  • 381. Data: 2023-12-26 20:29:10
    Temat: Re: a w Sejmie sie dzieje
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > O ile współżycie 30, czy 50 latka z 14-to latką nosi znamiona pedofilii,
    > to col powiesz o 15-to latku i 14-to latce? Na pewno nie jest to pedofilia.

    Zakaz ma jakiś tam związek z pedofilią, ale dość luźny. Pedofilia do
    zdaje się schorzenie (albo jak niektórzy wolą zaburzenie).

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 382. Data: 2023-12-26 20:32:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.12.2023 o 20:05, Michał Jankowski pisze:
    > Piszesz w liczbie mnogiej w imieniu kogo?
    W imieniu moim oraz mojego królika.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 383. Data: 2023-12-26 20:36:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.12.2023 o 20:29, Shrek pisze:
    > Zakaz ma jakiś tam związek z pedofilią, ale dość luźny. Pedofilia do
    > zdaje się schorzenie (albo jak niektórzy wolą zaburzenie).

    W tym właśnie rzecz by to ogarnąć. Uważam, że o ile nie doszło do
    zgwałcenia, to niezależnie od ewentualnego przestępstwa ze strony
    partnera powinno się to ogarniać raczej na płaszczyźnie jakiejś
    demoralizacji nieletniego. Choć właśnie tu problemem jest ten
    administracyjnie wyznaczony wiek. Czemu akurat 15 A nie 124, albo 16,
    albo 13. Zwłąszcza że mowa nie tylko o współżyciu, ale również takich
    bliżej nie określonych "innych czynnościach seksualnych".
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 384. Data: 2023-12-26 20:39:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Choć właśnie tu problemem jest ten
    > administracyjnie wyznaczony wiek.

    Dość kontrowersyjnie brzmi to w klawiaturze policjanta. Na czym
    konkretnie polega problem? Że czternastolatek nie wolno ruchać?
    Większość jakoś daje radę. No chyba że im kultura nakazuje, wtedy lepiej
    nie oceniać:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 385. Data: 2023-12-26 20:42:48
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Zakaz ma jakiś tam związek z pedofilią, ale dość luźny. Pedofilia do
    > zdaje się schorzenie (albo jak niektórzy wolą zaburzenie).

    Na grupie prawo przełożenie pedofilii na prawo karne RP3 to KK-200
    czyli 15 lat. A co pisze/sugeruje Robert to jak rozumiem praktyka
    karania z KK-200 z którą (mi) się trudno i zgodzić i spierać.

    BTW Dotąd pamiętam jak nauczycielka zaszła w ciąże z jeszcze nie 15
    latkiem a przedstawicielka związku zawodowego nauczycieli poleciała
    publicznie po linii "matce trzeba pomóc".

    --
    A. Filip

  • 386. Data: 2023-12-26 20:51:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.12.2023 o 20:42, A. Filip pisze:

    > Na grupie prawo przełożenie pedofilii na prawo karne RP3 to KK-200
    > czyli 15 lat. A co pisze/sugeruje Robert to jak rozumiem praktyka
    > karania z KK-200 z którą (mi) się trudno i zgodzić i spierać.

    Ten przepis powstał żeby chronić małoletnich. Jakąś granice trzeba
    postawić i taką a nie inną wybrano.

    > BTW Dotąd pamiętam jak nauczycielka zaszła w ciąże z jeszcze nie 15
    > latkiem a przedstawicielka związku zawodowego nauczycieli poleciała
    > publicznie po linii "matce trzeba pomóc".

    South park;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 387. Data: 2023-12-26 21:12:58
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > latkiem a przedstawicielka związku zawodowego nauczycieli poleciała
    > publicznie po linii "matce trzeba pomóc".
    Nie twierdzę, ze jej nie pomagać. Co w żadnej mierze nie oznacza, ze nie
    należy potępiać, czy ukarać.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 388. Data: 2023-12-26 21:15:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.12.2023 o 20:39, Shrek pisze:
    > Na czym konkretnie polega problem?

    Problem polega na tym, że nie ogarniasz tego problemu i jeszcze
    próbujesz dyskredytować adwersarza, bo nie rozumiesz problemu i nie
    potrafisz nawet wymyślić argumentów. Co za różnica, jaki zawód ma osoba,
    która to pisze?

    Jeszcze raz zadam pytanie i na nie odpowiedz. Dlaczego uważasz, że
    dziewczynka mająca 15 lat i jeden dzień jest szczególnie bardziej
    przygotowana do uprawiania seksu, niż taka, która ma 14 lat i 364 dni?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 389. Data: 2023-12-26 21:15:59
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie twierdzę, ze jej nie pomagać. Co w żadnej mierze nie oznacza, ze nie
    > należy potępiać, czy ukarać.

    Na gruncie prawa wypadałoby. A wiadomo jak się skończyło?

    BTW - to jak z tą dyskryminacją kobiet - bo w drugą stronę to mam
    wrażenie że ojca by chcieli od razu na suchej gałęzi powiesić (poniekąd
    słusznie).
    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 390. Data: 2023-12-26 21:18:05
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.12.2023 o 20:51, Shrek pisze:
    > Ten przepis powstał żeby chronić małoletnich. Jakąś granice trzeba
    > postawić i taką a nie inną wybrano.

    O widzisz. Czyli jednak to ogarnąłeś. To teraz zrób drugi krok. Spróbuj
    zrozumieć, że ta granica nie jest uniwersalna. Nie określili tego w
    prawie inaczej by nie było przepychanki, czy już, czy jeszcze nie. Ale
    warto dostrzec problem.
    --
    (~) Robert Tomasik