  • 1. Data: 2012-06-19 15:24:40
    Temat: pełnomocnictwo szczególne (sądowe) dla prokurenta niesamoistnego
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Kolejne kuriozum SR dla m.st. Warszawy. Zdaniem wysokiego sądu strona
    postępowania sądowego (gospodarczego) nie może udzielić pełnomocnictwa
    szczególnego do prowadzenia sprawy przez prokurenta niesamoistnego
    (równocześnie pracownika), bo... skoro jest już prokurentem, to niechaj
    sobie podpisuje te kwity, ale w sposób zgodny z KRS.

    Jest to absurd do sześcianu, bo prowadzi do przekonania, że prokura, jako
    szczególny rodzaj pełnomocnictwa, de facto stanowi ograniczenie
    możliwości działania prokurenta (oraz ograniczenie możliwości wyboru
    pełnomocnika przez stronę postępowania). Słowem: każdej innej osobie
    (pracownikowi) można byłoby takiego pełnomocnictwa udzielić -- ale nie
    prokurentowi.

    Dodam, że model taki funkcjonuje od dobrych 2 lat, w tzw. międzyczasie
    sporządziłem i podpisałem pisma procesowe w 40-50 sprawach i jakoś to nie
    bolało.

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 2. Data: 2012-06-19 16:30:24
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    W dniu 2012-06-19 15:24, Olgierd pisze:
> [...]
    >
    > Dodam, że model taki funkcjonuje od dobrych 2 lat, w tzw. międzyczasie
    > sporządziłem i podpisałem pisma procesowe w 40-50 sprawach i jakoś to nie

    pyszne. To księstwo warszawskie KRS, czy jakieś inne postępowanie?

    --
    Chodzi o to, że władza wprowadziła ślub jako akt powołania podmiotu
    gospodarczego (zawarcie spółki), w której mają się rodzić ich

  • 3. Data: 2012-06-20 09:17:02
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    On Tue, 19 Jun 2012 16:30:24 +0200, Roman Rumpel wrote:

    > pyszne. To księstwo warszawskie KRS, czy jakieś inne postępowanie?

    XVI Wydział Gospodarczy, przy Czerniakowskiej. Zastanawiam się czy nie
    skarżyć, chociaż akurat do niczego nie jest mi to potrzebne (sąd uznał,
    że nie mogę cofnąć pozwu -- a cofnąłem, bo dłużnik zapłacił -- więc jest
    zwrot, więc i tak wraca opłatę).

    --
    pozdrawiam, Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 4. Data: 2012-06-24 20:23:13
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    A jak z wynagrodzeniem?

    -----

  • 5. Data: 2012-06-25 15:28:37
    Od: "Lasencja dyrektora" <s...@c...pl>

    Użytkownik "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    >A jak z wynagrodzeniem?

    Ja pisze mojemu dyrekotorowi pisma i robie dobrze za 8k netto miesięcznie.

  • 6. Data: 2012-06-29 16:57:52
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Dowód udzielenia prokury
    Wyrok Sądu Najwyższego - Izba Cywilna z 2005-10-20, II CK 120/05
    Opubl: Monitor Prawniczy rok 2005, Nr 22, str. 1095
    Teza:
    Prokurent, który chce reprezentować swojego mocodawcę w postępowaniu sądowym,
    musi przedłożyć dokument zawierający potwierdzenie jego statusu prokurenta.
    Aktualnie jedynym tego rodzaju dokumentem jest wyciąg z Krajowego Rejestru
    Sądowego.