  • 371. Data: 2023-12-26 11:51:39
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 26.12.2023 o 11:08, Shrek pisze:

> [...]

    To dziwne, bo cyganie to katolicy.

    --
    animka

  • 372. Data: 2023-12-26 13:22:30
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Spora część Romów na wywalone nasz system prawa i nigdy nie zawierają
    > małżeństw w rozumieniu naszego prawa. Coś, jakby przed konkordatem ktoś
    > zawarł małżeństwo kościelne bez cywilnego.

    Ale kopulują z tymi "cygańskimi żonami" przed skończeniem przez nie 15
    lat czy nie?

    MJ

  • 373. Data: 2023-12-26 16:16:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.12.2023 o 13:22, Michał Jankowski pisze:

    > Ale kopulują z tymi "cygańskimi żonami" przed skończeniem przez nie 15
    > lat czy nie?

    Nie masz prawa oceniać - to inna kultura i nie zrozumiesz ich dymania
    nieletnich:P I od razy przeproś na zaś za rasizm:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 374. Data: 2023-12-26 19:17:38
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ok. Rozumiem. A jak do cygańskich zwyczajów podchodzicie? Nie oceniacie
    > i udajecie że nic nie widzicie?

    Piszesz w liczbie mnogiej, to nie do końca wiem, czego ode mnie
    oczekujesz i czy w ogóle do mnie to adresujesz. Królik przykładowo ma
    wywalone i nic mnie twierdzi. Ja też niespecjalnie widzę powód, bym
    jakoś specjalnie miał sobie tym głowę zawracać. Po prostu wiem że tak
    jest i tyle. Sąd Najwyższy wiele lat temu uznał, że z uwagi na te
    odmienności kulturowe, jeśli to nieformalny mąż zrobił dziecko
    nieformalnej żonie, to mimo, że ona nie ma 15 lat, to nie ścigamy go za
    pedofilię - uprzedzam, że nie chce mi się tego orzeczenia szukać, ale
    jak ktoś ma dostęp do LEXa, to wyrok jest podpięty pod art. o pedofilii.

    Po za tym bardzo rzadko takie współżycie nieletnich wychodzi na jaw, bo
    jeśli dziewczyna chce i nie zajdzie przy tym w ciążę, to niby jak i kto
    miałby się o tym dowiedzieć? No jeszcze czasem przykładowo rodzice lubią
    zrobić z tego aferę, ale jak dziecko pójdzie w zaparte i odmówi
    współpracy, to dowodowo sprawa jest ciężka.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 375. Data: 2023-12-26 19:22:04
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.12.2023 o 11:51, Animka pisze:

    > To dziwne, bo cyganie to katolicy.

    Bo znasz polskich Romów. Romowie nie wyznają jednego, jednolitego
    wyznania. W zależności od miejsca osiedlenia na przestrzeni wieków
    przyjmowali dominującą na danym obszarze religię. Asymilacja religijna
    społeczności romskiej była warunkiem przetrwania grupy i uniknięcia
    prześladowań na tle wyznaniowym.

    W Polsce największą grupę wyznaniową stanowią Romowie katoliccy,
    stanowiący około 90% wszystkich polskich Romów. Oprócz tego w Polsce
    żyją Romowie prawosławni, protestanci, a także nieliczni muzułmanie.

    W innych krajach Europy sytuacja jest podobna. W Rumunii, Bułgarii i na
    terenie państw byłego ZSRR dominują Romowie prawosławni. W krajach
    Europy Zachodniej i Środkowej dominują Romowie katoliccy, ale są też
    grupy protestantów i muzułmanów.

    Pierwotnie Romowie wyznawali religię pogańska, opartą na kulcie
    najwyższej istoty - Deweł i złej istoty - Beng. Wraz z przyjęciem
    religii dominującej na danym obszarze, Romowie często zachowywali
    elementy swojej pierwotnej religii, tworząc swoisty synkretyzm
    religijny. Przykładem tego są romskie obrzędy pogrzebowe, które łączą
    elementy katolickie z elementami pogańskiego kultu przodków. Obecnie
    wśród Romów obserwuje się wzrost zainteresowania religią tradycyjną.
    Powstają nowe grupy religijne, które starają się odtworzyć pierwotną
    religię romską.

    Co więcej Romowie nie mają specjalnego problemu ze zmianą religii, czy
    uznaniem takiej zmiany. W obrębie jednej rodziny często mają różne
    wyznania w zależności od miejsca zamieszkania Romów.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 376. Data: 2023-12-26 19:25:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Piszesz w liczbie mnogiej, to nie do końca wiem, czego ode mnie
    > oczekujesz i czy w ogóle do mnie to adresujesz.

    Wcześniej pytałem chyba wprost o to jak do takich zwyczajów podchodzi
    policja. Więc w trybie wyjasnienia wyjaśniem że to miałem na myśli":P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 377. Data: 2023-12-26 19:45:55
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Ale kopulują z tymi "cygańskimi żonami" przed skończeniem przez nie 15
    > lat czy nie?

    Skąd ja mam to wiedzieć. My się dowiadujemy, o ile któraś zajdzie w
    ciążę. Bywa. nie jakoś regularnie, ale bywa.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 378. Data: 2023-12-26 19:49:06
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.12.2023 o 16:16, Shrek pisze:

    > Nie masz prawa oceniać - to inna kultura i nie zrozumiesz ich dymania
    > nieletnich:P I od razy przeproś na zaś za rasizm:P
    Najgorsze, że Ty w ogóle nie ogarniasz kontekstu i jeszcze szydzisz. 15
    lat w naszym prawie, to ne jest jakaś magiczna liczba. To nie jest wynik
    wyliczenia. Bywają dziewczynki, które w tym wieku ogarniają co się
    dzieje i bywają takie, co nie. W ustawie tak to ujęto.

    O ile współżycie 30, czy 50 latka z 14-to latką nosi znamiona pedofilii,
    to col powiesz o 15-to latku i 14-to latce? Na pewno nie jest to
    pedofilia.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 379. Data: 2023-12-26 19:49:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.12.2023 o 19:25, Shrek pisze:
    > Wcześniej pytałem chyba wprost o to jak do takich zwyczajów podchodzi
    > policja. Więc w trybie wyjasnienia wyjaśniem że to miałem na myśli":P
    A to nie wiem. :-)
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 380. Data: 2023-12-26 20:05:32
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    > Skąd ja mam to wiedzieć. My się dowiadujemy, o ile któraś zajdzie w
    > ciążę. Bywa. nie jakoś regularnie, ale bywa.

    Piszesz w liczbie mnogiej w imieniu kogo?

    MJ