  • 1. Data: 2012-06-19 14:59:09
    Temat: badania lekarskie pracownika, który zwiał
    Od: "Tomaszek" <t...@o...pl>

    Nastąpiła taka oto sytuacja.
    Zatrudniono człowieka, zlecono mu wykonanie badań lekarskich (za które
    zakład pracy oczywiście zapłacił), badania zostały wykonane, ale człowiek po
    tygodniu po prostu zrezygnował z pracy. Nie wypowiedział umowy, tylko
    przyszedł rano do zakładu, powiedział współpracownikom, że rezygnuje i
    wyszedł nie spotkawszy się nawet z osobą zarządzającą i nie wyjaśniając
    powodów swojego postępowania. Pomijam sposób załatwienia sprawy pod względem
    poziomu kultury, bo nie to jest tutaj ważne.
    Interesuje mnie natomiast, czy można żądać od niego zwrotu kosztu wykonania
    badań pracowniczych jako rekompensaty straty finansowej.
    Zakład poniósł te koszty bezsensownie, nie osiągnąwszy żadnych korzyści z
    pracownika, bo nawet nie zdążył (przez pierwszy tydzień człowiek przyuczał
    się jedynie do swoich obowiązków).

    Tomasz

  • 2. Data: 2012-06-19 15:03:49
    Temat: Re: badania lekarskie pracownika, który zwiał
    Od: AnonimGall <n...@p...com>

    W dniu 2012-06-19 14:59, Tomaszek pisze:
> [...]
    > pracownika, bo nawet nie zdążył (przez pierwszy tydzień człowiek przyuczał

    No to fajny zaklad pracy nic dziwnego ze zwial, przeciez to sa koszta te
    badania i ty chcesz go na kasiore naciagnac ?

  • 3. Data: 2012-06-19 15:03:56
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    Kasę dostał na badania. Badania zrobił? - Zrobił. Więc nie widzę
    problemu. Ja też miałem podobne sytuacje w firmie i co mam zrobić? Nic
    kładzie się laskę na gościa.

  • 4. Data: 2012-06-19 15:23:16
    Od: ETR <n...@n...pl>

    W dniu 19.06.2012 14:59, Tomaszek pisze:
> [...]
    > pracownika, bo nawet nie zdążył (przez pierwszy tydzień człowiek przyuczał

    Jedyne co możesz zarządać to wyniki badań do oprawienia w ramkę :))

    Paul

    --
    www.lifeprogress.pl
    ?

  • 5. Data: 2012-06-19 15:38:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Tomaszek wrote:
> [...]
    > korzyści z pracownika, bo nawet nie zdążył (przez pierwszy tydzień
    > człowiek przyuczał się jedynie do swoich obowiązków).

    Badania to nic. Za ten tydzień należy mu się wynagrodzenie.

  • 6. Data: 2012-06-19 15:57:56
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Tomaszek wrote:
> [...]
    > pracownika, bo nawet nie zdążył (przez pierwszy tydzień człowiek przyuczał

    a jest jakis przepis, ktory mowi, ze pracownikowi nie wolno "zwiac"
    zaraz po zrobieniu badan?

    No to o co chodzi?

  • 7. Data: 2012-06-19 17:43:18
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Tomaszek" <t...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > Interesuje mnie natomiast, czy można żądać od niego zwrotu kosztu wykonania
    > badań pracowniczych jako rekompensaty straty finansowej.

    na jakiej podstawie?

    > Zakład poniósł te koszty bezsensownie, nie osiągnąwszy żadnych korzyści z
    > pracownika, bo nawet nie zdążył (przez pierwszy tydzień człowiek przyuczał
    > się jedynie do swoich obowiązków).

    ryzyko prowadzenia dzialalnosci, teraz trzeba poczekac az minie termin w ktorym
    moze sie usprawiedliwic, wyplacic mu pensje za czas ktory przepracowal,
    nastepnie (zakladajac istnienie w miare standardowej umowy o prace) zwolnic
    dyscyplinarnie (porzucenie pracy - ciezkie naruszenie podstawowych
    obowiazkow pracowniczych) i ew. pozwac o odszkodowanie jezeli firma poniosla
    *z* *tego* *powodu* straty (tu trzeba miec bezspornie udokumentowane)

  • 8. Data: 2012-06-19 20:54:16
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    W dniu 19.06.2012 17:43, m4rkiz pisze:
    (...)

> [...]
    > poniosla
    > *z* *tego* *powodu* straty (tu trzeba miec bezspornie udokumentowane)
    jedna sensowna rzeczowa odpowiedź na 5! I tak dobrze jak na usenet!

    ToMasz

    PS
    moim zdaniem jest to w 100% strata, łatwa do udokumentowania. Sęk w tym
    że mała i chyba się nie opłaca..

  • 9. Data: 2012-06-19 23:06:12
    Od: "Heinz Kalter" <v...@v...pl>

> [...]
    >
    > PS
    > moim zdaniem jest to w 100% strata, łatwa do udokumentowania. Sęk w tym że

    Wszystkie wczesniej były sensowne - tylko ta jedna bardziej zgodna z tokiem
    twojego bazarowo-naciągackiego myslenia. Moze trzeba sie było zastanowic
    dlaczego olał taką wspaniałą robotę? Moze szef był kanalia? Moze podaj na
    jakich warunkach był zatrudniony - to wtedy ocenimy czy zwiał słusznie czy
    nie i czy czasem w tej sytuacji nie zachował sie jeszcze nad wyraz
    kulturalnie.

  • 10. Data: 2012-06-20 09:42:47
    Od: Nostradamus <l...@w...pl>

    W dniu 2012-06-19 20:54, ToMasz pisze:

    > jedna sensowna rzeczowa odpowiedź na 5! I tak dobrze jak na usenet!

    Tomaszek bardziej pasowało.
    Wnioskuję to po poziomie twojej wypowiedzi. Mały móżdżek.....