoka w zapłacie abonamentu powyżej 30 dni kalendarzowych.
    ok, na podstawie art. 491 i 492 kc

    > 29. Abonent zobowiązany jest pokryć wszelkie zaległe opłaty przed
    zgłoszeniem
    > rezygnacji z eksploatacji usług pod rygorem jej nieprzyjęcia.
    sprzeczne z prawem - wygląda to na zwłokę wierzyciela - zaległe opłaty to
    nie jest odstępne

> [...]
    skasowane.

    > Czyli zgodnie z nimi muszę uiścić stare faktury... Tylko czy te punkty są
    nie wszystkie, choć te, które są sprzeczne nie mają zastosowania w sprawie

    > I jaką mam pewność, ze nie zaostały zmienioe - są tylko na
    > stronie, nie podpisywałem żądengo regulaminu na papierze.
    oooo, punkt dla ciebie - wzorzec umowny winien być doręczony. Wzorzec umowny
    w postaci elektronicznej winien być udostępniony do utrwalenia - art. 384
    par.4 kc
    tyle że niedopełnienie tego obowiązku nie skutkuje "niewiązaniem" wzorca

    > I zasadniczo jeżeli wszystko jest OK to stwierdziłem, ze dla swiętego
    spokoju
    > zapłacę i koniec, ale - straszą mnie (w ostatnim mailu) wpisaniem do KRD.
    Czy właściwie (wyczerpująco) określili do jakiego biura (adres, siedziba,
    firma)? Mają obowiązek w wezwaniu cie do zaplaty wskazać do którego.
    Niedopełnienie tego obowiązku i przekazanie danych o dłużniku jest sprzeczne
    z prawem i karane grzywna do 30'000 pln

> [...]
    > czyli nieco mneij.
    > - trzeba przysłać informacje o chęci wpisania do rejestru listem
    słusznie - dostałeś polecony? Jeśli nie, biuro nie przyjmie informacji -
    jesli przyjmie to biada mu, oj biada.

    > I teraz - czy rzeczywiście mogą mnie wpisać, cy tylko straszą?
    > Podkreslam, ze nie chodzi mi tutaj o uchylanie się od płatności itp.
    > Myślałem, ze nie płacąc za kolejny rok zrywam umowę i tyle.
    głupio myślałeś

    > jeżlei mam
    > zapłacic za moje niedoczytanie się regulaminu to nie ma sprawy: moje
    > niedopatrzenie, moja wina - trzeba zapłacic.
    tak, powinieneś zapłacić

    p.
    W,

  • 5. Data: 2005-01-24 20:24:53
    Od: "Sławomir Górski" <g...@g...pl>

    Nie podali tylko adres http://www.krd.pl oraz jedno, jedyne zdanie ' NALEZNOSC
    ZOSTANIE TAKZE ZGLOSZONA DO KRAJOWEGO REJESTRU DLUGOW'

    > głupio myślałeś
    Wiem.
    Ale wg regulaminu m.in. home.pl (II. Rejestracja usług, zawarcie umowy, jej
    zmiana oraz rozwiązanie. Punkt II.3g) istnieją takie rozwiązania. Uprzedzając
    - wiem powinienem się bardziej zainteresować regulaminem MOJEJ firmy
    hostingowej ;)

    > tak, powinieneś zapłacić
    I tak też zrobię, chcę tylko dokładnie dowiedzieć się ( i Ty mi w tym m.in.
    pomogłeś/pomogłaś swoją odpowiedzią), w którym momencie oni (firma hostingowa)
    postepuje nie do końca czysto (m.in. sprawa postraszenia wpisem do KRD).

    Pozdrawiam,
    S.Górski

  • 6. Data: 2005-01-24 20:30:33
    Od: "Sławomir Górski" <g...@g...pl>

    rezist.com <s...@p...com> napisał(a):

    > Jesli mowisz o okresie testowym to masz racje.
    Własnie znalazłem - II. Rejestracja usług, zawarcie umowy, jej zmiana oraz
    rozwiązanie. Punkt II.3g (http://home.pl/terms)
    Dotyczy chyba już normalnego użytkowania konta (nie testowego). Chyba, że się
    mylę?

    Pozdrawiam,
    S.G.

  • 7. Data: 2005-01-24 20:51:16
    Od: "Sławomir Górski" <g...@g...pl>

    > ok, na podstawie art. 491 i 492 kc

    Czy to nie oznacza dokładnie tego, ze jezlei nie zapłacę za kolejny okres
    abonamentowy przez 30 dni to zostaje ona zerwana?

> [...]
    > par.4 kc
    > tyle że niedopełnienie tego obowiązku nie skutkuje "niewiązaniem" wzorca

    OK. Ale teraz tak sobie pomyślałem, ze regulamin na 100% musiał być póżniej
    zmieniany skoro jest w nim teraz mowa o możliwości zgłoszenia do KRD.

    Znalazłem tam jeszcze takie coś, czy to jest aby w porządku (tzn. zgodne z
    kodeksem itp.):

    31. Zmiany Regulaminu wydane w czasie trwania Umowy są wiążące dla Stron od
    dnia ich umieszczenia na stronach WWW @VirtualCorporation, o ile Abonent nie
    wypowie Umowy w najbliższym terminie wypowiedzenia, nie później jednak niż w
    ciągu 30 dni od ich ogłoszenia. Zmiany Cennika obowiązują Abonenta począwszy
    od następnego okresu abonamentowego.

    A tak poza tym tutaj jest, jakby co, link do całego regulaminu:
    http://www.indigo-gold-hosting.com/biuro/21.cgi?www=
    aktywacja
    (link niczego nie aktywuje).

    Pozdrawiam,
    S.G.

  • 8. Data: 2005-01-24 21:11:13
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Dotyczy chyba już normalnego użytkowania konta (nie testowego). Chyba, że się
    > mylę?

    No w tym przypadku tak. I taki typ regulaminu uzywam za
    najkorzystniejszy dla obu stron.

    Niemniej jednak, regulamin trzeba zawsze czytac :/

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 9. Data: 2005-01-24 22:06:14
    Od: "Wirtualna" <W...@w...pl.com>

    Użytkownik "Sławomir Górski" <g...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ct3n44$fj5$1@inews.gazeta.pl...

    > Czy to nie oznacza dokładnie tego, ze jezlei nie zapłacę za kolejny okres
    > abonamentowy przez 30 dni to zostaje ona zerwana?
    nie oznacza to automatycznego zerwania - takie zdarzenie daje prawo firmie
    hostingowej do rozwiazania umowy (prawo, z ktorego firma nie musi korzystać)

    > OK. Ale teraz tak sobie pomyślałem, ze regulamin na 100% musiał być
    póżniej
    > zmieniany skoro jest w nim teraz mowa o możliwości zgłoszenia do KRD.
    Czy został ci doręczony nowy wzorzec? Np. mail z nowym regulaminem? Jeśli
    tak, a nie wypowiedziałeś umowy, to stosownie do art. 384(1) kc nowy
    regulamin wiąże strony umowy. W kwestii dowodowej czy dostales regulamin czy
    nie - lezysz :C

> [...]
    > wypowie Umowy w najbliższym terminie wypowiedzenia, nie później jednak niż
    > ciągu 30 dni od ich ogłoszenia. Zmiany Cennika obowiązują Abonenta

    zgodnie z 384(1) kc - jesli tak został ci on przedstawiony przy zawarciu
    umowy - np. poprzez podanie linka do strony, gdzie wyskakiwał pop-up.

    biorniąc ciebie powołałbym się na element doręczenia

    tak w zasadzie zapis o KRD jest bez znaczenia, gdyz przekazac informacje o
    dluzniku mozna na podstawie ustawy o udostepnianiu informacji gospodarczych
    (a nie na podstawie umowy)

    p.
    W,

  • 10. Data: 2005-01-25 00:38:50
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl>

    Sławomir Górski wrote:

> [...]
    > rozwiązanie. Punkt II.3g (http://home.pl/terms)
    > Dotyczy chyba już normalnego użytkowania konta (nie testowego). Chyba, że się

    No i jeszcze II.7a - "Umowa wygasa (blebleble)lub z dniem zakończenia
    opłaconego okresu abonamentowego, jeżeli nie zostanie uiszczona opłata
    za kolejny okres abonamentowy. Czyli sprawa jasna.

    Pozdrawiam,

    --
    MArta
    m...@N...pl