  • 1. Data: 2023-12-12 18:08:47
    Temat: a w Sejmie sie dzieje
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    zapalono świece c/hanukowe, które poseł Braun zgasił gaśnicą proszkową
    :-)

    Hołownia grozi, ze prokuraturę zawiadomi,
    "najpewniej z paragrafu mówiącego o zakłóceniu obrządku religijnego"

    uuuu ... a jak potem krzyz wyprowadzic z Sejmu ? :-)

    https://www.rmf24.pl/polityka/news-skandal-w-sejmie-
    grzegorz-braun-zgasil-swiece-chanukowe,nId,7205128#c
    rp_state=1

    Jesli ja dobrze widzę, to doszło do naruszenia nietykalnosci cielesnej
    posła :-)

    J.

  • 2. Data: 2023-12-12 18:22:43
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.12.2023 o 18:08, J.F pisze:
> [...]
    rp_state=1

    > Jesli ja dobrze widzę, to doszło do naruszenia nietykalnosci cielesnej

    No i dobrze zrobił Braun.
    Nieźle kogoś w tym Sejmie pojebało, Ramadan też będą świętować?

  • 3. Data: 2023-12-12 18:35:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Dec 2023 18:22:43 +0100, nadir wrote:

    grzegorz-braun-zgasil-swiece-chanukowe,nId,7205128#c
    rp_state=1

    > No i dobrze zrobił Braun.
    > Nieźle kogoś w tym Sejmie pojebało, Ramadan też będą świętować?

    Ramadan za długi, ale Chanuka tez ponoc 8 dni ma :-)

    a w Sejmie ... długa tradycja,
    https://www.sejm.gov.pl/sejm9.nsf/komunikat.xsp?docu
    mentId=41EC637A334362C1C125891D00595351

    gdzie był wtedy Braun ?

    https://capitalbook.com.pl/chanuka-w-sejmie-dlaczego
    -zrezygnowano-z-obchodow-tego-swieta

    https://www.rp.pl/polityka/art9092501-pierwszy-raz-o
    d-lat-wladze-nie-obchodzily-chanuki

    J.

  • 4. Data: 2023-12-12 18:50:13
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.12.2023 o 18:35, J.F pisze:

    > Ramadan za długi, ale Chanuka tez ponoc 8 dni ma :-)

    https://www.youtube.com/watch?v=uFOGCQUFO00
    Niezły numer odjebał.:D

    > a w Sejmie ... długa tradycja,
    > https://www.sejm.gov.pl/sejm9.nsf/komunikat.xsp?docu
    mentId=41EC637A334362C1C125891D00595351

    To skoro tak, to nie wiem dlaczwego jeszcze w Sejmie nie wisi półksiężyc
    albo pentagram? Jest krzyż, jest menora...

    > gdzie był wtedy Braun ?

    Może był na kwarantannie, nie wiem?

  • 5. Data: 2023-12-12 19:18:24
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje [Jak już jest w SEJMIE Chanuka to kiedy będzie Ramadan?]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    nadir <n...@h...org> pisze:
    grzegorz-braun-zgasil-swiece-chanukowe,nId,7205128#c
    rp_state=1

    > No i dobrze zrobił Braun.
    > Nieźle kogoś w tym Sejmie pojebało, Ramadan też będą świętować?

    Oczywiście, wszystko w ramach równości religii - do końca kadencji
    będzie czas wprowadzić

    Pamiętam sprawę z USA gdy jak rabin chciał Chanukowe Menory na lotnisku
    to lotnisko usunęło Bożo-Narodzeniowe choinki. Jak rozumiem narzucająca
    się prawna linia ataku rabina byłaby po linii "Jak jest choinka to musi
    być menora". Czyli przekładając: Jak jest w Sejmie Chanuka to musi być
    i Ramadan.

    A mówiąc jeszcze inaczej: *obie* strony weszły w grząskie bagno.

    --
    A. Filip

  • 6. Data: 2023-12-12 19:36:04
    Od: nadir <n...@h...org>

    Holownia myślał, że jest jedynym szołmenem w tym towarzystwie. A tu inni
    też mają talent. Dobrze, że się chłop nie popłakał.

  • 7. Data: 2023-12-12 22:34:39
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 12.12.2023 o 19:18, A. Filip pisze:
    > Czyli przekładając: Jak jest w Sejmie Chanuka to musi być
    > i Ramadan.

    A w Knesecie żłóbek/choinka?

    Robert

  • 8. Data: 2023-12-12 23:14:17
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Wańkowski <r...@w...pl> pisze:

    > A w Knesecie żłóbek/choinka?

    Izrael jest państwem w praktyce "znacząco wyznaniowym" IMHO.
    Mają prawo Żydów do "powrotu" określone po wyznaniu a nie po rodzicach
    patrz sprawa z ichniego Sądu Najwyższego potwierdzająca odmowę prawa do
    powrotu ocalałego z Holocaustu co zmienił wiarę i został zakonnikiem
    karmelitanem [A]. [Został obywatelem w _zwykłym_ trybie]
    Wiec po Izraelskie standardy w tej kwestii IMHO na kolana raczej nie
    powalą i ja się na nich wzorować nie mam najmniejszego zamiaru.

    W Polsce w praktyce katolicy dominują liczebnie ale przynajmniej wypada
    w miarę udawać szczególnie w sprawach religii z mniejszą ilością
    wyznawców.

    Zresztą sama choinka jest symbolem "religijnawym".
    Sama w sobie w praktyce religijna jest tylko troszkę.
    Złóbek to już całkiem co innego.

    [A] https://pl.wikipedia.org/wiki/Daniel_Rufeisen

    --
    A. Filip

  • 9. Data: 2023-12-12 23:54:57
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.12.2023 o 23:14, A. Filip pisze:

    > Izrael jest państwem w praktyce "znacząco wyznaniowym" IMHO.

    A co nas to obchodzi? Oni nam menorę, my im żłóbek/choinkę.

    > W Polsce w praktyce katolicy dominują liczebnie ale przynajmniej wypada
    > w miarę udawać szczególnie w sprawach religii z mniejszą ilością
    > wyznawców.

    Udawać co?

    > Zresztą sama choinka jest symbolem "religijnawym".

    Świecznik ogólnie też, no ale siedmioramienny?

    > Sama w sobie w praktyce religijna jest tylko troszkę.
    > Złóbek to już całkiem co innego.

    No ale ten ze żłóbka oraz jego rodzice byli zdaje się żydami, więc do
    Knesetu jak znalazł.

  • 10. Data: 2023-12-13 10:45:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Dec 2023 18:50:13 +0100, nadir wrote:

> [...]
    >
    > To skoro tak, to nie wiem dlaczwego jeszcze w Sejmie nie wisi półksiężyc
    > albo pentagram? Jest krzyż, jest menora...

    Krzyz jest na stałe, menora na chwile i gdzies w kuluarach.

    > Może był na kwarantannie, nie wiem?

    Rabin nie byl, posłowie nie byli ...

    J.