  • 31. Data: 2014-04-08 23:11:12
    Temat: Re: Zus nie przyznał macierzyńskiego i chorobowego.
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-04-08, m <m...@g...com> wrote:

    [...]

    > Jeżeli uważasz że ludzie powinni poczekać z rozmnażaniem aż się im
    > ustabilizuje sytuacja materialna, oraz przyjmujesz że każde pójście do
    > łózka wiąże się z ryzykiem spłodzenia potomka, to wynika z tego że
    > chcesz żeby niestabilni finansowo nie uprawiali miłości fizycznej.
    >
    > Postulat ciekawy, aczkolwiek obawiam się że nieco oderwany od
    > rzeczywistości.

    Wnioskowanie ciekawe, ale zbyt daleko idące.
    Wiesz, aż takiej mocy sprawczej to ja nie mam, żeby coś "postulować".
    Co nie zmienia faktu, że pewne zachowania uważam za nieodpowiedzialne
    (taką i tylko taką opinie wyraziłem, nie atakowałem nikogo).

    Uważam też, że ludzie po pijaku siadający za kółko są skrajnie
    nieodpowiedzialni, czy wręcz durni, niezależnie od tego czy
    zmienia to jakoś Twoje postrzeganie rzeczywiśtości, czy nie.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 32. Data: 2014-04-09 00:00:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer p...@p...pl ...

    > Ależ oczywiście że dla fanu też, ale ryzyko mam wkalkulowane i jak
    > "wyjdzie", to pluł sobie w brodę nie będę. Świat też się nie przewróci
    > do góry nogami. :)

    A dla fanu jak Pana na dziecko nie było stać to nigdy? ;-)

  • 33. Data: 2014-04-09 00:16:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-04-08, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > A dla fanu jak Pana na dziecko nie było stać to nigdy? ;-)

    No peszek, ale niestety nie. Po pijaku też nie siadłem za kółkiem.
    Ale nawet, gdyby przyjąć, (bo oczywiście zdarzyło mi się zrobić
    kilka głupstw), czy to coś zmienia? Czy raptem popełniona
    "głupota" staje się mądrością, czy jak?

    Bo nie rozumiem argumentu.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 34. Data: 2014-04-09 03:00:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer p...@p...pl ...

    > No peszek, ale niestety nie.

    Hmm, bogato urodzony albo późno zacząłeś... :)))

    > Po pijaku też nie siadłem za kółkiem.

    Hmm, a co to ma wspolnego?

    > Ale nawet, gdyby przyjąć, (bo oczywiście zdarzyło mi się zrobić
    > kilka głupstw), czy to coś zmienia? Czy raptem popełniona
    > "głupota" staje się mądrością, czy jak?

    Chodzi o te swiadomośc, która wytykales w jednym z poprzednich postów.

  • 35. Data: 2014-04-09 06:06:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-04-08 22:50, m pisze:
> [...]
    > chcesz żeby niestabilni finansowo nie uprawiali miłości fizycznej.
    >
    > Postulat ciekawy, aczkolwiek obawiam się że nieco oderwany od

    Taki "głupiomądry". Każdy gatunek wymarłby natychmiast, gdyby jego
    członkowie byli aż tak głupi.

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2014-04-09 08:50:07
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "P.H.Klociuszek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Korektę złożyłam wraz z podaniem o przywrócenie terminu płatności składek.
    > Jako niższą składkę społeczną rozumiem składki wyliczone od podstawy nie
    > 504 zł, tylko od podstawy pomniejszonej o 2 dni zwolnienia chorobowego i
    > okres od 21 -28 luty kiedy to urodziłam dziecko. Wyniosło to 324 zł
    > podstawy. Wg ZUSu muszę złożyć jeszcze korektę korekty :] Czyli nie
    > uwzględniając dobrowolnego chorobowego, czyli wychodzi na to, że muszę
    > zapłacić za okres, kiedy to urodziłam dziecko i faktycznie nie byłam
    > zdolna do pracy. Ale przecież matka polka ma 2 ręce, to i do roboty i do
> [...]
    Czy Ty nie kończyłaś kursu prowadzenia działalnosci gospodarczej?
    Moim zdaniem to:
    Nie ma zastosowania przepis o niezapłaceniu składki i przywróceniu terminu,
    bo przecież zapłaciłaś tylko że w niższej wysokości. Zamiast robić całą
    awanturę należało szybko zrobić korektę przez internet i czekać na
    ewentualną decyzję ZUS o obniżeniu chorobowego. Jeżeli następuje wstrzymanie
    lub obniżenie ZUS musi najpierw wydać decyzję (z urzędu a nie na Twój
    wniosek). Tą decyzje zaskarżasz do Sądu Pracy i Ubezpieczeń Społecznych, ale
    obowiązkowo weź sobie do tego celu adwokata który zna sie na prawie pracy i
    ubezpieczeń. Pomimo tego że narobiłaś mnustwo głupot, masz duże szanse na
    wygranie w Sądzie.

    pozdrawiam

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 37. Data: 2014-04-09 09:09:03
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-04-09, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Chodzi o te swiadomośc, która wytykales w jednym z poprzednich postów.

    Zacząłeś uprawiać seks zanim dowiedziałeś się skąd się dzieci biorą? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 38. Data: 2014-04-09 09:36:29
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Danusia" <d...@w...pl> napisał w wiadomości

    Celowo pytam o kurs prowadzenia działalności gospodarczej, bo Ty zachowujesz
    sie jak słoń w składzie porcelany, w którą stronę sie nie ruszysz to źle.
    Zauważ że po urodzeniu dziecka powinnaś natychmiast zawiesić działalność i
    przejść na roczny urlop macierzyński, a nie pobierać chorobowe.
    Powinnaś to zrobić jak najszybciej z wsteczną datą przyznania urlopu
    macierzyńskiego od dnia 21 lutego lub 1 marca. Na pewno spełniasz warunki na
    przyznanie tego urlopu. To tylko kwestia napisania i doręczenia wniosku.

    pozdr

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 39. Data: 2014-04-09 10:26:24
    Od: "P.H.Klociuszek" <a...@w...pl>

    erzy
    W dniu 2014-04-09 09:36, Danusia pisze:
    > Powinnaś to zrobić jak najszybciej z wsteczną

    nie mogę zawiesić działalności - umowa z UP
    wg prawa zapłacenie po terminie albo w za małej kwocie składki
    społecznej z automatu wywala z ubezpieczenia chorobowego i tylko dobrą
    wolą jest przywrócenie przez ZUS tego ubezpieczenia.
    "Składki odprowadzane przez przedsiębiorcę na ubezpieczenie społeczne, w
    pierwszej kolejności zostają zawsze zaliczone na poczet obowiązkowych
    składek emerytalnych, rentowych i wypadkowych, a dopiero w ostatniej
    kolejności na ubezpieczenie chorobowe. Jeśli ubezpieczony wpłacił za
    małą kwotę na składki na ubezpieczenie społeczne, albo spóźnił się z jej
    zapłatą, zostanie to potraktowane jako nieopłacenie w terminie składki
    chorobowej. Ubezpieczony traci tym samym ubezpieczenie chorobowe i to
    wstecz, tj. od początku poprzedniego miesiąca, bowiem składka opłacana
    jest z dołu. "

    Jeśli przypadek zapłacenia za niskiej składki lub nie zapłacenie w
    terminie jest losowy, to ZUS może przychylić się do prośby o
    przywrócenie ciągłości.
    Tu się rozchodzi o to, że ZUS szuka oszczędności i tyle...

  • 40. Data: 2014-04-09 10:29:54
    Od: "P.H.Klociuszek" <a...@w...pl>

> [...]
    > Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania,
    > ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

    Wniosek już był, żeby od 21 lutego wypłacali macierzyński.
    Chorobowe 2 dni przed urodzeniem dziecka - to chyba normalne że kobieta
    bierze w pewnym momencie zwolnienie?