  • 361. Data: 2023-12-25 13:03:21
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Z Ukraińcami sytuacja o tyle MZ szczególna, że większość pewnie uważa,
    > że to na dłuższą lub krótszą, ale chwilę. Po drugie, Polakom pewnie
    > jednak łatwiej o prace, raz, bo są u siebie, dwa, bo są u siebie (strona
    > pracodawcy, strona pracownika).

    Ta - bo beżowi to akurat w polsce chcą się osiedlać:P Już bardziej
    ukraincy właśnie ze względu na bliskość kulturalną, językową i fizyczną.

    > Tego roku? Jakieś prace sezonowe? Ruszyła bp. budowlanka lub rzeczy
    > rolne?

    Bardziej bym się przyjrzał metodyce badań i temu kto co zlecał:P No i
    zdaje się zus przetrzebił ukrainców którzy przebywali w polsce jeden
    dzień żeby socjal pobrać.

    > Pewnie się zmiejszy. A ten ich socjal to jakiś permanentny?

    U nas to ich specjalnie dużo nie ma, więc żadnego nie znam. A w
    niemczech - no chyba tak. Przecież naściągali ich już kilka dobrych lat
    temu.

    > Nadają się, ale są np. mniej wydajni. Można im np. płacić mniej lub dać
    > pewien czas na adaptacje.

    No to jak im będziesz płacił mniej i to na i tak już na prostych a więc
    mniej płatnych stanowiskach to będzie nierówność ekonomiczna prowdząca
    twoim zdaniem do ekstremistów. Zresztą jak im zaczniesz płacić mniej na
    prostuch robotach to spadną poniżej minimalnej i przestanie opłacać się
    ich zatrudniać.

    > Nie myslisz masowości mordów z masowością występowania chętnych
    > morderców? Nawet z niemieckimi nazistami czy sowietami, to takich
    > aktywnych oportunistów mordujących bo mogli bezkarnie to był ułamek
    > społeczenstwa.

    I starczyło...

    > Z przyczyn obiektywnych, a nie bo to kobieta.

    Powiedzmy... Zresztą paradoksalnie działa to na korzyść mężczyzn na
    rynku pracy.

    Natomiast cała reszta rzeczy, które tu wymieniłem - wiek emerytalny,
    podejście sądów (głównie rodzinnych, ale nie tylko), wszelkie programy
    pomocowe na rynku edukacyjnym i pracy kierowane tylko do kobiet) itp
    oznaczają że tak naprawdę w polsce dyskryminowani są mężczyźni a nie
    kobiety.

    > No właśnie tak trochę wydaje mi się, że nie widzisz belki we własnym
    > oku, bo jest to elementem naszej rzeczywistości, więc się nie wyróżnia.

    Nie no, naprawdę sytuacja kobiet w polsce i arabii saudyjskiej nie jest
    podobna...

    > Jak nie pomożesz się zintegrować to i owszem.

    Ale jak mam pomóc? I dlaczegho obywatel innego państwa ma być traktowany
    lepiej niż "obywatel właściwy", ile mamy pomóc - wszystkim? A kto za to
    zapłaci? Sprawa może się wdawać skomplikowana do oceny, ale jest prosta
    metoda - skoro niemcy chcą się tym swoim szczęściem podzielić to znaczy
    że nie warto:P

    > Większość pewnie skupują, ale swoich też mają. Wspomniałem chyba kiedyś
    > na "lotnictwie": Ultimate Airport Dubai, bardzo ciekawa seria NGC,
    > zdecydowanie warta obejrzenia. Odrobinę propagandowa (epatują np.
    > chętnie rolami kobiet - Emiraty mają okazuje się sporo pilotek (i nie są
    > to kurtki), ale widać np., że z 80-90% to zagranica.

    Jak leciałem turkiszem to kapitanem była kobieta - chyba turczynka. Co
    do emiratsów, to w sumie mam mieszane uczucia - z jednej strony wielka
    linia i w sumie wychodzi na to że bezpieczna, z drugiej to children of
    magenta i jak im flight directy nie kazały dzioba podnieść, to mało co
    samolotu nie rozpierdolili, bo czterech pilotów w kabinie to było za
    mało żeby stwierdzić że skoro pas się kończy to trzeba lecieć mimo że
    komputer nie każe;)

    > Najczęściej tak :)

    To może masz odpowiedź. U nas tak europa w lewo odjechała że urodziłem
    się lewakiem a teraz jestem prawakiem;)

    > Z tym, że zawsze mogą być rządy satrapy lub mądre
    > połautorytarne. W tym drugim wypadku, zwykle nie wystarczy wyskoczyć,
    > trzeba jeszcze przegiąć.

    Tak czy inaczej jak przegniesz to ci łeb upierdolą. U nas jak to dobrze
    opakujesz w diwersyty czy coś koło tego to jeszcze dotację zgarniesz:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 362. Data: 2023-12-25 13:12:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > O ile wiem, to nie ma określonego w latach wieku akurat.

    Ok - to nawet lepiej - sprzedajemy dziewczynkę chłopu albo jego rodzinie
    i przeleci ją wtedy kiedy uzna za słuszne.

    To jeszcze raz mi przypomnij - czemu nie mogę tego oceniać? Bo to nie ma
    nic wspólnego z seksem - dobrze pamiętam?

    > Natomiast za niestosowne uważam krytykowanie kogoś za to, że stosuje się
    > do nieznanego nam zwyczaju tylko z tego powodu, ze zwyczaju tego nie
    > znamy, albo po prostu nie rozumiemy.

    Ale co tu jest do rozumienia? Zwyczaj jak zwyczaj, ocena jak ocena.

    > Za niestosowne również uważam
    > opieranie naszego sprzeciwu tylko o to, że my mamy inny zwyczaj.

    Ale ja tu nie oceniam naszego zwyczaju. Oceniam tamten.

    > 650 lat temu, to była akurat królowa. W Polsce pierwszy raz minimalny
    > limit wieku dla zamążpujścia został wprowadzony w Kodeksie Napoleona,
    > który obowiązywał na ziemiach polskich w okresie zaborów. Zgodnie z tym
    > kodeksem, kobiety mogły zawrzeć małżeństwo po ukończeniu 15 lat, a
    > mężczyźni po ukończeniu 18 lat. Po odzyskaniu niepodległości przez
    > Polskę, w 1919 roku wprowadzono nowy kodeks cywilny, który ujednolicił
    > przepisy dotyczące minimalnego wieku dla zamążpujścia dla kobiet i
    > mężczyzn. Zgodnie z tym kodeksem, osoby, które ukończyły 18 lat,

    No i sam widzisz - od ponad 100 lat mamy normalnie - co to za argument
    że kiedyś było gorzej?

    > A bardzo prosto. Przykładowo w oparciu o wypowiedzi o izraelskim
    > żołnierzu i zakładnikach - to tak ostatnio. Nie chcę wyciągać
    > poprzednich wątków.

    Mozesz to jakoś rozrysować? Jak doszedłeś do tego że moja ocena że
    wypierdalanie śmieci do rzeki jest równoznaczna z pomówieniem kogoś o
    zabójstwo?

    To znaczy jak?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 363. Data: 2023-12-25 13:18:56
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > MZ oni wcale tego nie chcą. Przynajmniej nie w momencie przybycia.

    No ale potem okazuje się że im się ich własna kultura podoba bardziej
    niż gospodarzy i się zaczyna...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 364. Data: 2023-12-25 13:19:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tylko czy to i podobne wynika z kultury czy z warunków w tym społecznych?

    Kultura to efekt własnie uwarunkowań społecznych.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 365. Data: 2023-12-25 14:02:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.12.2023 o 13:12, Shrek pisze:
> [...]
    > rodzinie i przeleci ją wtedy kiedy uzna za słuszne.> To jeszcze raz
    > mi przypomnij - czemu nie mogę tego oceniać? Bo to nie ma nic

    Choćby z tego powodu, że nasze 15 lat wcale nie musi być bardziej
    adekwatne. To po prostu akurat jest kwestia dość ocenna. Tylko u nas
    uznano, że bezpieczniej będzie po prostu posłużyć się kalendarzem. Ale
    wcale nie jest to idealne rozwiązanie. Przede wszystkim choćby na
    warunki brzegowe. Uważasz, że Uważasz, że dziewczynka w wieku 15 lat i 1
    dnia jest szczególnie bardziej przygotowana do seksu, niż ta co ma 15
    lat bez jednego dnia? A bez dwóch?

    > Ale co tu jest do rozumienia? Zwyczaj jak zwyczaj, ocena jak ocena.

    No i w tym tkwi problem, że uważasz, ze nie ma tu nic do rozumienia.

    > Ale ja tu nie oceniam naszego zwyczaju. Oceniam tamten.

    O ile sam zwyczaj, to jeszcze obleci. Choć przeważnie zwyczaje są dość
    przemyślane. Gorzej, jak zaczynasz oceniać konkretnego człowieka.

    > No i sam widzisz - od ponad 100 lat mamy normalnie - co to za
    > argument że kiedyś było gorzej?

    Zdecydowanie się nie zgadzam z Twoją argumentacją, że skoro tak mamy
    teraz, to na pewno lepiej. Znam wiele unormowań prawnych, które kolejne
    ustawy akurat popsuły.

    > Mozesz to jakoś rozrysować? Jak doszedłeś do tego że moja ocena że
    > wypierdalanie śmieci do rzeki jest równoznaczna z pomówieniem kogoś o
    > zabójstwo?

    Siadłem. Pomyślałem. Wywnioskowałem. Mam Ci narysować siedzącego człowieka?

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 366. Data: 2023-12-25 17:03:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Choćby z tego powodu, że nasze 15 lat wcale nie musi być bardziej
    > adekwatne.

    A u nas można 15 latki sprzedawać w małżeństwo?

    > No i w tym tkwi problem, że uważasz, ze nie ma tu nic do rozumienia.

    Aha... No dobra - więc ty nie oceniasz sprzedawania dziewczynek w
    małżeństwo i tego że mąż je przeleci jak uzna za stosowne (bo one jak
    twierdzisz rasowo wcześniej nadają się do ruchania) bo tego nie
    rozumiesz. I dlatego ja też mam tego nie oceniać. Dość... dziwne
    tłumaczenie.

    BTW - u was to chyba wśród cyganów dość popularna zabawa - jak do tego
    podchodzi policja? nie oceania i udaje że problemu nie ma, bo to
    przecież ichna kultura że nieletnie laski się porywa w celu zawarcia
    małżenstwa - a często wcześniej "zużywa" żeby małżeństwo było że tak
    powiem wyjściem oczywistym - taka kultura?

    > Zdecydowanie się nie zgadzam z Twoją argumentacją, że skoro tak mamy
    > teraz, to na pewno lepiej.

    Czyli skoro lepiej to znaczy że dokonałeś oceny. W czym problem?

    > Siadłem. Pomyślałem. Wywnioskowałem.

    No to teraz weź flamastry i rozrysuj jak gmoch jak w w tym że nie podoba
    mi się wypierdalanie śmieci do rzeki widzisz to że pomówiłem kogoś o
    zabójstwo. Zeskanuj i w necie powieś.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 367. Data: 2023-12-25 23:55:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.12.2023 o 17:03, Shrek pisze:

    > A u nas można 15 latki sprzedawać w małżeństwo?

    Tak. Przy czym to małżeństwo przed Wójtem są z punktu widzenia naszego
    USC są panną / kawalerem.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 368. Data: 2023-12-26 07:44:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tak. Przy czym to małżeństwo przed Wójtem są z punktu widzenia naszego
    > USC są panną / kawalerem.

    Przepraszam, ale musisz napisać jaśniej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 369. Data: 2023-12-26 10:56:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.12.2023 o 07:44, Shrek pisze:
    > Przepraszam, ale musisz napisać jaśniej.

    Spora część Romów na wywalone nasz system prawa i nigdy nie zawierają
    małżeństw w rozumieniu naszego prawa. Coś, jakby przed konkordatem ktoś
    zawarł małżeństwo kościelne bez cywilnego.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 370. Data: 2023-12-26 11:08:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Spora część Romów na wywalone nasz system prawa i nigdy nie zawierają
    > małżeństw w rozumieniu naszego prawa. Coś, jakby przed konkordatem ktoś
    > zawarł małżeństwo kościelne bez cywilnego.

    Ok. Rozumiem. A jak do cygańskich zwyczajów podchodzicie? Nie oceniacie
    i udajecie że nic nie widzicie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!