  • 391. Data: 2023-12-26 21:21:14
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Problem polega na tym, że nie ogarniasz tego problemu i jeszcze
    > próbujesz dyskredytować adwersarza, bo nie rozumiesz problemu i nie
    > potrafisz nawet wymyślić argumentów. Co za różnica, jaki zawód ma osoba,
    > która to pisze?

    Jakiś ma. Choćby taki, że to ty powinieneś ich ścigać;)

    > Jeszcze raz zadam pytanie i na nie odpowiedz. Dlaczego uważasz, że
    > dziewczynka mająca 15 lat i jeden dzień jest szczególnie bardziej
    > przygotowana do uprawiania seksu, niż taka, która ma 14 lat i 364 dni?

    Bo tak zostało ustalone.

    BTW - problem pietnastolatków ruchających czternastolatki jest zadaje
    się rozwiązany w ten sposób że zasadniczo małoletni mają bardzo
    ograniczoną odpowiedzialność za swoje czyny, więc jeśli nie będzie się
    to wiązało z gwałtem to raczej nie ma szansy żeby ponieśli
    odpowiedzialność porównywalną z dorosłym.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 392. Data: 2023-12-26 21:21:57
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > O widzisz. Czyli jednak to ogarnąłeś. To teraz zrób drugi krok. Spróbuj
    > zrozumieć, że ta granica nie jest uniwersalna.

    Jest uniwersalna i określona przez prawo.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 393. Data: 2023-12-26 21:25:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.12.2023 o 21:21, Shrek pisze:
> [...]
    > to wiązało z gwałtem to raczej nie ma szansy żeby ponieśli
    > odpowiedzialność porównywalną z dorosłym.

    Tak. Generalnie masz rację. Ale już 17-to latek odpowie karnie, a nadal
    uważam, że jeśli to było za zgodą dziewczyny, to większym problemem jest
    ta zgoda, niż sam czyn. I o tym tu pisze, a nie o tym, ze nie należy
    ścigać.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 394. Data: 2023-12-26 21:27:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Jest uniwersalna i określona przez prawo.

    No właśnie nie. Pojadą na wakacje do innego kraju i tam uprawiając seks
    nie naruszą prawa. I co? Krytykujemy prawo tamtego kraju?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 395. Data: 2023-12-26 21:31:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > uważam, że jeśli to było za zgodą dziewczyny, to większym problemem jest
    > ta zgoda, niż sam czyn. I o tym tu pisze, a nie o tym, ze nie należy

    Gdzieś granicę trzeba postawić i odpowiedzialność jest stopniowana w
    zależności od wieku. Przypomnę że nie o tym rozmawiamy a o "różnicach
    kulturowych", gdzie niektórę kultury dopuszczają wydawanie za mąż dzieci
    i ja to potępiam a ty się wahasz czy wolno nam to oceniać.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 396. Data: 2023-12-26 21:32:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No właśnie nie. Pojadą na wakacje do innego kraju i tam uprawiając seks
    > nie naruszą prawa. I co? Krytykujemy prawo tamtego kraju?

    Możemy mieć na to swoje poglądy. I ja mam. Ty nie masz?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 397. Data: 2023-12-26 23:04:05
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Ten przepis powstał żeby chronić małoletnich. Jakąś granice trzeba
    > postawić i taką a nie inną wybrano.
    > [...]

    Jak rozumiem w praktyce to "zaszłość historyczna" na tyle dobra że jej
    nikt za bardzo nie chce ruszać. Nie ruszanie tego co jest "ciut" złe to
    przeważnie sensowna praktyka, znacznie lepsza niż zmiany wte i wewte co
    chwila. AFAIR Palikot chciał obniżyć i w konsekwencji pozbawić
    nastolatki prawa do _legalnej_ aborcji na podstawie wyłącznie wieku
    matki jako dowodu zajścia "czynu zabronionego".

    Na przykładach prawa z innych krajów dla mnie najbardziej narzucająca się
    możliwa zmiana to "dwutorowość" np. obniżenie do 14 jeśli różnica wieku
    partnerów nie przekracza 3 lat i podwyższenie do 16 dla reszty.

    --
    A. Filip

  • 398. Data: 2023-12-26 23:14:59
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > No właśnie nie. Pojadą na wakacje do innego kraju i tam uprawiając
    > seks nie naruszą prawa. I co? Krytykujemy prawo tamtego kraju?

    W większości _Europy_ to od 14 do 16 lat. Różnice niby nie
    fundamentalne ale co najmniej "sporawe".

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Wiek_zgody
    https://en.wikipedia.org/wiki/Ages_of_consent_in_Eur
    ope

    --
    A. Filip

  • 399. Data: 2023-12-26 23:22:02
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

> [...]
    > dziewczynka mająca 15 lat i jeden dzień jest szczególnie bardziej
    > przygotowana do uprawiania seksu, niż taka, która ma 14 lat i 364 dni?

    Nie jest ale zbyt skomplikowanego prawa znacznie ciężej przestrzegać
    co w praktyce przekłada się na tak ostre granice. Co mówiąc cynicznie
    w praktyce przekłada się na "może/mogła [...] dwa dni poczekać".

    --
    A. Filip

  • 400. Data: 2023-12-26 23:46:16
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 26.12.2023 o 20:29, Shrek pisze:
    > Pedofilia do zdaje się schorzenie (albo jak niektórzy wolą zaburzenie).

    Homoseksualizm, też był nie tak dawno chorobą psychiczną.

    Robert