  • 1. Data: 2023-12-12 14:29:40
    Temat: Wroclawska policja
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://wiadomosci.onet.pl/wroclaw/policjanci-mowia-
    po-sprawie-maksymiliana-f-tak-naprawde-nie-ma-policj
    i/ddns5bd

    Ale ile w tym prawdy ... naprawde nie wiem.

    W tym pewnie bardzo dużo:
    "Przychodzi ktoś złożyć zawiadomienie, to niech będzie pewny, że nikt
    z tym nic nie zrobi -- stwierdził policjant pytany przez "Interwencję".

    Ale co robic - przyniesie film z monitoringu z nagranym numerem
    rejestracyjnym, to się zrobi, a inaczej ... do umorzenia, bo co można
    zrobić :-)

    "Patrole nie kontrolują miasta stricte pod kątem osób, które jeżdżą
    nietrzeźwe samochodami, tylko łapią tych hulajnogarzy, rowerzystów i
    na tym robią wyniki. I za to są premie przyznawane policjantom i
    potrafi być tak, że jeden patrol jest wyznaczony do tego, żeby tylko
    jeździł i zatrzymywał rowerzystów. Przywozi 16-18 rowerzystów dziennie
    i to jest traktowane jako sukces na komisariacie. To jest patologia --
    alarmował kolejny z policjantów."

    Ze nie kontrolują miasta, to prawda.
    Czy łąpią ...nastu rowerzystów ... chyba nie.
    Bo gdzie ich tylu pijanych, i przeciez to teraz nie przestępstwo (?).

    Gorzej z hulajnogami elektrycznymi - moze i łapali ... raz na miesiąc?

    J.

  • 2. Data: 2023-12-12 17:19:12
    Temat: Re: Wroclawska policja
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.12.2023 o 14:29, J.F pisze:
> [...]
    > "Przychodzi ktoś złożyć zawiadomienie, to niech będzie pewny, że nikt
    > z tym nic nie zrobi -- stwierdził policjant pytany przez "Interwencję".

    To akurat prawda. Zresztą zawsze robert znajdzie wytłumaczenie żeby nic
    nie robić bo to bez sensu bo przecież w bieszczadach jest kiepska
    dokładność lokalizacji po BTS, nie jest to czyn zabroniony bo może ktoś
    chciał wysłać towar ale mi się nie chciało no a jak coś ukradli to w
    ogóle bez szans, no bo gdzie szukać, skoro nie ma tam gdzie powinno bo
    ukradli...

    > Ze nie kontrolują miasta, to prawda.
    > Czy łąpią ...nastu rowerzystów ... chyba nie.
    > Bo gdzie ich tylu pijanych, i przeciez to teraz nie przestępstwo (?).

    Obecnie chyba rzeczywiście jakby mniej. Ale kiedyś w poniedziałek rano
    dmuchałem na ścieżce rowerowej. W sensie nie przy okazji, ale radiowóz
    stał przy ścieżce i dmuchali rowerzystów. W krakowie też kiedyś
    rzeczniczka się wypluła, że traktują rowerzystów tak samo jak kierowców
    samochodów. Tylko wypowiadała się... o akcji na kładce
    pieszo-rowerowej... Więc nie dość że bezczelna to jeszcze głupia.

    Można też zrobić ankietę - komu policja w czymś pomogła a do kogo się
    przypierdoliła choć tak naprawdę nie musiała.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2023-12-12 17:55:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Dec 2023 17:19:12 +0100, Shrek wrote:
> [...]
    > chciał wysłać towar ale mi się nie chciało no a jak coś ukradli to w
    > ogóle bez szans, no bo gdzie szukać, skoro nie ma tam gdzie powinno bo

    Zalezy co zgłoszono, ale po prawdzie - gdzie szukać?
    To nawet nie ma co zaczynać :-)

    No ale przyjdzie ktos oszustwo internetowe zgłosic, i Robert też
    odrzuci, mimo, ze to przeciez jest podejrzany, i kto inny hen daleko
    bedzie musiał wezwac i przesłuchac, albo na wizję lokalną pójść.
    Chyba, ze taka solidarność zawodowa :-)

    A statystyki w miejscu zgłoszenia psuje?

    > Obecnie chyba rzeczywiście jakby mniej. Ale kiedyś w poniedziałek rano
    > dmuchałem na ścieżce rowerowej. W sensie nie przy okazji, ale radiowóz
    > stał przy ścieżce i dmuchali rowerzystów. W krakowie też kiedyś

    No widzisz - nie tylko we Wrocławiu :-)

    > rzeczniczka się wypluła, że traktują rowerzystów tak samo jak kierowców
    > samochodów. Tylko wypowiadała się... o akcji na kładce
    > pieszo-rowerowej... Więc nie dość że bezczelna to jeszcze głupia.

    No ale przeciez to im statystyk wykrywalnosci przestępstw nie poprawi,
    wiec o co chodzi? Trzeba odfajkować zadanie z dbania o bezpieczenstwo
    ruchu drogowego?
    Ale to pewnie w całym kraju, nie tylko we Wrocławiu?

    To chyba w miare nowe - z 2022 ?
    https://wroclaw.policja.gov.pl/dwr/aktualnosci/bieza
    /68484,Trzy-dni-czterej-nietrzezwi-rowerzysci-cztery
    -mandaty-na-10000-zl.html

    "skontrolowali setki uczestników ruchu drogowego" ... ale nie tylko
    rowerzystów?
    I w trzy dni 4 mandaty rowerzystom wystawili?

    Pismaki cos konfabulują, czy ktos im konfabuluje?

    > Można też zrobić ankietę - komu policja w czymś pomogła a do kogo się
    > przypierdoliła choć tak naprawdę nie musiała.

    Pare lat temu u mnie - cud. Złapali dwóch włamywaczy, co mi z
    samochodu chcieli ukrasc ... linkę sprzęgła.
    Bo to juz odstawiony od jazdy i czekalem tylko na sposobnosc
    zezłomowac, a oni chcieli czesci do swojego.

    Ale pochwalic - patrolowali osiedle, wychwycili grzebiących
    (po nocy nie trudne), złapali.

    Protestujących kobiet raczej nie pałowali, a nawet ochraniali (a mnie
    się spieszyło :-( )

    Tyle, ze gdzies tam w covidzie dzielnie bronili wejscia do klubu,
    żeby nikt nie wszedł, bo klub sie mimo zakazu otwierał.

    A nie tak dawno mi tablice rejestracyjne z samochodu ktos ukradl ...
    no ale przeciez sam nie mam pomysłu na szukanie sprawców, to jak mogę
    wymagać ? :-)

    No i widzisz - panu ministrowi telefon piorunem znaleźli ...

    A - no i jedna ciekawostka - czasem spacerują u mnie uzbrojeni po
    zęby, z pistoletami maszynowymi - i to gdzie, w biały dzien po
    wrocławskim rynku, pełnym turystów.
    Za karę, czy co?

    J.

  • 4. Data: 2023-12-12 19:25:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.12.2023 o 17:55, J.F pisze:

    > Zalezy co zgłoszono, ale po prawdzie - gdzie szukać?

    No nie wiem. Może od tego jest właśnie policja? Na przykład jak jest
    świadek który zna złodziei to nie wiem - może jego zapytać?

    > To nawet nie ma co zaczynać :-)

    Dokładnie - jeszcze jakiś ślad się znajdzie i trzeba będzie dupy ruszyć.

    > No widzisz - nie tylko we Wrocławiu :-)

    A ja nie pisałem, ze tylko we wrocławiu. Co więcej uważam że policja
    jest ogólnie zjebaną formacją...

    > No ale przeciez to im statystyk wykrywalnosci przestępstw nie poprawi,

    To było chyba jak jeszcze było przestępstwem. Chyba gdzieś liczyłem, że
    prawie połowa pijanych kierowców to byli kierowcy rowerów, połowa z
    połowy kierowców samochodów byłaby trzeźwa po drugiej stronie odry.
    Czyli trzy czwarte pary w gwizdek.

> [...]
    > zezłomowac, a oni chcieli czesci do swojego.
    >
    > Ale pochwalic - patrolowali osiedle, wychwycili grzebiących

    Czyli przypadkiem:P

    > Protestujących kobiet raczej nie pałowali, a nawet ochraniali (a mnie
    > się spieszyło :-( )

    A spiralne złamanie się wzięło z ochrony:P

    > Tyle, ze gdzies tam w covidzie dzielnie bronili wejscia do klubu,
    > żeby nikt nie wszedł, bo klub sie mimo zakazu otwierał.

    Ale potem okazało się, że zakazy były... nielegalne:P

    > A nie tak dawno mi tablice rejestracyjne z samochodu ktos ukradl ...
    > no ale przeciez sam nie mam pomysłu na szukanie sprawców, to jak mogę
    > wymagać ? :-)

    Normalnie - łod tego łone som.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2023-12-13 10:01:18
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Dec 2023 19:25:03 +0100, Shrek wrote:

    > No nie wiem. Może od tego jest właśnie policja? Na przykład jak jest
    > świadek który zna złodziei to nie wiem - może jego zapytać?

    Mozna. Ale jak swiadka nie ma ?

    > Dokładnie - jeszcze jakiś ślad się znajdzie i trzeba będzie dupy ruszyć.

    No a statystyki?

    > A ja nie pisałem, ze tylko we wrocławiu. Co więcej uważam że policja
    > jest ogólnie zjebaną formacją...

    A kto ma pilnowac, zeby rowerzysci nie jezdzili po pijaku ? :-)

    > To było chyba jak jeszcze było przestępstwem. Chyba gdzieś liczyłem, że
    > prawie połowa pijanych kierowców to byli kierowcy rowerów, połowa z

    Jakos tak to w statystykach wychodzilo, ale chyba nie dlatego, ze
    jakos specjalnie na nich polowali, tylko jedzie patrol przez wies,
    widzi zygzakujacego rowerzyste i co ma zrobic?

    > połowy kierowców samochodów byłaby trzeźwa po drugiej stronie odry.
    > Czyli trzy czwarte pary w gwizdek.

    Ale to nie oni przepisy ustalaja :-)

    > Czyli przypadkiem:P

    No nie takim przypadkiem, bo patrolowali po nocy.
    I dwóch złodziejaszków mniej.

    > A spiralne złamanie się wzięło z ochrony:P

    A to we Wrocławiu było ?

    > Ale potem okazało się, że zakazy były... nielegalne:P

    Nie wiem, byc moze :-)

    > Normalnie - łod tego łone som.

    No ale jak? rewizje we wszystkich domach zrobic? :-)

    Tu by sie jakies automatyczne systemy przydały - stoi kamera, patrzy,
    sprawdza i melduje.

    Albo ... niech stacja zainwestuje w porzadny monitoring, a policja
    publikuje filmy i szuka na fejsbooku.
    Czasem tak robią, ale wrocławscy chyba nie ...

    J.

  • 6. Data: 2023-12-13 18:05:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.12.2023 o 10:01, J.F pisze:

    > Mozna. Ale jak swiadka nie ma ?

    To niech szukają. Od tego są. Nawet jak mają to nie ruszyli dupy.

    > No a statystyki?

    Trudno...

    > A kto ma pilnowac, zeby rowerzysci nie jezdzili po pijaku ? :-)

    Generalnie w cywilizowanych krajach to w zasadzie nikt. Sprawdź sobie od
    ilu promili jest pijany kierowca na rowerze za odrą:P

    > Jakos tak to w statystykach wychodzilo, ale chyba nie dlatego, ze
    > jakos specjalnie na nich polowali, tylko jedzie patrol przez wies,
    > widzi zygzakujacego rowerzyste i co ma zrobic?

    Może i bym uwierzył, gdyby nie to że dmuchałem na ścieżce w poniedziałek
    przed osmą:P

    > Ale to nie oni przepisy ustalaja :-)

    Ale sobie je bardzo wybiórczo traktują.

    > No nie takim przypadkiem, bo patrolowali po nocy.
    > I dwóch złodziejaszków mniej.

    Ale przypadkiem:P

    > A to we Wrocławiu było ?

    Nie. U nas.

    > Nie wiem, byc moze :-)

    Prawo tłita. Za to powinni pójść siedzieć nie tylko kulsony.

    > No ale jak? rewizje we wszystkich domach zrobic? :-)

    Jak im dwóch kulsonów ubyło to sobie poradzili...

    > Albo ... niech stacja zainwestuje w porzadny monitoring, a policja
    > publikuje filmy i szuka na fejsbooku.
    > Czasem tak robią, ale wrocławscy chyba nie ...

    Żadni nie robią. Jak trafią to przypadkiem. Ostatnio wrzucili filmik jak
    gość chciał dwie osoby pod metro wepchnąć. Z... lipca.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!