  • 41. Data: 2014-04-09 10:36:29
    Temat: Re: Zus nie przyznał macierzyńskiego i chorobowego.
    Od: "P.H.Klociuszek" <a...@w...pl>

> [...]
    > terminu, bo przecież zapłaciłaś tylko że w niższej wysokości. Zamiast
    > robić całą awanturę należało szybko zrobić korektę przez internet i
    > czekać na ewentualną decyzję ZUS o obniżeniu chorobowego. Jeżeli
    > następuje wstrzymanie lub obniżenie ZUS musi najpierw wydać decyzję (z
    > urzędu a nie na Twój wniosek). Tą decyzje zaskarżasz do Sądu Pracy i
    > Ubezpieczeń Społecznych, ale obowiązkowo weź sobie do tego celu adwokata
    > który zna sie na prawie pracy i ubezpieczeń. Pomimo tego że narobiłaś
    > mnustwo głupot, masz duże szanse na wygranie w Sądzie.

    Nie kończyłam, ale w prawie orientuję się chyba bardziej niż Ty.
    Ma zastosowanie, poczytaj kodeks pracy i ubezpieczeń. Korekta była
    zrobiona. Decyzję mam, a co Pani z ZUS mówi? Że nie mogę się od niej
    odwoływać -mimo że mam to na piśmie,że mogę. Naprawdę chcą mnie uwalić i
    tyle.
    Nawet jeśli złożyć kolejny wniosek o wsteczny macierzyński, to przecież
    załapie się on na okres lutego. Do 2 tyg wstecz można wziąć urlop - a za
    luty mam za niską składkę zapłaconą. Więc de facto nie mam wtedy
    ubezpieczenia.
    Moim zadaniem tak naprawdę teraz jest ukazanie przed Sądem Pracy, że
    działanie nie było celowe i że ZUS celowo próbuje mnie pozbawić
    świadczenia np wprowadzając w błąd w rozmowach tel, wysyłając pisma na
    dwa różne adresy - mogę przecież przez to ominąć jakiś ważny termin,
    powiadamianiem mnie 11 marca, a nie 10 marca, że jest za niska składka
    zapłacona.

  • 42. Data: 2014-04-09 10:40:12
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 8 Apr 2014 17:23:41 +0200
    Wojciech Bancer <p...@p...pl> wrote:

    > Ale należy sobie zdawać sprawę z konsekwencji.

    ale to nie znaczy że jest wynikiem decyzji, decyzji o jego posiadaniu

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 43. Data: 2014-04-09 10:40:27
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-04-08 20:05, P.H.Klociuszek pisze:
    > niecelowość zaniżenia składki; to że ZUS celowo wprowadza mnie w
    > błąd? Sytuacja z dzisiaj: pani z ZUS uprzejmie mnie poinformowała, że
    > NIE MOGĘ odwoływać się od decyzji, którą dostałam, że mam czekać na
    > jeszcze jeden druk. Wiem, że dąży do tego, abym nie zmieściła się w
    > terminie odwołania. Poza tym, telefon od ZUS dnia 11 marca, a nie 10,
    > kiedy to już mieli zaksięgowaną wpłatę od 4 dni.
    A jesteś w stanie to udowodnić? Gdyby sądy przyklepywały wyroki na
    podstawie tego, co pani z okienka petentowi powiedziała, w dodatku na
    podstawie zeznania samego petenta, to zapewne byłoby pięknie, ale
    niestety tak nie jest. Jeśli masz na piśmie, to oczywiście możesz
    próbować, a sąd jak to sąd - coś tam orzeknie.

    Maciek

  • 44. Data: 2014-04-09 11:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer p...@p...pl ...

    > Zacząłeś uprawiać seks zanim dowiedziałeś się skąd się dzieci biorą? :)

    :)
    Zapewne wielu zaczęło zanim byłoby ich bezproblemowo stać na ewentualne
    wychowanie potomstwa.

  • 45. Data: 2014-04-09 17:36:25
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "P.H.Klociuszek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > erzy
    >

    > nie mogę zawiesić działalności - umowa z UP
    > wg prawa zapłacenie po terminie albo w za małej kwocie składki społecznej
    > z automatu wywala z ubezpieczenia chorobowego i tylko dobrą wolą jest
    > przywrócenie przez ZUS tego ubezpieczenia.

    No to wszystko jasne. W pierwszej wersji to zapłaciłaś składkę z chorobowym
    podstwowym, nie podwyższonym, tak ja to zrozumiałam. Teraz wynika ze
    zupełnie bez chorobowego, a w takim przypadku korekta nie wystarcza.
    No i o co tu chodzi? Będąc w zaawansowanej ciąży z pełną świadomością
    podpisałaś umowę z UP że będziesz pracowała w dniu porodu i po nim też, i że
    na czas uropu macierzyńskiego nie możesz zawiesić działalności gospodarczej.
    Teraz masz tego skutki. Niestety przekombinowałaś. A z tym chorobowym to
    gorzej już nie mogłaś, bo przecież mogłaś rozpocząć macierzyński na tydzień
    przed planowanym porodem, bez kombinacji z chorobowym i składkami.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 46. Data: 2014-04-09 17:39:18
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    >W dniu 2014-04-09 09:36, Danusia pisze:
    >>
    > Wniosek już był, żeby od 21 lutego wypłacali macierzyński.
    > Chorobowe 2 dni przed urodzeniem dziecka - to chyba normalne że kobieta
    > bierze w pewnym momencie zwolnienie?

    Normalne to jest że kobieta bierze zwolnienie od 3 do 9 miesiąca ciąży, a
    nie na 2 dni przed urodzeniem.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 47. Data: 2014-04-09 18:01:44
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

> [...]
    > różne adresy - mogę przecież przez to ominąć jakiś ważny termin,
    > powiadamianiem mnie 11 marca, a nie 10 marca, że jest za niska składka

    Tylko ze ZUS nie ma obowiązku powiadomienia Cię że jest za niska składka
    wpłacona. To tylko ich dobra wola. Ma obowiązek wystawić decyzję.
    Przed Sądem wykazanie że działanie nie było celowe i że to ZUS próbuje
    pozbawić Cie świadczenia jest trudne a nawet bardzo trudne do udowodnienia.
    Udowodnienie też nie stanowi podstawy prawnej dla Sądu.
    Być może potrafisz udowodnić przed Sądem że 9-11 marca miałaś ciężko chore
    dziecko, sama miałaś grypę i nie byłaś w stanie kontrolować w pełni swego
    działania i dlatego się pomyliłaś w obliczaniu składki, ale musiałabyś mieć
    jakieś zaświadczenia lekarskie na dowód, no i w wniosku o przywrócenie
    terminu już napisałaś coś tam jako uzasadnienie - to jest na piśmie.
    Dziwne jest też to że piszesz o tym dopiero miesiąc po fakcie.
    Pamiętaj że w Sądzie będzie zawodowy adwokat ZUS, który takich spraw już ma
    bardzo wiele i bez trudu udowodni że zrobiłaś to celowo aby zapłacić niższe
    składki, że mogłaś przejść na wcześniejszy macierzyński a nie kombinować jak
    wyciągnąć dodatkową kasę z ZUS. Sądu nie interesuje to że jesteś biedna,
    głupia i bez podstaw finansowych do życia (to sprawa Mops). Sąd interesuje
    podstawa prawna.

    pozdr

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 48. Data: 2014-04-11 12:24:55
    Od: "P.H.Klociuszek" <a...@w...pl>

    > Normalne to jest że kobieta bierze zwolnienie od 3 do 9 miesiąca ciąży,
    > a nie na 2 dni przed urodzeniem.

    Masz dzieci? Niektóre mamy pracują do końca ciąży. A że prowadzenie
    sklepu internetowego, to można to do końca ciąży wykonywać, nie sądzisz?

  • 49. Data: 2014-04-11 12:33:11
    Temat: Re: Zus nie przyzna? macierzy?skiego i chorobowego.
    Od: "P.H.Klociuszek" <a...@w...pl>

    W dniu 2014-04-09 17:36, Danusia pisze:
    > A z tym chorobowym to gorzej już nie mogłaś, bo przecież mogłaś
    > rozpocząć macierzyński na tydzień przed planowanym porodem, bez
    > kombinacji z chorobowym i składkami.

    Pokaż mi punkt prawny, gdzie kobieta w ciąży nie może otworzyć
    działalności gospodarczej, tym bardziej, że ma dość bycia na bezrobociu?
    Że coś chce mieć w doświadczeniu zawodowym? Zauważ,że mając dzieci
    ciężko jest coś zrobić w tym kraju? Przedszkole kosztuje, żłobek też, a
    dzieci idąc do tych cudnych instytucji co raz chorują, więc i matka musi
    brać zwolnienia. Więc prowadzenie czegoś własnego ma tu sporo plusów.
    Co do korekt nie będę wyjaśniać już więcej. Poczyniłam wszystkie możliwe
    kroki aby sprawę naprowadzić na właściwy tor, żadnych kombinacji. Jedno
    jest pewne, że ZUS mógł się wykazać dobrą wolą i przyjąć moje
    uzasadnienie w podaniu, jednak ONI wszędzie szukają oszczędności.
    Myślisz, że nawet idąc na zwolnienie tydzień przed terminem przyznaliby
    mi zasiłek macierzyński? Wtedy mogliby się przyczepić do czegoś innego.
    Serio.
    Naprawdę nie życzę Ci abyś znalazła się w takiej sytuacji jak ja.

  • 50. Data: 2014-04-12 01:45:34
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-04-11 12:24, P.H.Klociuszek pisze:
    > Masz dzieci? Niektóre mamy pracują do końca ciąży. A że prowadzenie
    > sklepu internetowego, to można to do końca ciąży wykonywać, nie sądzisz?
    A nie sądzisz, że lepiej jest być na chorobowym prowadząc sobie
    jednocześnie sklep męża/wujka/stryjecznegoszwagrasyna? :->

    Maciek