    From: "Wirtualna" <W...@w...pl.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [dlugie] Chca mnie mnie podać do Krajowego Rejestru Długów
    Date: Mon, 24 Jan 2005 20:55:34 +0100

    Użytkownik "Sławomir Górski" <g...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:ct3fko$6ch$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    >
    > Sprawa wygląda tak:
    > W 2002 roku wykupilem (jako osoba prywatna) w pewnej firmie konto www (na
    > stronkę niekomercyjną, jeśli to ważne). W 2003 roku stwierdziłem, że jest
    mi
    > już niepotrzebne, poza tym coraz częściej zdarzały się problemy z kontem
    (ale
    > to nie było decydujące). I nie zapłaciłem za kolejny rok, nie korzystałem
    też
    > z konta.
    nie wypowiedziałeś umowy - to grzech - umowa dalej wiązałą, więc dostawca
    usług był zobowiązany do świadczenia usług, ty miałeś obowiązek zapłacić

    > 20 stycznia zeszłego roku (rok temu) dostałem pierwszy mail z
    > informacją, że nie zapłaco faktury (bo ta wystawiona jest automatycznie na
    > nastepy rok). Następnie zablokowano konto (poza mailem - dostawałem od
    tego
    > czasu od nich informacje). Czyli wydawało mi się, że jest OK - nie
    zapłaciłem
    > za kolejny rok i mi zablokowali konto.
    Co nie znaczy, że umowa przestała wiązac. Ponieważ nie zapłaciłeś, dostawca
    usług powstrzymał się ze spełnieniem świadczenia wzajemnego stosownie do
    art.

    Później jednak co jakiś czas dostawałem
> [...]
    > kolejny okres to kasują konto i zrywają umowę.W przypadku mojej firmy
    pomimo,
    > ze nie zapłaciłem ani rok temu, ani teraz znowu wystawili fakturę. Czy
    takie
    > działanie jest prawidłowe z punktu widzenia prawa? Na dzień dzisiejszy w
    ich
    > regulaminie (nie wiem czy były jak ja zakładałem konto) są m.in. punkt:
    >
    > Tryb rozwiązania Umowy
    >
    > 28. Każda ze stron ma prawo do wypowiedzenia Umowy ze skutkiem na koniec
    > bieżącego okresu rozliczeniowego a jeśli tego nie uczyni w tym terminie,
    Umowa
    > ulega automatycznemu przedłużeniu na kolejny okres rozliczeniowy.
    niedozwolona klauzula umowna - art. 385(3) ust.15 kc - tyle że to nie ma
    znaczenia w sprawie

> [...]
    > dostarczonego do drugiej strony listem e-mail wysłanym nie później niż na
    30
    > dni kalendarzowych przed zakończeniem bieżącego okresu rozliczeniowego.
    > Rezygnację z usług można zgłosić na koniec każdego miesiąca
    kalendarzowego, z
    > 30-dniowym terminem wypowiedzenia, bez podawania powodów.

    > Rezygnacja z usług
    > świadczonych przez @VirtualCorporation przed upływem ważności abonamentu
    nie
    > uprawnia do zwrotu proporcjonalnej kwoty niewykorzystanego abonamentu.
    niedozwolona klauzula umowna - art.385(3) ust.13 - znow bez znaczenia dla
    sprawy

    > Rezygnacja musi być przesłana w formie pisemnej, listem e-mail i musi
    zawierać
    > Numer Aktywacji Usługi.

    > Do rozwiązania Umowy ze strony Abonenta wystarczy
    > także zwłoka w zapłacie abonamentu powyżej 30 dni kalendarzowych.
    ok, na podstawie art. 491 i 492 kc

    > 29. Abonent zobowiązany jest pokryć wszelkie zaległe opłaty przed
    zgłoszeniem
    > rezygnacji z eksploatacji usług pod rygorem jej nieprzyjęcia.
    sprzeczne z prawem - wygląda to na zwłokę wierzyciela - zaległe opłaty to
    nie jest odstępne

    > Należności te
    > nie ulegają anulowaniu w razie rezygnacji. W dniu rozwiązania Umowy
    > świadczenia usług Abonent zostaje odłączony od sieci a dane elektroniczne
    > Abonenta znajdujące się na serwerze sieci @VirtualCorporation zostaną
    skasowane.

    > Czyli zgodnie z nimi muszę uiścić stare faktury... Tylko czy te punkty są
    > zgodne z prawem?
    nie wszystkie, choć te, które są sprzeczne nie mają zastosowania w sprawie

    > I jaką mam pewność, ze nie zaostały zmienioe - są tylko na
    > stronie, nie podpisywałem żądengo regulaminu na papierze.
    oooo, punkt dla ciebie - wzorzec umowny winien być doręczony. Wzorzec umowny
    w postaci elektronicznej winien być udostępniony do utrwalenia - art. 384
    par.4 kc
    tyle że niedopełnienie tego obowiązku nie skutkuje "niewiązaniem" wzorca

    > I zasadniczo jeżeli wszystko jest OK to stwierdziłem, ze dla swiętego
    spokoju
    > zapłacę i koniec, ale - straszą mnie (w ostatnim mailu) wpisaniem do KRD.
    Czy właściwie (wyczerpująco) określili do jakiego biura (adres, siedziba,
    firma)? Mają obowiązek w wezwaniu cie do zaplaty wskazać do którego.
    Niedopełnienie tego obowiązku i przekazanie danych o dłużniku jest sprzeczne
    z prawem i karane grzywna do 30'000 pln

    > Ale tutaj pojawiaja się wątpliwości, bo zgodnie z regulaminem na krd.pl:
    > - osoba prywatna musi mieć powyżej 200 PLN zadłużenia, a ja mam 2x97,8 PLN
    > czyli nieco mneij.
    > - trzeba przysłać informacje o chęci wpisania do rejestru listem
    poleconym.
    słusznie - dostałeś polecony? Jeśli nie, biuro nie przyjmie informacji -
    jesli przyjmie to biada mu, oj biada.

    > I teraz - czy rzeczywiście mogą mnie wpisać, cy tylko straszą?
    > Podkreslam, ze nie chodzi mi tutaj o uchylanie się od płatności itp.
    > Myślałem, ze nie płacąc za kolejny rok zrywam umowę i tyle.
    głupio myślałeś

    > jeżlei mam
    > zapłacic za moje niedoczytanie się regulaminu to nie ma sprawy: moje
    > niedopatrzenie, moja wina - trzeba zapłacic.
    tak, powinieneś zapłacić

    p.
    W,