  • 1. Data: 2012-06-19 00:28:15
    Temat: Skladki w OFE - wyplata a przyjecie dlugu
    Od: " " <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam serdecznie,

    chcialbym prosic o pomoc,

    Rok temu zmarl moj tata, gromadzil sobie pieniadze/skladki w OFE
    Czesc z tych pieniedzy wedlug prawa moga byc mi wyplacone
    Ale :-}
    Tata posiadal kredyt w banku ktory nie zostal splacony czyli tym samym dlug.
    Zadna sprawa w sadzie nie odbyla sie odnosnie spadku bo nic poza dlugami nie
    pozostawil po sobie.

    I teraz jest takie pytanie, czy jak zloze w OFE wniosek o wyplate czesci
    tych pieniedzy to czy tym samym automatycznie nie "podpisze" sie pod tym ze
    przyjmuje jego dlugi.
    Bo wyplace sobie 2 tys a dlugu przyjme ponad 20 tys

    Jak to wyglada od strony prawnej?

    Dziekuje z gory wszystkim za pomoc.

  • 2. Data: 2012-06-19 07:02:29
    Temat: Re: Skladki w OFE - wyplata a przyjecie dlugu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-06-19 00:28, w...@g...SKASUJ-TO.pl pisze:
> [...]
    > przyjmuje jego dlugi.
    > Bo wyplace sobie 2 tys a dlugu przyjme ponad 20 tys

    Pół roku od śmierci taty miałeś czas na podjęcie, czy przyjąć spadek.
    Jeśli nie wykonywałeś żadnych ruchów w tym kierunku, to dług z banku w
    całości przeszedł na spadkobierców, czyli pewnie na Ciebie. Podobnie jak
    suma z OFE (przy czym nie wydaje mi się, abyś dostał ją w gotówce, tylko
    w wirtualnym zapisie na swoim OFE, który i tak "wyparuje" do czasu
    Twojej emerytury).

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-06-19 07:58:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    w...@g...SKASUJ-TO.pl wrote:
> [...]
    > przyjmuje jego dlugi.
    > Bo wyplace sobie 2 tys a dlugu przyjme ponad 20 tys

    6 miesiecy od smierci miales czas na podjecie decyzji czy bierzesz co
    daja (i kase i dlugi) czy nie bierzesz nic.

    Poniewaz nie podjales zadnej decyzji to decyzja podjela sie sama.
    Odziedziczyles wszystko bez ograniczen, czyli dlug i tak juz jest twoj i
    ewentualnie innych spadkobiercow.

    Kase mozesz juz wyplacic, a co do dlugu to czym predzej kontaktuj sie z
    bankiem i umawiaj na splaty, bo ci ten dlug rosnie w zastraszajacym tempie.
    Za jakis czas bedziesz mial 40 tys do splaty. odsetki rosna.