  • 1. Data: 2014-04-05 13:23:10
    Temat: Hipotetyczna emerytura przy umowie śmieciowej
    Od: Piotrek <p...@p...onet.pl>

    Gdzieś kiedyś zadałem pytanie czy w świetle obecnie
    obowiązującego prawa osoba, która nie przepracowała
    ani jednego dnia na umowie o pracę, ale wykonywała
    przez odpowiednią liczbę lat pracę w oparciu o umowę
    zlecenie, uzyskałaby prawo do pobierania emerytury.
    Odpowiedziano mi, że tak, ale to przecież nielogiczne.
    O prawie do emerytury decyduje odpowiedni staż pracy,
    który z kolei jest ustalany w oparciu o świadectwa
    pracy wydawane tylko przy umowie o pracę. U osoby
    z mojego przykładu staż pracy byłby zerowy, zatem
    jakim cudem przysługiwałaby jej emerytura?

  • 2. Data: 2014-04-05 14:54:10
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-04-05, Piotrek <p...@p...onet.pl> wrote:

    [...]

    > O prawie do emerytury decyduje odpowiedni staż pracy,
    > który z kolei jest ustalany w oparciu o świadectwa
    > pracy wydawane tylko przy umowie o pracę.

    To mówisz, że osoby prowadzące działalność gosp. mają przejebane? :)
    Umowa zlecenie z odprowadzonym ZUS IMHO liczy się jako okres składkowy.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2014-04-05 16:48:06
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 5 Apr 2014 04:23:10 -0700 (PDT), Piotrek napisał(a):

    > O prawie do emerytury decyduje odpowiedni staż pracy,
    > który z kolei jest ustalany w oparciu o świadectwa
    > pracy wydawane tylko przy umowie o pracę.

    Czyżbyś przespał ostatnie 15 lat? :)
    O prawie emerytury decyduje wiek i składki.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 4. Data: 2014-04-05 17:18:25
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 05.04.2014 16:48, MadMan wrote:

    > Czyżbyś przespał ostatnie 15 lat? :)
    > O prawie emerytury decyduje wiek i składki.

    Przy czym

    Wiek podniesiono tak, zeby mniej ludzi dozylo

    Emerytura bedzie wielokrotnie nizsza niz to wynikaloby z odprowadzonych
    skladek. Wplacajac pare stowek do banku kazdego miesiaca mozna uzbierac
    wiecej niz wplacajac tysiaka na zus...

    --

    Zgadzam sie placic trzydziesci zlotych abonamentu RTV /czy jak to sie
    nie bedzie nazywac/ ale pod warunkiem, ze znikna z kanalow TV publicznej

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/braun-tvp-nie-utrzyma
    -sie-z-oplaty-audiowizualnej-bez-reklam/5w52l

  • 5. Data: 2014-04-05 19:31:44
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Sat, 05 Apr 2014 17:18:25 +0200, hikikomorisan napisał(a):

    > Wiek podniesiono tak, zeby mniej ludzi dozylo

    Urealniono. Jak wprowadzano emerytury, to wiek emerytalny też był w
    okolicy tych 65 lat. Ludzie żyli średnio nie 80, tylko bliżej 50-60.

    > Emerytura bedzie wielokrotnie nizsza niz to wynikaloby z odprowadzonych
    > skladek. Wplacajac pare stowek do banku kazdego miesiaca mozna uzbierac
    > wiecej niz wplacajac tysiaka na zus...

    Ja to wiem, ty to wiesz. Niestety podatki trzeba płacić, a że nazywa się
    on "składką emerytalną" to taki mały absurd.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 6. Data: 2014-04-05 22:00:26
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2014-04-05 19:31, MadMan pisze:
    > Ja to wiem, ty to wiesz. Niestety podatki trzeba płacić, a że nazywa się
    > on "składką emerytalną" to taki mały absurd.

    Po ostatnich informacjach o wysokości mojej potencjalnej emerytury nie
    mam już żadnego ciśnienia żeby zabiegać o umowę o pracę.
    Nie zanosi się abym dostawał średnią krajową a w takiej sytuacji różnica
    będzie groszowa w porównaniu do minimalnej socjalnej czy jakiegoś tam
    przyszłego zasiłku dla biedoty.
    Tak opiekuńcze państwo rozporządza połową mojej pensji...
    To ja też mu środkowy palec.
    I pisze to ktoś kto jeszcze parę lat temu był wzorem porządnego
    obywatela i brzydził się kombinowania. :-)

  • 7. Data: 2014-04-05 22:34:37
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-04-05 22:00, z pisze:

> [...]
    > To ja też mu środkowy palec.
    > I pisze to ktoś kto jeszcze parę lat temu był wzorem porządnego
    > obywatela i brzydził się kombinowania. :-)

    No to grupa rośnie widzę :-)
    Zaraz ktoś napisze, że co drugi płatnik/podatnik tak ma i dlatego
    ZUS ledwo przędzie.

  • 8. Data: 2014-04-06 01:25:40
    Od: hikikomorisan <h...@a...pl>

    On 05.04.2014 22:00, z wrote:

    > I pisze to ktoś kto jeszcze parę lat temu był wzorem porządnego
    > obywatela i brzydził się kombinowania. :-)

    tez tak mialem... kiedys...

    teraz to pierdole

  • 9. Data: 2014-04-06 23:13:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Chyba ze sie pyta o kogos kto wczesniej tak pracowal.
    Od wielu lat faktycznie - powinna osoba miec i indywidualne konto w
    ZUS, i PITy z wyszczegolniona skladka ..

> [...]
    > Emerytura bedzie wielokrotnie nizsza niz to wynikaloby z odprowadzonych
    > skladek. Wplacajac pare stowek do banku kazdego miesiaca mozna uzbierac

    Jesli przez 40 lat bedziesz wplacal skladke w wysokosci 1/5 zarobkow,
    a potem bedziesz jeszcze 20 lat zyl ... to jak wysoka emeryture bys
    chcial ?

    A banki ... z jednej strony tych pare stowek to moze byc druga
    skladka, z drugiej - banki sie na ciebie przy pierwszej okazji wypna.
    Nie mamy Pana pieniedzy/sie zdewaluowaly i co nam pan zrobi ?

    J.

  • 10. Data: 2014-04-07 08:25:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-04-05 13:23, Piotrek pisze:
> [...]
    > pracy wydawane tylko przy umowie o pracę. U osoby
    > z mojego przykładu staż pracy byłby zerowy, zatem
    > jakim cudem przysługiwałaby jej emerytura?

    Nie - od 99 roku o prawie do emerytury nie decyduje staż pracy, a ilość
    wpłaconych składek w połączeniu z wiekiem (uwaga - nie dotyczy grup
    uprzywilejowanych)

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl