  • 91. Data: 2012-06-25 23:26:21
    Temat: Re: badania lekarskie pracownika, który zwiał
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Jun 2012, spp wrote:

    > Mowa jest o _wstępnych_ badaniach lekarskich i przeszkoleniu
    > _na_stanowisku_pracy_

    Skądinąd prawda.

    I najbardziej w całym opisie bawi mnie (w kategorii "czarny
    humor") uwaga, że to przeszkolenie dotyczy osoby która najpierw
    "robiła to samo" na stażu.

    Niejaki Sienkiewicz niejakiego Psunabudesa gdzieś opisywał,
    jak ulał pasuje (przynajmniej z nazwy) do "słuszności" prawa
    pracy w obecnym kształcie.
    (nie, nie podważam że literalnie i formalnie masz "oczywistą
    rację", ponoszenie zbędnych kosztów jest głównym celem DG
    tudzież zatrudniania pracownika, bo jakżeby inaczej :>)

    pzdr, Gotfryd

  • 92. Data: 2012-06-26 23:11:53
    Od: "vvvvvv" <w...@p...de>

    Użytkownik "Tomaszek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > I chyba to jest sedno problemu.
    > Sądziłem, że w tym konkretnym przypadku można żądać od pracownika pokrycia
    > kosztów badań.
    > Wychodzi na to, że nie.
    > Swoją drogą jest to sq....syństwo ze strony prawa pracy, bo nie mogę
    > nikogo
    > zatrudnić bez badań, szkoleń itp. a z kolei nie mam żadnej gwarancji, że
    > te
    > koszty już dzień po zatrudnieniu okażą się bez pokrycia.

    te badania kosztują kilkaset zł zdaje się. nie lepiej potraktować to jako
    szkolenie (kogo nie zatrudniać) i wziąć się za zarabianie kasiutry? :)

    pzdr

  • 93. Data: 2012-07-12 01:11:22
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    > Badania to nic. Za ten tydzień należy mu się wynagrodzenie.

    Jak ci szkoda to mu nie płać. Podatków i ZUS też płacić nie musisz bo je
    należy odporowadzić tylko od rzeczywiście wypłaconych wynagrodzeń. Wyślij mu
    rozwiązanie umowy bez zachowania okresu wypowiedzenie z przyczyn leżących po
    stronie pracownika. Wypłaty mu nie wypłacaj. Jak mu nie pasuje to niech
    idzie do sądu (raczej nie pójdzie bo pewnie nie wie że może pójść, z
    zachowania mozna wnioskowac że to jakiś głąb) Jeżeli pójdzie i wygra to
    wypłacisz mu po rozprawie - za jakieś dwa lata. Możesz to potraktować jako
    kredyt. Zwrotnie możesz go pozwać o pokrycie strat z tytułu porzucenia
    pracy. Jeżeli on ci powie że pójdzie do sądu, Ty mu powiedz że też pójdziesz
    i przedstaw wstępne wyliczenia: badania, szkolenial, wynagrodzenie i zysk
    lub obrót jaki miało wypracować jego stanowisko. Łącznie wyjdzie jakieś 30
    tysięcy. Pokaż mu to na papierze jakiejś kancelarii prawnej lub doradczej
    (ściągnij z netu) ale nie dawaj do ręki. Jeżeli jest głąbem i to zobaczy to
    nie pójdzie do sądu.

  • 94. Data: 2012-07-12 01:15:25
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "Heinz Kalter" <v...@v...pl> napisał w wiadomości

    > No własnie ty sie tutaj wtraciłeś nie wiadomo po co - my chcielibyśmy sie
    > dowiedzieć jakie atrakcje zaproponował pracodawca, że pracownik uciekł
    > przed podjęciem obowiązków. Jak nie masz nic konkretnego do powiedzenia to
    > się nie odzywaj - pilnuj swojego wątku poniżej.

    pitolisz bez sensu jak wuj spod kredensu. Pracownik dorosły? Dorosły.
    Podpisał umowę, podjął zobowiązanie i olał to sikiem prostym. Mało tego.
    SPowodował straty pracodawcy.

    Warunki, zakres i wynagrodzenie nie mają tu nic do rzeczy bo umowa o pracę
    podpisywana jest dobrowolnie.