  • 521. Data: 2024-01-04 14:29:23
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 04 Jan 2024 00:03:45 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Jako, że jestem w miarę na świeżo po jednodniowym kursie z wysokich
    > napięć to z chęcią Cię objasnię. Inwestycyjnie koszty w chu.. juz chocby
    > na zabezpiecznie pomieszczenia. Wszystko duże, solidne, bo jak nie to
    > ebnie. Kotów pewnie nie wpuszczają bo ebnie. Lepiej w ogóle tego nie
    > uruchamiac bo ebnie. Oznacza to w miarę niskie koszty utrzymania, no
    > chyba że okresowa certyfikacja, ale ta pewnie nie az tak wysoka.
    >
    > Ale ujeły mnie miski z Ikei jako zabezpieczenie śrub na elektrodach
    > toroidalnych. Jak widac jak sie chce to może być też tanio.

    Atestu nie mają :-P

    Chyba, ze temat laboratorium "badanie różnych zabezpieczen" :-)

    J.

  • 522. Data: 2024-01-04 14:33:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Jan 2024 06:56:03 +0100, Shrek wrote:

    > Jebnąć to nie jebnie - napięcia wysokie ale energie już nie bardzo...

    Jak energetyczna, to chyba i prądy poważne.

    > W sumie jak se przypomnę co odpierdoliliśmy z kolegą (i wlecieliśmy z
    > laborki) to sam nie wiem czy się smiać czy płakać;)
    >
    > Ale ta to rozdzielnica 15 kV podłączona do sieci to było coś fajnego -
    > naprawdę trzeba było uważać... No i na większości laborek kiedyś było
    > 230/400 w sumie na wierzchu. Nawet się zastanawialiśmy że tam studentów
    > wpuszczają i nikogo nie zabiło;)

    a) wcale nie tak na wierzchu ?
    b) izolowane ... i miejsce dla studenta izolowane ?
    c) popracowali nad zabezpieczeniami ?

    d) ... skoro zmarł, to sie nie nadawał, bo sie nie uczył ... ale u nas
    tak sie chyba nie da :-)

    J.

  • 523. Data: 2024-01-04 18:15:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.01.2024 o 13:02, J.F pisze:

    > Jak pisałem - asystenci przestali sie opłacać. Tylko doktoranci,
    > ktorzy oczywiscie powinni byc juz mgr.

    Już dawno, bo pamiętam to ze swoich studiów.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 524. Data: 2024-01-04 18:20:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.01.2024 o 14:33, J.F pisze:

    > Jak energetyczna, to chyba i prądy poważne.

    Do 110kV podłączeni bezpośrednio nie byliśmy, więc laborka z wysokich
    napięć była "w miarę" bezpieczna. Ale ta rodzielnica powitrzna 15KV to
    już mogła narozrabiać;)

    > a) wcale nie tak na wierzchu ?

    Było na wierzchu. Co prawda za kratą, ale się ją otwierało. CHoćby
    wskażnik napięcia - przykładasz najpierw do "żywego" miejsca gdzie 15KV
    jest żeby sprawdzić czy działa, potem do tego gdzie nie ma napięcia żeby
    sprawdzić czy nie ma, a potem z powrotem do 15kV żeby sprawdzić czy nie
    popsuła się jak sprawdzałeś. Więc tak - było 15kV na wierzchu i musiałeś
    je dotknąć wskaźnikiem.

    > b) izolowane ... i miejsce dla studenta izolowane ?

    Jak w każdej 15kowej. Ale zwarcia to na 15 potrafią być konkretne.

    > c) popracowali nad zabezpieczeniami ?

    I tu ciekawostka - na maszynach elektrycznych nie było różnicówek - ale
    to 400V - za to prądy potrafią być konkretne.

    > d) ... skoro zmarł, to sie nie nadawał, bo sie nie uczył ... ale u nas
    > tak sie chyba nie da :-)

    Wszyscy żyją;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 525. Data: 2024-01-04 18:22:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.01.2024 o 13:04, J.F pisze:

    > A na elektronice napiecia niskie.
    > A tranzystory to teraz tansze od piasku :-)

    No ale ja robiłem na elektrycznym;) Tranzystory tanie teraz - wtedy
    jeszcze nie. I w sumie ich prawie nie było.

    > Jest to jakis argument, poza tym trzeba umiec to obslugiwać.

    Punktacja na wejściówce to był plan przełączeń.

    Dobrze - to dalej na rozdzielnicę,
    Niepotrzebne odłączenie odbioru - dalej, ale trója,
    Wysłanie ludzi na potencjał bania do indeksu i warunek;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 526. Data: 2024-01-05 01:28:19
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-04, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No to dawaj kompletną listę badań ba PW:)

    Normalnie się daje o tym przeczytać. Niekoniecznie ktos tworzy jakieś
    globalne, uczelniane listy.

    > Pewnie jakieśpublikacje mieli - jak ta pani, co popełniła prace naukową
    > co jej koledzy myślą o szczepieniach na kowit.

    Nie da się tak. Do dr/hab trzeba mieć samodzielne publikacje będące
    częścią dorobku przyszłego dr/hab, a nie byc na doczepkę razem z 10cioma
    innymi współautorami.

    Więc albo te wszystkie Twoje doktory to starsi wykładowacy, a badania
    robią doktoranci, którzy są potem won; albo te Twoje doktory jednak
    badają i publikują.

    --
    Marcin

  • 527. Data: 2024-01-05 01:34:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-04, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Atestu nie mają :-P
    >
    > Chyba, ze temat laboratorium "badanie różnych zabezpieczen" :-)

    Na każdy pierd chyba nie trzeba. To miało tylko zapobiegać "iskrzeniu"
    na ostrych krawędzich śrub. W zasadzie to najbardziej zdziwiłem się, że
    ktoś tu tak rozsądnie zaimprowizował, bo znakomita wiekszość woli wydać
    kilka/naście tysięcy dolarów, niż zrobić coś takiego.

    --
    Marcin

  • 528. Data: 2024-01-05 01:48:22
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-04, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jebnąć to nie jebnie - napięcia wysokie ale energie już nie bardzo...

    No ebnąć, znaczy np. kogoś, albo wypuścić to do okolicznej
    infrastruktury, np. głosników lub innej sieci :)

> [...]
    > naprawdę trzeba było uważać... No i na większości laborek kiedyś było
    > 230/400 w sumie na wierzchu. Nawet się zastanawialiśmy że tam studentów

    To gdzie byłem to miało zdaje się instalacje do 200kV. Ale to część
    instytutu zajmującego się pomiarami wysokich napięć dla energetyki, a
    nie liniami przesyłowymi i okolicą.

    --
    Marcin

  • 529. Data: 2024-01-05 01:51:09
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-04, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Ze zmiany mentalności.

    No ale z czego ta zmiana wynika.

    --
    Marcin

  • 530. Data: 2024-01-05 05:28:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No ale z czego ta zmiana wynika.

    Z czegoś wynika - podobnie jak zmiana kultury na drodze. Podejrzewam że
    z podpatrywania zachodu a nie związku radzieckiego;)
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!