  • 531. Data: 2024-01-05 05:37:11
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Normalnie się daje o tym przeczytać. Niekoniecznie ktos tworzy jakieś
    > globalne, uczelniane listy.

    No to dawaj co badali na elektycznym na PW przez ostatnie 3 lata.

    > Więc albo te wszystkie Twoje doktory to starsi wykładowacy, a badania
    > robią doktoranci, którzy są potem won; albo te Twoje doktory jednak
    > badają i publikują.

    Raczej coś publikują. Po powrocie z urlopu sprawdzę. Na szybko masz
    NUKAT naszego profesora.
    http://katalog.nukat.edu.pl/search/query?term_1=w%C5
    %82odzimierz+koczara&theme=nukat

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 532. Data: 2024-01-05 05:42:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To gdzie byłem to miało zdaje się instalacje do 200kV. Ale to część
    > instytutu zajmującego się pomiarami wysokich napięć dla energetyki, a
    > nie liniami przesyłowymi i okolicą.

    I jednym i drugim się bawiliśmy.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 533. Data: 2024-01-05 07:26:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-05, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No to dawaj co badali na elektycznym na PW przez ostatnie 3 lata.

    Ale dlaczego sam nie możesz tego wyszukać? Wchodzisz przez stronę
    wydziału, dalej nauka, potem przekierowanie do bazwy PW i pokazują się
    też projekty. Przykładowo jeden z zeszłego roku:
    https://repo.pw.edu.pl/info/projectmain/WUTa7c79c0ab
    5d346be932e2b0e8a3688e5?r=projectmain&ps=20&tab=main
    &title=Szczeg%25C3%25B3%25C5%2582y%2Brekordu%2B%25E2
    %2580%2593%2BProjekty%2B%25E2%2580%2593%2BPolitechni
    ka%2BWarszawska&lang=pl&pn=1

    Jak głebiej poszukasz to zobaczysz, że to projekt prawie na 0.5sasina.
    Nie najgorzej chyba?

    Nie wierzę, że to kompletne dane.

    --
    Marcin

  • 534. Data: 2024-01-05 19:15:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Jan 2024 18:20:37 +0100, Shrek wrote:

    > Do 110kV podłączeni bezpośrednio nie byliśmy, więc laborka z wysokich
    > napięć była "w miarę" bezpieczna. Ale ta rodzielnica powitrzna 15KV to
    > już mogła narozrabiać;)

    > Było na wierzchu. Co prawda za kratą, ale się ją otwierało. CHoćby
    > wskażnik napięcia - przykładasz najpierw do "żywego" miejsca gdzie 15KV
    > jest żeby sprawdzić czy działa, potem do tego gdzie nie ma napięcia żeby
    > sprawdzić czy nie ma, a potem z powrotem do 15kV żeby sprawdzić czy nie
    > popsuła się jak sprawdzałeś. Więc tak - było 15kV na wierzchu i musiałeś
    > je dotknąć wskaźnikiem.

    No ale to za kratą, i tak to normalnie jest zrobione.
    Tylko jak pamietam pewnego elektryka zakładowego ... jest domek
    transformatora "za tą scianą jest 15kV, ja tam nie wchodze, bo nie mam
    uprawnien, i w ogole niebezpiecznie".

    > Jak w każdej 15kowej. Ale zwarcia to na 15 potrafią być konkretne.

    > I tu ciekawostka - na maszynach elektrycznych nie było różnicówek - ale
    > to 400V - za to prądy potrafią być konkretne.

    Ale tez gołe kable i mozna było dotknąć?

    > Wszyscy żyją;)

    Widac wstępne odpytywanie z tych 15kV było dobre.

    P.S. awaria w Bełchatowie/Rogowcu
    https://www.youtube.com/watch?v=idz-U9av_VA&t=471s

    J.

  • 535. Data: 2024-01-05 19:19:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 4 Jan 2024 18:15:21 +0100, Shrek wrote:

    > Już dawno, bo pamiętam to ze swoich studiów.

    Przestało sie opłacac gdzies w latach 90-tych.
    A moze i wczesniej, tylko jeszcze nie wszyscy profesorowie się
    orientowali w finansach.

    A poza tym - była uczelnia, byli "naukowcy", to i doktoranci muszą
    być, bo skąd naukowcy .. ale asystenci tez jeszcze byli. Ktorzy
    powinni robic doktoraty, bo inaczej ich czeka los starszych
    wykładowców.

    J.

  • 536. Data: 2024-01-08 00:49:00
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 05.01.2024 o 05:28, Shrek pisze:

    > Z czegoś wynika - podobnie jak zmiana kultury na drodze. Podejrzewam że
    > z podpatrywania zachodu a nie związku radzieckiego;)

    A jest jakaś zmiana kultury na drodze?

  • 537. Data: 2024-01-08 01:00:18
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-07, io <i...@o...pl.invalid> wrote:

    > A jest jakaś zmiana kultury na drodze?

    Ponoć jest. Shrek twierdzi, że się polepszyło w ostatnich latach. Ja
    tylko zauważyłem, że się kolosalnie pogorszyło w okolicach wstąpienia do
    EU, co było MZ spowodowane większą ekonomicznie dostepnością samochodów.
    Osobiście wątpie aby podpatrywanie Zachodu miało tu jakiś wielki wpływ,
    w tym na chęć mieszkania w syfie.

    --
    Marcin

  • 538. Data: 2024-01-08 14:47:10
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

> [...]
    > EU, co było MZ spowodowane większą ekonomicznie dostepnością samochodów.
    > Osobiście wątpie aby podpatrywanie Zachodu miało tu jakiś wielki wpływ,

    Też mi się nie widzi by ewentualne zmiany wynikały z podpatrywania bo
    jaki % społeczeństwa jedzie na zachód. Jeśli już to zmiany tutaj, choćby
    lepsze samochody, lepsze drogi, więcej tych dróg, lepsze zarobki. No ale
    nie wiem o jakich zmianach mowa.

  • 539. Data: 2024-01-09 03:44:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2024-01-08, io <i...@o...pl.invalid> wrote:

> [...]
    > jaki % społeczeństwa jedzie na zachód. Jeśli już to zmiany tutaj, choćby
    > lepsze samochody, lepsze drogi, więcej tych dróg, lepsze zarobki. No ale

    W skrócie, dyskusja była nt. dlaczego w Indiach tak brudno. Czy to taka
    kultura (Szrek), czy to skrajna, odczłowieczająca bieda (ja).

    --
    Marcin

  • 540. Data: 2024-01-13 06:26:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    ka%2BWarszawska&lang=pl&pn=1

    > Jak głebiej poszukasz to zobaczysz, że to projekt prawie na 0.5sasina.

    No nawet - z tym że z tegoco widzę to R&D reaklizowane na polibudzie
    przez firmę - dobrze widzę?

    razem na całej PW 186 projektów w 23r w tym "stydendia".

    Jest coś dla ciebie:

    https://repo.pw.edu.pl/info/projectmain/WUT366dc1bed
    4cb4f6fb496931943a8f33c?r=projectmain&ps=20&tab=&tit
    le=Szczeg%25C3%25B3%25C5%2582y%2Brekordu%2B%25E2%258
    0%2593%2BProjekty%2B%25E2%2580%2593%2BPolitechnika%2
    BWarszawska&lang=pl

    %82odzimierz+koczara&theme=nukat

    > Nie wierzę, że to kompletne dane.

    Tu masz profesora nadzwyczajnego. 15 pozycji. Pierwsza... to trzy strony
    na konferencję o sieciach neuronowych.

    https://link.springer.com/chapter/10.1007/3-211-2738
    9-1_2

    --