  • 81. Data: 2012-06-23 20:56:05
    Temat: Re: badania lekarskie pracownika, który zwiał
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-06-23 16:13, m4rkiz pisze:

    > tak wygladala moja pierwsza umowa o prace na etacie lata temu i
    > nie widze w tym nic dziwnego ze pracodawca wykladajac kase
    > chce zeby mu sie ona conajmniej zwrocila ze o zarobku nie wspomne

    Co absolutnie nie zmienia faktu że taki pracodawca jest dupkiem.
    To był pewnie jeden z tych co instalują czytniki kart przed wejściem do
    kibla i odliczają spędzony tam czas od czasu pracy?

    --
    spp

  • 82. Data: 2012-06-23 21:39:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    spp wrote:

    > Co absolutnie nie zmienia faktu że taki pracodawca jest dupkiem.

    Wyszkol pracownika i go pożegnaj. Zobaczysz wtedy kto jest dupkiem :-).
    Jeśli akurat tym dupkiem jest pracodawca, to z innego powodu.
    Najczęściej żalą się ci, którzy zatrudniają, szkolą i płacą tyle, że
    sami zachęcają do zmian.

    > To był pewnie jeden z tych co instalują czytniki kart przed wejściem
    > do kibla i odliczają spędzony tam czas od czasu pracy?

    To akurat przesada. Ale w jednym miejscu pamiętam, że z wychodzenia
    na fajkę uzbierała się ponad godzinka.

  • 83. Data: 2012-06-23 23:23:42
    Od: "Heinz Kalter" <v...@v...pl>

    > Udowodnij, że nie jesteś pedofilem.

    No właśnie udowodnij

  • 84. Data: 2012-06-24 01:42:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2012-06-23 21:39, Użytkownik cef napisał:

> [...]
    > Jeśli akurat tym dupkiem jest pracodawca, to z innego powodu.
    > Najczęściej żalą się ci, którzy zatrudniają, szkolą i płacą tyle, że

    Co wyszkolenia ma wspólnego z opisywanym przypadkiem kiedy
    pracodawcy zal stu złotych wydanych na badania.
    Myślisz że ten sknera wydał cokolwiek na szkolenia ?

    > To akurat przesada. Ale w jednym miejscu pamiętam, że z wychodzenia
    > na fajkę uzbierała się ponad godzinka.

    Bo pracownika trzeba najpierw dobrze wybrać a potem w niego
    inwestować i motywować. Jak wybierasz odpad tylko dlatego
    że godzi się na twoją stawkę to potem szukasz ich po palarniach
    czy toaletach.

    Pozdrawiam

  • 85. Data: 2012-06-24 07:28:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    RadoslawF wrote:

    > Co wyszkolenia ma wspólnego z opisywanym przypadkiem kiedy
    > pracodawcy zal stu złotych wydanych na badania.

    Dokładnie nic. Ale nie zuważyłeś, że dyskusja już o czym innym.

    > Bo pracownika trzeba najpierw dobrze wybrać a potem w niego
    > inwestować i motywować. Jak wybierasz odpad tylko dlatego
    > że godzi się na twoją stawkę to potem szukasz ich po palarniach
    > czy toaletach.

    To akurat nic nowego. Chodziło mi bardziej o to, że i wśród
    dobrze opłacanych i zmotywowanych pracowników można "odnaleźć"
    kilka dniówek w miesiącu w palarni.

  • 86. Data: 2012-06-25 02:08:19
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-06-23, RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl> wrote:

    [...]

    > Co wyszkolenia ma wspólnego z opisywanym przypadkiem kiedy
    > pracodawcy zal stu złotych wydanych na badania.
    > Myślisz że ten sknera wydał cokolwiek na szkolenia ?

    A mówisz z pozycji kogoś kto ryzykuje własnymi pieniędzmi,
    czy masz wyłącznie wizję pracodawcy jako dużej korporacji
    zatrudniającą tysiące?

    > Bo pracownika trzeba najpierw dobrze wybrać a potem w niego
    > inwestować i motywować.

    I wszystko kim pracownik jest/będzie wiesz już na etapie rozmowy
    kwalifikacyjnej i przeczytania CV?

    Widzę zajebistą asymetrię. Pracownikowi wolno być nie-fair i narażać
    firmę na straty, a pracodawca musi wszystko pokornie znosić i jeszcze
    niczym duch święty mieć objawienie odnośnie drugiej osoby. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 87. Data: 2012-06-25 06:01:45
    Od: spp <s...@g...pl>

    > Widzę zajebistą asymetrię. Pracownikowi wolno być nie-fair i narażać
    > firmę na straty, a pracodawca musi wszystko pokornie znosić i jeszcze
    > niczym duch święty mieć objawienie odnośnie drugiej osoby. :)

    Nie, są ściśle określone granice odpowiedzialności i za przeszkolenie
    pracownika na stanowisku pracy oraz jego wstępne badania lekarskie
    odpowiada pracodawca - ma to zrobić na swój koszt. Próba przerzucenia
    tych kosztów na pracownika jest właśnie postępowaniem nieuczciwym.
    Inna sprawa to postawa pracownika opisywanego w tym przypadku. Istnieje
    jednak coś takiego jak umowa na czas określony - daje ona obu stronom
    szanse na wzajemne poznanie się i zrozumienie. Myślę, że w ponad 90%
    przypadków najbardziej zainteresowaną stroną dążącą do podpisania takiej
    umowy jest ... pracodawca.
    No i jeszcze jedno - jeżeli pracodawca podchodzi do swojego interesu z
    nastawieniem że _każda_ jego czynność jest dochodowa to albo szybko
    zbankrutuje albo też padnie na serce. Przypadek poniesienia kosztów na
    przygotowanie pracownika do pracy i jego późniejsze odejście to element
    ryzyka w prowadzeniu przedsiębiorstwa.

    --
    spp

  • 88. Data: 2012-06-25 10:10:52
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2012-06-25, spp <s...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Nie, są ściśle określone granice odpowiedzialności i za przeszkolenie
    > pracownika na stanowisku pracy oraz jego wstępne badania lekarskie
    > odpowiada pracodawca

    A za szkody wywołane opuszczeniem stanowiska pracy niezgodnie z warunkami
    umowy - pracownik. Uważasz że pracodawca nie poniósł szkody?

    > Próba przerzucenia tych kosztów na pracownika jest właśnie postępowaniem
    > nieuczciwym.

    Nie wykręcaj futrzaka ogonem. W omawianym przypadku nikt nie próbuje
    przerzucić kosztów, tylko dąży do naprawienia szkody.

    > Inna sprawa to postawa pracownika opisywanego w tym przypadku. Istnieje
    > jednak coś takiego jak umowa na czas określony - daje ona obu stronom
    > szanse na wzajemne poznanie się i zrozumienie.

    Forma umowy raczej nie ma znaczenia, a ma znaczenie to na co się umówili.

    > No i jeszcze jedno - jeżeli pracodawca podchodzi do swojego interesu z
    > nastawieniem że _każda_ jego czynność jest dochodowa to albo szybko
    > zbankrutuje albo też padnie na serce.

    Nie Twoje pieniądze by decydować po co warto się schylić. Czyż nie?

    > Przypadek poniesienia kosztów na przygotowanie pracownika do pracy
    > i jego późniejsze odejście to element ryzyka w prowadzeniu
    > przedsiębiorstwa.

    O ile poruszamy się w ramach obowiązującego prawa i ustaleń. Czy
    pracownik odchodzący z dnia na dzień złamał ustalenia? Czy naprawdę
    uważasz, że zasadne jest szacowanie ryzyka na tak absurdalnym poziomie?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 89. Data: 2012-06-25 10:25:23
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "spp" <s...@g...pl> wrote in message
    > Co absolutnie nie zmienia faktu że taki pracodawca jest dupkiem.
    > To był pewnie jeden z tych co instalują czytniki kart przed wejściem do kibla
    > i odliczają spędzony tam czas od czasu pracy?

    nie, bylo to samodzielne stanowisko w 'miedzynarodowej' firmie, ale
    szkolenie nieco trwalo, konczylo sie m.in. egzaminem panstwowym wiec
    sie nie dziwie ze chcieli miec pewnosc ze bede tam pracowal conajmniej
    tyle ze im sie to zwroci (w dodatku trzeba wziac poprawke na to ze za
    czas szkolenia tez musieli normalnie zaplacic) w przeciwnym razie
    jest to szkolenie pracownikow dla konkurencji, ktora nie ponoszac
    tych kosztow moze dac nieco wiecej na reke

  • 90. Data: 2012-06-25 10:51:19
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-06-25 10:25, m4rkiz pisze:

> [...]
    > jest to szkolenie pracownikow dla konkurencji, ktora nie ponoszac
    > tych kosztow moze dac nieco wiecej na reke

    Ale to nie ma nic wspólnego z tematem o którym rozmawiamy. :(
    Mowa jest o _wstępnych_ badaniach lekarskich i przeszkoleniu
    _na_stanowisku_pracy_ - to się odbywa na koszt pracodawcy bez względu
    czy pracownik przepracuje jeden dzień czy 30 lat.

    --
    spp